luiers marktleider wordt onttroond!!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door namoli, 1 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0
    Ik zat met een probleem!!!!

Mijn zoontje van 7 weken heeft elke ochtend en zelfs 's nacht een doorlekte luier, kleedjes en bedje helemaal nat en er zijn soms maar 2 uurtjes tussen. Ik gebruikte de pampers van het merk pampers en daarna die van het merk kruidvat maar beide hetzelfde resultaat... Dus zocht ik op het internet de beste keuze voor pampers...

Hier een test van test-aankoop, de pampers zijn getest op pasvorm, zachtheid, gebruiksgemak, verdamping, absorptie jongen en absorptie meisje. Dit is de top 10

1. Toujours (lidl)
    2. Cora luiers
    3. Happy baby (colruyt, spar, okay)
    4. Huggies
    5. Pampers active fit dry
    6. Baby maxi (Carrefour)
    7. Pampers baby-dry
    8. Care (delhaize)
    9. Bebino (aldi)
    10. Kruidvat

Ik heb me onmiddellijk een pak pampers van lidl gekocht en zoontje heeft al 2 nachten een lekvrije pamper!!!

Wat zijn jullie ervaringen en welke merken gebruik jij???

2. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ik gebruik toujour en bumblies(deze vind ik toch het prettigste)

3. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Ik heb een poosje de luiers van de lidl gebruikt en vond ze prima. Nu heeft mijn dochter maat 6 en voor mijn zoontje moet ik maat 1 hebben en die hebben ze beide niet. Huggies heb ik ook een aantal keren gebruikt en waren ook prima. Nu gebruik ik eigenlijk altijd kruidvat en ik vind deze eigenlijk het fijnst. Ook vind ik de luiers van Bumblies en AH eigen merk heel fijn. Pampers vind ik echt verschrikkelijk. Slechte pasvorm en heel vaak lekken. Ook stinken ze bij een klein plasje naar een hele dikke poepluier.

4. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Pampers hier! Werken perfect.... Gek het dat dat zo kan verschillen?

5. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0
    de prijs per maand wil ik er ook nog bij vermelden wat dat is ook nog heel interessant

1. Toujours (lidl) --> 25-27 euro/maand
    2. Cora luiers --> 30-34 euro/maand
    3. Happy baby (colruyt, spar, okay) --> 24-27 euro/maand
    4. Huggies --> 44-55 euro/maand
    5. Pampers active fit dry --> 52-93 euro/maand
    6. Baby maxi (Carrefour) --> 29-37 euro/maand
    7. Pampers baby-dry --> 46-76 euro/maand
    8. Care (delhaize) --> 34-46 euro/maand
    9. Bebino (aldi) --> 25-27 euro/maand
    10. Kruidvat --> 29-36 euro/maand

6. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Maar die prijzen per maand zegt toch niet zo veel? De een gebruikt meer luiers dan de andere...

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ga er vanuit dat deze prijzen wel zijn gebaseerd op allemaal hetzelfde verbruik. Dus het bedrag kan voor jou wel anders zijn, maar de duurst blijft duurst en goedkoopst blijft goedkoopst.
    Het orijsverschil tussen pampers en de andere merken is we enorm zeg!

Wij zijbij onze zoon begonnen met pampers. Maar naar aanleiding van wat reacties hier zijn we na een tijd (ik geloof bij maat 3 of 4) overgestapt op Aldi. Die bevallen ons prima. Alleen bij hele dunne poep (diarree) stromen ze over. Maar ik denk dat vrijwel geen enkele luier dat binnen boord houdt.
    Verder gebruiken we af en toe de luierbroekjes van Etos. Daar ben ik ook tevreden over.

De pampers vond ik inderdaad vaak stinken. Ze hielden ook niet altijd alles binnen en bovendien zijn ze een stuk duurder. Als ik dan toch af en toe te maken krijg met lekkage, dan liever voor een lager bedrag.

8. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    De bebino aldi luiers zijn absoluut niet stug hoor, en nemen echt wel veel op.
    Het ligt denk ik aan de vorm van je kids en de luier zelf.

9. Aeve

Aeve Actief lid

30 okt 2012
    305
    0
    0
    U.S.A.
    Of luiers goed passen ligt vooral aan de bouw van je kind. De rest is persoonlijke voorkeur.

10. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Die van mij lekte met 3 soorten door, aldi, kruitvat en huggies. Met Pampers baby dry niet.. Past perfect, heeft op 1 keer na alle spuitluiers binnengehouden en het absorbeert super:)

11. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0

Prijs per maand
    Op basis van 6 luiers per dag. Minimum en maximumprijs, gebaseerd op respectievelijk de goedkoopste en de duurste verpakking

ABSORPTIEVERMOGEN
    Dit is uiteraard het belangrijkste criterium. Ze gebruikten de luiers op poppen die de bewegingen en het urineverlies van kleine jongetjes en meisjes simuleren. De luiers werden getest op een gebruik overdag (4 uur per luier) en 's nachts (10 tot 12 uur).

12. Jazzlyn

Jazzlyn Niet meer actief

De luiers van de lidl zijn oke. Maar ze lekte hier vreselijk door, nacht na nacht bah! Hele bed nat. En erge luier uitslag. Hier Pampers en erg goed. In aanbiedingen niet veel duurder dan die van de lidl

13. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    dit is natuurlijk per moeder en kind anders.
    maar ik merkte bij deze luiers dat mijn zoon niet doorslaapt eerder last heeft van zijn luier.
    met deze luier red hij het niet van voeding naar voeding.
    en mijn zoon heeft bij die luiers vaker luieruitslag gehad.

ik had 1 pak gekocht die doe ik overdag aan als we thuis zijn, als we de deur uit gaan dan doe ik hem een bumblies aan en dat geld ook als we gaan slapen.

maar ik moet wel zeggen, heb een behoorlijke forse jongen 9 kilo met 71,5 cm 7 maanden oud.

maar ik ken ook ouders die zweren bij pampers dus dat bewijst wel het verschilt enorm per ouder en kind.

14. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Hier de Pampers voor beide kids..
    Over alles tevreden behalve de geur, ze stinken al snel met een klein plasje.. Maar zolang er geen beter alternatief is blijf ik ze gebruiken. De jongste nog nooit doorgelekt met Pampers.
    Soms heb ik ook Kruidvat als de Pampers nergens afgeprijsd zijn. Iets stugger maar verder ook prima luiers.

15. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Wij gebruikten bij de oudste altijd pampers omdat dat de enige waren waarbij haar luieruitslag onder controle te houden was.
    De jongste heeft nu kruidvat luiers aan, zijn we heel tevreden over, houdt nagenoeg alles binnen, alleen als ze wat dunner en heel veel gepoept heeft is er grotere kans op lekkage, maar dat verwacht ik dan overal.

16. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier ook meerdere merken geprobeerd en LIDL is toch echt de lekkerste. Pampers worden hier vochtig aan de buitenkant en stinken. Bovendien vind ik ze te duur.

17. Delta

Delta Niet meer actief

Hier pampers baby dry echt zo slecht, met diarree loopt het er zo uit! Gewone pampers vind ik ook niet echt wat, heel vochtig vind ik ze, ook aan de buitenkant.
    Kruidvat luiers vallen tot nu toe het beste hier, houd spuitpoep beter tegen, wel snel er bij zijn.. Gelukkig lukt dat meestal wel, snachts niet altijd.
    Ik gebruik nu maat 3, van 4 tot 9 kilo. Erg fijn die mee-groei luiers

18. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb er veel geprobeerd maar blijf toch bij de pampers baby dry

19. Onje

Onje Niet meer actief

De pasvorm en daarbij het doorlekken van de luiers hangt denk ik af van verschillende factoren.

Het postuur van je kindje, een lang smal lijfje is wat anders dan een flinke budha.
    Lemmy had toen hij toen hij nog een laatste fles kreeg voor het slapen gaan 's ochtends vaak een hele flinke luier vol! En lekte af en toe flink door. Nu krijgt hij 's avonds geen flesjes meer en zo vallen de luiers ook heeeeel erg mee.

Wij gebruiken trouwens de Kruidvat luiers, in het verleden dan zo nu en dan door gelekt maar ook niet vaak dus ze bevallen goed en zijn voor ons het goedkoopst.

1x uit nood omdat we niks hadden een klein pakje pampers gehaald wat stinken die dingen zeg !!

20. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Ondanks dat de pampers snel naar plas stinken gebruik ik alleen pampers.

De kruitvat maat 2 geprobeerd, verschrikkelijk wat een stugge harde pampers bah!

Deel Deze Pagina