Hoi, onze dochter wil in de Tummytub steeds met haar gezicht onder water zakken. We moeten haar echt in een soort houdgreep houden om dit te voorkomen, laten we los dan zakt ze direct met dr kin onderwater. Ze zou zichzelf gewoon verzuipen als wij er niet bij zijn. Herkent iemand dit gedrag? Groetjes Suuz
Haha nee klopt! Maar ik ben wel benieuwd of meer baby's zo nieuwsgierig zijn naar de onderwaterwereld. Misschien dat t ze herinnert aan de baarmoeder?
Misschien zakt ze gewoon in elkaar zonder te bedenken 'laat ik mijn duikbril opzetten en gaan duiken' Ik herken het echt niet als gedrag, hier zakte ze rond die leeftijd ook onder water als ik haar losliet in de Tummy, leek me nogal logisch, ze kan zichzelf niet overeind houden....
Nou ze doet dit pas sinds n paar dagen, eerste 3 maanden bleef ze juist netjes rechtop zitten (heeft hele sterke nek) dus ik zie het wel echt als gedrag/actie en niet als reflex vandaar
Onze kleine meid mag ook graag haar hoofd even onder water steken in badje draait ze haar hoofd dan ook helemaal op zij.. gelukkig kan ze m niet zover draaien dat ze haar neus/mond onder water heeft... en onder de douche 'gooit' ze haar hoofd onder de straal.. hier kijkt ze overigens erg genietend bij.. dus ze zal t wel fijn vinden wij zijn beide ook erge waterratten dus dat zal madam ook wel worden gewoon goed in de gaten houden, kan er weinig gebeuren! Misschien is baby zwemmen wel iets voor der?!