Ervaring combisleeper

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door JosieJ, 1 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Onze dochter van bijna 14 maanden slaapt altijd in een slaapzak. Omdat het nu kouder wordt vraag ik me af of ze het wel gaat redden met haar gewone winterslaapzak.
    Nu zit ik er over te denken om de combisleeper van Little company aan te schaffen. Iemand ervaring mee? Is die echt warmer dan de gemiddelde winterslaapzak?

2. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Yup! Is alweer even geleden dat dochterlief hem aan had, maar was er toen erg blij mee weet ik nog, echt warmer doordat hij goed gevoerd is en 'dubbel' is.

3. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ja zeker warmer, maar ik vind hem te warm. Als het rond de 15 graden is op de slaapkamer is een gewone gewatteerde slaapzak met een deken warm genoeg.

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.802
    4.183
    113
    Hij is wel warm genoeg maar dochter hier werd er hysterisch in omdat ze zich er slecht in kon bewegen

5. ria30

ria30 Actief lid

24 apr 2011
    170
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik heb donderdag die van de Hema gekocht in de aktie is heel warm en dik. Dochter vind hem heerlijk warm. Misschien is het wat voor je. Vond namelijk de combisleeper erg duur.

6. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Welke van de Hema heb je gekocht?

7. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ideaal! Heerlijk warm zijn ze!

MAAR de maten zijn alleen waardeloos.... Ze vallen groot! Toevallig heeft onze zoon vandaag de combi sleeper voor kindjes vanaf 1 jaar voor het eerst aan omdat die tot 1 jaar nu echt te krap werd. Hij is 17 maanden! (en niet bepaald een ukkie :)) Mijn dochter was geloof ik bijna 2 toen ze naar de versie vanaf 1 jaar overstapte. Jammer dat het nu te donker is om een foto te maken, maar dat ding is echt mega! Ik pas er denk ik bijna in!

8. ria30

ria30 Actief lid

24 apr 2011
    170
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Baby slaapzak lange mouw staat nu in de folder.

9. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja!! ik heb drie kinderen en mijn oudste bijna elf sliep er als eerste in, de jongste van nu 2 gaat er nu nog een winter mee door.

Ik heb er toen 80 euro voor betaald en er hebben al drie kinderen gebruik van gemaakt. Ding is al 10 jaar oud bedenk ik net:$

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb gewoon een winter slaapzak van de hema en een deken erover.

11. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Ik vind hem ook wel duur, maar aan de andere kant denk ik, 80 euro is eigenlijk ook weer niet zo veel want hij gaat best lang mee gezien de maten... Alleen is mijn dochter nu 14 maanden.... Wat is de lengte van die vanaf 1 jaar dan?

12. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Ik wil echt geen dekentje... Ze gaat heel dr bed door en ik vind het een eng idee...

13. JBM85

JBM85 Bekend lid

18 mrt 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde probleem, en hier wil meneer niks van dekens afweten. Het gaat nu nog goed met een gewone winterslaapzak met lange romper en pyama aan. Maar als het straks nog kouder word weet ik het ook nog niet.

14. soortje

soortje Actief lid

2 nov 2010
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    #14 soortje, 1 dec 2012
    Laatst bewerkt: 1 dec 2012
    Ik zweer bij de Combisleeper. Boven hebben wij nooit de verwarming aan + enkel glas, dus kan rustig 10 graden worden boven. Nu is het *kijkt op babyfoon* 14 graden op de kamer. Hij ligt met pyjama in combisleeper en wordt lekker warm wakker 's-morgens. Deken is geen optie want hij rolt zijn hele bed door.

Hij sliep trouwens eerst in de combi baby en idd die was op een gegeven moment echt te klein, terwijl ik de grote nog echt te groot vond. Met 14 maanden is zoon hier in de grote zak gegaan. Dan oogt hij idd best groot, maar hij sluit prima af bij het nekje en ook de handjes steken gewoon uit de zak, dus daarom vind ik dit geen probleem

Wat mij betreft dus: AANRADER!

Even trouwens ter vergelijking: Ik heb hier eerst ook die dikke Hema slaapzak gebruikt, maar ten eerste vond ik die niet zo warm als de combisleeper, maar wat ik vooral verschrikkelijk vind is dat de mouwtjes echt heel erg smal zijn. Elke avond pielen om het armpje in de slaapzak te wurmen.

15. Triskele

Triskele Niet meer actief

Ik vind ze onzinnig en veel te duur!

16. Triskele

Triskele Niet meer actief

Het geheim van.ons was juist geen pyama erin aan doen maar zo bloot mogelijk, dat maakt warmer, bij ons oude huis vaak de ramen bevroren maar onze zoon had altijd warm.

17. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Allemaal bedankt voor de reacties, ik denk dat we er toch maar een aan gaan schaffen, baad het niet dan schaad het niet :)

18. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Voor een kindje van 14 maanden moet je wel die van +1 jaar kopen, hoor.
    Mijn kindje ging met 12/13 maanden naar die van +1 jaar.
    Zo groot vallen ze helemaal niet (hier wel een lang kindje).
    Mij bevalt hij uitstekend! Lekker warm! Ze is nu 21 maanden en heeft er het hele jaar in geslapen, behalve toen het zo warm was ('s zomers alleen de buitenzak en vanaf de herfst weer met de binnenzak erbij).

Deel Deze Pagina