Luiers, melk, potjes voeding: neem je dat mee naar Turkijke of daar kopen?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door vruchtje24, 11 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi allemaal,

Wij gaan voor het eerst in juni 13 dagen met ons zoontje (dan 15 mnd) naar Turkije. Maar aangezien we niet veel bagage kilo's mee mogen nemen wil ik zo min mogelijk meeslepen.

Wat zijn dingen die je echt vanuit nederland moet meenemen?

Melk? Smaakt daar denk ik anders?
    potjes voeding? Of at je kindje daar ook alles/lustte hij/zij alles?
    luiers?

Thanks alvast

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Als je nog poeder gebruikt zou ik eigen melk meenemen
    gewone halfvolle melk zou denk ik niet zo veel verschil maken

luiers hebben wij onze eigen wel van mee genomen, hier heb ik van broek maat 29 en daar kan ik een 26 of soms nog een 34 aan, dus ik vertrouwde het ff niet hoe het met de luiers zit
    (zometeen van 4+ of een 5 al bijv een 3:p:p)
    wij hebben niet zo'n heel pak erin gestopt maar gewoon los verdeeld over alles,

wij mogen 20 kg per persoon mee nemen, qua kleren redden we dat echt niet !! dus hebben veel dingen van zoonlief bij ons in de koffer gestopt,

potjes hebben wij ook zelf meegenomen omdat zoonlief echt alleen maar olvarit eet qua potjes, en wij het risico niet wouden lopend dat hij daar niet eet,

we hebben daar wel een potje geprobeerd, maar dat vond hij echt niet lekker, dus we waren blij dat we op onze eigen potjes konden terug vallen,

er is er geen 1 gesneuveld, wij hebben voor zoonlief 2badcapes meegenomen en manlief en ik hadden beide 1 zo'n grote handoeken,
    wij hadden 1 zo'n handoek half opgevouwen en over de koffer gelegd, daar alle potjes op leggen, (zowel groente als fruit) dus hadden 16 potjes ) alles strak tegen elkaar aan zodat ze niet tegen elkaar aan kunnen rollen en kapot gaan, en daar weer een andere grote handdoek overheen + de badcapes van zoonlief,

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Luiers zou ik echt niet meenemen, je hebt daar ook gewoon Pampers en al die andere merken en duurder is het zeker niet.

Potjes schijnt het aanbod wel wat minder te zijn maar ze zijn er wel. Zou ik dus ook niet meenemen :). Ook melk(poeder) kun je daar gewoon bij de apotheek kopen.

4. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Ik zou melkpoeder en potjes/pap wel meenemen. Luiers misschien als je kindje merkgebonden is, maar anders daar kopen.

5. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Luiers kan je daar ook kopen.. ongeveer dezelfde prijs..
    Maar de melkpoeder kan je beter zelf meenemen, want in turkije kost dat echt veel.

6. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Behalve evt. melkpoeder zou ik niets anders mee nemen.

Vorig jaar was mijn dochter ruim 5 maanden. Toen heb ik melkpoeder meegenomen. (fruit en groente kreeg ze nog niet) en de pampers heb ik daar gekocht. Niets geen gekke maten. Zijn gewone pampers!
    Ik heb daar trouwens geen olvarit kunnen ontdekken. Was nieuwsgierig keek wat rond.
    Zwemluiers ed kun je daar ook volop krijgen.

Ik ga 26 mei weer, dan is mijn dochter 17 maanden en ik neem alleen wat pampers voor de eerste 2 dagen mee!

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Met 15 maanden drinkt en eet je kindje denk ik met de pot mee?
    Melk kan anders smaken in het buitenland. Soms niet vers te krijgen, ze hebben daar geen Campina-velden:D, maar wel gepasteuriseerd. Yoghurt enzo hebben ze wel, van die lekkere dikke!:p

Deel Deze Pagina