Welke zonnebrandcreme..?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Ma2Be, Apr 27, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

Oct 13, 2006
    994
    0
    0
    Wat een lekker dagje he.. Wij hebben de hele dag buiten op ons terras rondgehangen. Anne in de wippert erbij (onder de parasol). Ze had ondanks de parasol vanavond al echt een beetje kleur op haar wangetjes en neusje. Papa en mama worden ook heel snel bruin. Maar goed, zo'n huidje is nog zo dun en teer, dus als ze iets meer zon had gehad was ze wel verbrand denk ik.. Had ook niks om haar in te smeren.Met onze factor 2 notenolie waren we niet zo opgechoten denk ik zo..

Bedacht me natuurlijk pas toen het zo'n lekker weer was, dat ik eigenlijk zonnebrandcreme voor de baby in huis had moeten hebben. Hoewel het weer weer een stuk minder wordt komende week, gaan we die toch snel aanschaffen.

Nou weet ik dat je van Zwitsal een hele zonne-lijn hebben. Alleen, ben niet zo'n zwitsal fan. Vind zonnebrandcreme zelf ook altijd zo'n chemisch spul, ook geen fan van. Heb hier alles van Weleda, dat op natuurlijke basis spreekt me wel aan. Vraag me dus af, of er ook baby-zonnebrandcremes zijn op natuurlijke basis van gelijksoortige merken..

Welke zonnebrandcreme gebruiken jullie voor je kindje? En smeer je ze met zonnig weer eigenlijk altijd in?

2. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

Jan 2, 2006
    554
    1
    18
    Ik gebruik de crème van Vichy.. volgens mij factor 50 of 60.. maar ja, ik ben zelf een bleekscheetje, en verbrand snel, en mijn meissie heeft het ook niet echt getroffen met haar huidje.

Volgens mij is Vichy er ook wel in een lagere factor. Alleen bij de apotheek verkrijgbaar.

Is wel even wat duurder, maar het werkt wel goed.
    Zwitsal ben ik ook niet zo'n fan van..

3. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    Ik gebruik zelf ook altijd Vichy en wil dat voor Luca ook gaan gebruiken.

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik las laatst een reactie van Roxanne die het over Ultrasun had.. dat schijnt erg fijn te zijn. Zal het even opzoeken voor je.

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
  6. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Mijn antwoord heb je niet veel aan, wij gaan voor zonnebrand van Zwitsal.
    Die gebruik ik dan (van de zomer als het - bijna- elke dag mooi weer is) gewoon smorgens als bodylotion zegmaar. ;)

7. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Ja, hier ook zwitsal factor 30. Merel heeft al een beetje een kleurtje, dus dit is voldoende.

8. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    waarom geen zwitsal fan? Ik heb net zwitsal factor 50 gekocht...

9. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,858
    113
    Omdat er vaak veel parfum in zit verwerkt, reageren sommige kinderen daar niet goed op, huiduitslag enzo.

Ik heb factor 50 gehaald voor op vakantie van Ambre Solaire en dan die voor kinderen. Ze hadden laatst 2 halen 1 betalen bij het Kruidvat, dus voor mezelf gelijk factor 30 meegenomen. Ik krijg snel zonne-allergie, dus bij haar ben ik ook extra voorzichtig.

10. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    ik vind zwitsal ook het fijnst..
    gebruik het zelfs voor mezelf ;)
    en als je nou goedkope ziwtsal wil gewoon hetzelfde als in andere winkels alleen 10 euro goedkoper bij de zeemen ;) zijn ze 4 euro een fles.. hebben ze ook garnie en ultrasus factor 30 speciaal voor kinderen allemaal maar rond de 4 euro :) succes met kopen ;) al is de zon hier nu ver weg :p

11. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,858
    113
    Ja, precies Natassie, daar haal ik vaak ook dat soort spullen. Vaak zijn het wel ladingen die een jaar oud zijn, dus de kracht van het product neemt wat af, maar goed, als je daar rekening mee houdt. Ik heb voor in Nederland tijdens de warme voorjaardagen ook van Zeeman die Zwitsal factor 20 voor baby's. Als haar huid het niet verdraagt, dan smeer ik hem zelf wel op.

12. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    ow.. ja kan kan wel kloppen dat het midner word haha ik gebruik altijd een hogere factor voor Alysia. En zelfs vorige jaar in Turkije gebruikt hadden we zelfs een hittegolf van rond de 30 a 40 graden soms... maar heeft perfect geholpen. Ik vind dat een aanrader maar inderdaad je moet er wel tegen kunnen ik in ieder geval nooit problemen mee gehad, :)

13. ziezo

ziezo Bekend lid

Mar 2, 2007
    709
    39
    28
    ik heb de zonnebrand creme voor baby's van nivea.
    Deze is neutraal. Er zit geen luchtje aan.

groetjes sarita

14. berna1981

berna1981 VIP lid

Oct 10, 2006
    9,943
    0
    0
    hier ook nivea factor 50 en ondanks dat ook ik een huid heb die niet snel verbrandt en ik snel een kleurtje heb heb ik Jesse er gisteren wel helemaal mee ingesmeerd je kan niet voorzichtig genoeg zijn tegenwoordig. Mijn moeder liet mij vroeger rustig in de kinderwagen in het zonnetje staan maar dat kan nu echt niet meer wel jammer zou het ook wel leuk vinden als ie een kleurtje op zijn wangen zou krijgen

15. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

Mar 23, 2007
    1,783
    0
    0
    ik heb ook die van nivea gekocht! julian is dan wel een kwart indo dus hij zal wel snel bruin worden. ik wil toch geen risico lopen en ik heb dus factor 50 gekocht.
    en er zit geen parfum, alcohol en kleurstoffen in.
    (heb het flesje hier naast me staan) En het is zeer water resistent.

16. Ise

Ise VIP lid

Oct 28, 2007
    5,163
    436
    83
    ik heb ook nivea, maar wil eigenlijk die van weleda of dr. hauschka. deze zijn 100% natuurlijk.

17. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    kruidvat kinderzonnebrand factor 50

18. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Smeert die een beetje? Dylan droogt erg gauw uit van zonnebrand. Ik heb nu de Spray van Vichy, maar ik had begrepen dat de creme wat vetter is.

19. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

hihi ik zweer bij Ultrasun! :)

20. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    hier ook ultrasun die hoef je ook maar 1x per dag te smeren

Share This Page