Makkelijkere manier wiegje opmaken?

Discussie in 'Verzorging' gestart door MommyOwl, 8 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Ik word helemaal gek van het wiegje opmaken van mijn dochtertje. Het is een oud wiegje, een erfstuk zeg maar. Enorm lopen klooien om een nieuw passend matrasje te vinden, nu eindelijk gelukt. Maar het opmaken vind ik echt lastig, omdat er nauwelijks ruimte is om te manoeuvreren binnenin dat ding. Eenmaal opgemaakt ben ik blij, maar dan moet ons meisje er natuurlijk ook nog in! ;) Dus: deken terugslaan en haar erin leggen. En dan maar eens zien om de deken en laken onder het matras te zien krijgen om haar in te stoppen, zonder het gehele matras eruit te moeten tillen, je nagelriemen kapot trekken aan de zijkanten en natuurlijk: haar niet wakker maken tijdens dit allemaal...

Wie heeft de gouden tip?? Ik word helemaal kriegel van die deken instoppen, ben er helemaal klaar mee, want mevrouw wilt regelmatig uit-bed-in-bed-uit-bed-in-bed...

Zou een slaapzakje een idee zijn, en dan de deken en laken helemaal weg laten? Zou wel makkelijk zijn, dan kan ik haar gewoon op het matras leggen zonder moeilijk te hoeven doen. Maar zal zij alléén een slaapzakje wel pikken? Heeft zij niet meer geborgenheid nodig van ingestopt zijn? (ze is 5 weken oud en prematuur met 34+4 geboren).

2. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Ik zou het slaapzakje gewoon proberen bij een slaapje overdag!
    Je hebt ook de puckababy piep, misschien is dat een optie?

Mijn zoontje lag ook lang met dekentje in zijn wiegje maar door het schuin zetten v zijn wieg zakte hij bijna onder de lakentjes dus toen ben ik overgestapt op een slaapzak.

Slaapzak is veel fijner, je kan haar dan voeden snachts en ze blijft lekker warm in de slaapzak.
    (Al is het nu zomer en lekker warm snachts ;))

3. Liminous

Liminous Actief lid

23 okt 2009
    371
    69
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb voor de kinderwagen een deken/slaapzakje omdat ik ook geen zin had in dat gepriegel.. Aan weerszijden zitten ritsen zodat je hem helemaal open kunt doen.. Het kost iets, maar ik vind het ideaal! En deze kan natuurlijk ook gewoon in een bedje gebruikt worden..

Baby slaapzak wafel/flanel Antwerp | Koeka webshop

4. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    ik gebruik de puckababy piep, hier zitten ook de armpjes in de slaapzak waardoor alles warm blijft, mijn zoon ligt dan alleen met een rompertje aan in de puckababy maar eventueel kan je dan nog een pyamatje aantrekken.

5. kili

kili Niet meer actief

ik gebruikte een dekbedovertrek om de deken, scheelt ook al een heleboel gerommel.
    En verder een slaapzakje inderdaad.

6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    Niet instoppen? Hier ligt zoonlief van 3 weken onder een lakentje en dekentje die alleen aan de onderkant zijn ingestopt, hij vindt het best en blijft lekker warm.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik legde ook de deken er gewoon overheen, niet helemaal ingestopt. Geen gerommel.

Deel Deze Pagina