Ik weet niet of dit topic wel in deze categorie hoort. Maar voor mij hoort het bij de babyuitzet. Wij verwachten een 8 ponder en nu stond ik gisteren in de winkel te twijfelen welke maat Pampers ik nu moet kopen. Maat 1 is tot 5 kilo dus daar zou hij nog in passen. Echter maat 2 begint bij 3 kilo dus daar past hij ook in. Wat is nu de beste maat om mee te starten bij ons kleintje? Ooh ja graag geen reacties dat andere luiers ook goed zijn. Ik ga eerst starten met Pampers en daarna wel experimenteren.
Ik zou een pak maatje 1 en eentje van maatje 2 kopen. Bevalt 1 wel goed, dan is het zo bij gehaald! Hier ook een 8 ponder, maar ze heeft nog wel een maand maatje 1 gedragen! Ik gebruik altijd pampers, heb wel wat andere merken geprobeerd maar pampers vind ik de fijnste. Huggies vind ik ook wel ok, maar ik vind dat de luier zo hard wordt. Een vriendin van mij heeft altijd huggies en die vind pampers zo 'vies zacht' aanvoelen. Zo zie je maar dat het echt heel erg verschilt.
Maatje 2 is prima voor een 8 ponder. (of meer) Ik had een 9 ponder en die heeft uberhaupt maatje 1 niet aan gekunt. Luiers zijn al duur genoeg dus ik zou het niet doen. Maatje 2 is idd vanaf 3 kilo, luiers zijn ontzettend flexibel. Mocht het echt te groot uitvallen (wat ik niet denk trouwens) dan is een pak maat 1 zo bijgehaald... Ik gebruik trouwens ook Pampers en dat zijn de beste luiers vind ik.
ik heb hier ene pak new born staan die in de blije doos zat. en verder heb ik mt 3 bijgehaald dat is dus van 4 tot 7 of 9 kilo geloof ik. mt 2 heb ik nogn iet ergens gezien of is dat de new born? kijk eerst wel of hij in de new bordn past en dan is het zo bijgehaald en anders heb ik die andere liggen want jah was i nde aanbieding en dan laat ik het niet liggen hahah.
Mijn meisje weegt nu 4 kilo en ze heeft nu nog maatje 1 aan. Het past nog prima, maar als deze op zijn ga ik denk ik toch over op maatje 2. Die zitten wat hoger en dan heb je minder kans op lekken want nu is het regelmatig dat het er net niet bovenuit komt.
Maar dan kan ze dus beter bij maatje 2 beginnen als ze een 8 ponder verwacht toch? Jou kindje was waarschijnlijk een stuk kleiner bij de geboorte en dan kan je maatje 1 wel gebruiken. Want je zegt nu dat je bij 4 kilo (8 pond) overstapt op maatje 2.
ik zou zeggen 1 pak maat 1 en dan snel maat 2 want die zijn stukken goedkoper want dat is namelijk al de groene verpakking en niet de gele!
De gele verpakking heb je in maatje 1, 2 en 3 hoor. Geel is New Born en Groen is Baby Dry. Net iets anders van samenstelling. Ik zou gewoon 1 pak maat 1 halen. Als je baby dunne billetjes heeft past een maatje 2 niet altijd even lekker.
Ik zou zeker 1, en anders 2 pakken in maatje 1 halen. Zo'n kleinste maatje sluit mooi aan bij de billetjes en bovenbeentjes. Julie is nu 4015 gram en zit nog in maatje 1. Maat 2 zit volgens mij wat hoger, maar dat zou bij haar dan tot haar oksels komen ! Ligt ook een beetje aan de "vorm" van je kindje wat het beste zit. En pampers heb je zo bijgehaald (lees: bij laten halen ). Voor de aanbiedingen kun je kijken op www.watkostenluiers.nl. Ik zou trouwens ook niet al te veel waarde hechten aan hoe groot je kundje geschat wordt hoor... Julie zou volgens de verloskundige echt een flinke baby worden (ook volgens groeiecho); uiteindelijk woog ze 3020 gram!
Ik heb zelf een pak maatje 1, 1 pak maatje 2. Mijn zoontje woog 10 pond en heeft ook 1 pak maatje 1 aangehad, maar had ook wel direct naar 2 gekunt. 8 pond moet ook wel allebei kunnen hoor. Ik heb toch maatje 1 erbij, omdat het altijd schattingen blijven.
Ik zou maatje 2 kopen en maat 1 gebruiken uit de blije doos.Heb ik ook gedaan met mijn bijna 8 ponders
mijn zoon zou een hele gemiddelde baby worden volgende de vk, minstens 7 pond. hij was uiteindelijk 2920. maat 1 van pampers was nog te groot voor hem. op advies van de kraamzorg de kruidvat luiers gehaald, die zijn wat smaller en dat ging de eerste tijd prima. daarna nog een tijdje maat 1 pampers gehad. ik zou inderdaad ook niet teveel (maat 1) halen, het is zo bijgehaald.
Wij hadden wat in maat 1 (gekregen) en een aantal pakken maat 2. Na een weekje geloof ik zijn we toch maar overgestapt naar maat 2, terwijl we nog wel wat in maat 1 hadden, maar we kregen de luiers nauwelijks dicht. Eva was 4350 gram, 53 cm en nogal breed . Voor dit kindje gaan we meteen voor de aldi luiers.
Ik zou zou sowieso van beide maten 1 pak in huis halen. Je hebt van NewBorn ook kleine verpakkingen. Past de beeb nog niet in maat 2, geen ramp. Daar groeit hij vanzelf in. Je moet ook niet teveel waarde hechten aan de maattabel op de verpakkingen. Jouw beeb kan dan wel zwaarder zijn maar dat wil niet zeggen dat al het spek op de billen en beentjes zit. Ruben heeft een vrij dunne kont en beentjes, waardoor hij langer met een (volgens de maattabel dan) kleinere maat deed. Mocht je beeb toch veel maat 1 dragen, dan is een pak zo bijgehaald natuurlijk. Hier trouwens ook Pampers, vind ik toch het fijnst.
Ik gebruik voor Gijs ( woog gister 4070 gram) de newborn, maat 1 van Pampers.. Heb maatje 2 ook wel liggen, maar vond die toch nog vrij groot om zn kontje.. Heb gister bij kruitvat wel weer pampers gehaald, 1 maat 1 en 2 pak in maat 2.. Heb ook nog mn katoenen luiers liggen, met overbroekjes van 5-7 kilo,.. Daar verzuipt ie nog in.. hahaha.. tot de 5 kilo eerst maar pampers.. ( En dat vind ik wel heeeeel handig eigenlijk) Gijs woog bij de geboorte 3855 gram...
mn jongetje weegt nu bijna ongeveer 4,5 kilo en draagt nog maat 1. als deze op zijn stap ik ook over op maat 2 want dat lekken idd..zuchhttt hij hefet nu al 2 keer ene poepromper gehad! ik zou bij maat 2 beginnen
ik heb gewoon die ene van maatje 1 uit de doos en verder heb ik 2 pakken huggies maatje 2 ik verwacht ook een 8 ponder
Thije woog 3980 gram bij zn geboorte en ik heb 3 kleine newborn maat 1 pakken gebruikt (eentje uit cadeaupakket). Daarna maat 2 newborn en babydry. Ik vond de babydry overigens veel prettiger dan de newborn en ze zijn ook nog eens goedkoper. Maarre, ik weet niet hoe je zo zeker weet dat je een 8 ponder verwacht?! Ik zou een klein kindje krijgen en Thije was 3980 gram, dus het is echt niet gezegd dat een voorspelling altijd klopt.
Ik zou ook een pak maat 1 aanschaffen. Wij hebben ook een flinke baby. Maat 2 paste ook wel, maar de eerste week kwam deze nog wel over haar naveltje (met klem) heen. Daarom een pak maat 1 aangeschaft. Deze pasten mooi onder het naveltje.