Welke sport/hobby????

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door luckey, 28 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Mijn zoontje heeft zoooooo ontzettend veel energie dat ik een sport/hobby het zoeken ben voor hem.
    Misschien gaat de hele situatie hier dan een beetje veel vooruit.
    Hij heeft (blijkbaar) toch veel moeite met de aanwezigheid van zijn zusje en begint op alle fronten onze aandacht op te eisen (gigantische terugval zindelijkheid) en ik weet met geen mogelijkheid meer hoe ik dit opgelost krijg.

Misschien helpt een sport wel?
    Karate en judo vallen voor mij af omdat ik bang ben dat hij dit op school gaat toepassen.
    Was aan zwemmen het denken????
    Iemand nog andere tips waar ik niet aan gedacht heb???

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Gym?

Lekker voor z'n energie en bovendien geen transport maar wel stuk socialer dan zwemmen.

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zou juist wel judo doen. Naast dat ze dingen leren over bewegen en vallen leren ze ook hun kracht en energie doseren en binnen een bepaalde structuur functioneren. Daar hoort overiens ook bij dat ze de dingen die ze leren niet zomaar mogen gebruiken (verantwoordelijkheidsgevoel en eigen kracht kennen).

Je zou ook een kleutergym kunnen denken.

4. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

zou ook kleutergym doen. Is van alles wat.
    He balen zeg met die terugval ed.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Karate en judo zijn VERDEDIGINGSPORTEN dus heel goed om te leren. Laat je eens informeren over deze sporten (ik zou wel een voorkeur voor judo hebben omdat dit anders fysiek is). Het zijn heel goeie sporten voor een kind wat fysiek veel uitdaging nodig heeft maar vooral ook sturing nodig heeft.

Kan je kindje al zwemmen? Nee, dan moet hij eerst op reguliere zwemles. Dit is zowiezo aan te raden maar moet je meer zien als school. Kan ook prima zijn maar is geen sport of hobby.

Voetbal? Vaak beginnen ze wel met 5 jaar.. Je moet ook vooral even nadenken wat je vindt dat bij je kindje past of juist gestimuleerd moet worden: teamsport of individueel. Leren of doen? Buiten of binnen? Wat ben JIJ (of je partner) bereid om te doen (halen, brengen, rijden om 'uit' te spelen, wedstrijden, (dure) aanschaffen). etc

Zoek je iets tijdelijks dan zou ik het zoeken in kleutergym

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Je kunt natuurlijk ook een vast moment prikken waarop je even met z'n 2en wat gaat doen. Als het een aandachtsprobleem is werkt dat misschien beter dan een sport.

7. Oreomama

Oreomama Actief lid

19 nov 2011
    146
    0
    0
    management assistent
    Almere
    Heb hetzelfde gezien bij mijn neefje: hij zit sinds 2 weken op judo en ik merk wel dat hij een stuk relaxter is. Ook op school merken ze dat. En weet je: als hij het ruwe spelen (zal ik het maar noemen) niet bij een dergelijke sport 'oppikt', dan leert hij dat wel op school van de andere kindjes. Met dat verschil dat er niet altijd iemand letterlijk meteen bovenop zit om hem op z'n plek te zetten en een bepaalde discipline bij te brengen zoals je dat juist wel tijdens lessen van diverse verdedigingssporten hebt.
    Succes!

8. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Je hebt voor sport en muziek een kennismakingsjaar.
    In een jaar maken ze dan kennis met verschillende dingen en na afloop kiezen ze zelf wat ze het leukste vonden.
    Dus bijv. 2 mnd hockey, 2 mnd voetbal, 2 mnd tennis etc.
    Dit lijkt mij zo leuk! Ik weet niet vanaf welke leeftijd dit is.

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn dochter zit op gym en daar leren ze heel veel van. Samen werken, rekening houden met elkaar, luisteren naar de juffen/meneer, dingen leren die je nog niet kon, dingen proberen die je eng vindt, etc.

Judo is wel heel goed en ze leren echt meteen dat je het niet buiten de judomat mag uitvoeren. Zelfs niet voordat en nadat je hebt gegroet. Verder veel discipline, veel structuur (elke les bestaat uit dezelfde volgorde, namen, groeten, spelletje, oefening wordt voor gedaan, zelf oefenen, spelletje, groeten, einde les).

10. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
  11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Bij judo leren ze helemaal niet zich uit te leven op andere kinderen buiten de judolessen om, integendeel. Daarnaast leren ze op de juiste manier vallen, wat voor kinderen natuurlijk ook handig is.
    Mijn man heeft jaren op judo gezeten en als mijn zoontje wat ouder is, gaat hij er ook zeker op, mijn dochtertje heeft het al te druk met zwemles. Daarnaast zit ze nog op ballet, maar daar stopt ze binnenkort mee, 1 sport vonden we nu wel genoeg en zij ook. Als ze haar zwemdiploma heeft mag ze kiezen of ze op judo wil of verder wil met ballet.

12. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Robyn zit op voetbal.
    Daar kan ze lekker haar energie kwijt en leert ze op spelenderwijs met een bal omgaan.

13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    Wat vindt hij leuk? Houdt hij van dingen samen met anderen doen, houdt hij van voetballen, van stoeien, van gymmen, van spelletjes doen, van muziek, ...? Daar zou ik in eerste instantie naar kijken.

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.817
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wat leuk dat dat al vanaf zo jong kan!

15. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ja leuk he! Het is een van de weinige clubs waar ze al zo vroeg beginnen(voetbalclub waar mijn vriend lid van is). Het is een soort voorbereiding op de mini's.
    HEt heet hier dwergentraining en is van 3-5/5,5jaar. Je hoeft niet lid te worden van de club (al is ze dat wel al vanaf haar geboorte want dat vond papa zo leuk ;) maar daar betalen we niks voor) en betaald ook geen contributie, dus als het niks is dan zit je nergens aan vast.

16. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Onze oudste dametje zit op korfbal!

Super leuk...natuurlijk alles nog heel erg spelenderwijs, hoe om te gaan met een bal. Jongens en meisjes door elkaar heen!
    Ze vindt het fantastisch, hier heet het de "kangoeroetjes" voorbereiding op het echte werk!

Ik merk wel dat ze haar energie erin kwijt kan!
    Vanaf 6 jaar komt er een wedstrijdritme in!

Deel Deze Pagina