Hier mag dat ook niet. Ze adviseren om ze weg te gooien bij een kdv of peuterspeelzaal, aangezien ik hier een kdv (mn eigen werk) letterlijk om de hoek heb zitten loop ik vaak daarheen. Scheelt een hoop
Wow! Dat zou een oplossing zijn zeg! Plastic kunnen we hier idd ook scheiden. Scheelt echt enorm in de kliko
Het gaat niet zozeer over het passen, maar meer over de kosten. De grijze kliko moeten wij best veel voor betalen en de groene kliko is gratis. We betalen basiskosten per jaar voor de kliko's ( grijs, groen, papier en plastic) en daarbij komen kosten voor de grijze kliko naar gelang de hoeveelheid dat je de kliko aan straat zet.
Ik heb er naar gezocht en niet gevonden. Dus als jij mij kan vertellen waar ze in Leeuwarden staan hoor ik het graag
Hier ook een verzamelpunt voor luiers. Gelukkig vlakbij (50m verderop). De zakken daarvoor haal je bij het gemeentehuis, kost geloof ik 60 cent per rol (10 zakken?). Wij hebben een duo container dus niet heel veel ruimte voor restafval. En erg veel luiers met een tweeling, de duobak redt dat denk ik niet Oh en hier wordt ook apart 1x in de twee weken plastic opgehaald, die zakken daarvoor zijn gratis te krijgen bij de supermarkt.
Ik woonin België. In mijn gemeente kan je luiers in een aparte zak gratis binnenbrengen bij het containerpark. Wel handig. Verder hebben wij aparte bakken/zakken voor PMD, papier, plastic, gft en restafval. Een hele garage vol voor recyclage
Hier mag het niet in de gft container. Gelukkig betalen wij niet per keer dat je hem weg zet, maar een vast bedrag per jaar. Wij hebben overigens wel 4 containers; - grijs (rest afval) - groen (gft) - oranje (plastic) - blauw (papier) En ik moet zeggen, dat scheelt een hoop!
In den haag hier mag alles gewoon op straat ze boeit het niet ligt van alles in! Ik weet niet maar ik weet dat in den haag boeit hun niet, je zet hout of iets bij pakken ze die ook en plunderen erin. Grote dingen niet maar alles wat in zakken ligt en ernaast ook dus gipsplaten klein, verfpotten etc. Ze zeggen dat het ook niet mag maar niemand boeit het verder. We scheiden zelf alleen plastic (geen bekers wassen of zo maar gewoon verpakking) en papier van post en grove verpakking. Moeten ook ervoor eind meelopen om dat weg te gooien en loopt je daar zit alles prop vol ook naast bergen al
Hier gaan de luiers bij het restafval. De container gaat elke week aan de straat en dat vind ik al stinken na een week!
Hier mag het gewoon in de bruine container (restafval). Wij betalen een vast bedrag per jaar en de container staat elke 2 weken vol aan de weg. Wij hebben 3 containers en plastic kan apart ingezameld worden in zakken en die worden ook elke 2 weken opgehaald. Ik heb hier nog nooit een speciale container o.i.d. gezien voor luiers, maar zou best een goed plan zijn! Zeker nu in de zomer, lekker ruikt het niet...
Bij ons gaan de luiers in de grijze container, na 4 weken is hij er dan ook echt wel aan toe om aan de weg te mogen staan Als het goed is duurt het niet meer zo heel erg lang totdat we ondergrondse containers krijgen, eindelijk geen stank meer in de tuin . Doordat de grijze eens in de 4 weken opgehaald word moeten we alles goed scheiden.
Hier mag het wel. Argument: luiers bestaan voor meer dan 95% uit biologisch materiaal (oa katoen en papier). De rest (plastic) zeven ze er na het composteren gewoon uit.
Wij hebben speciale zakken waar de luiers in kunnen. Op het KDV waar ik werk, staat een container waar ze in moeten. Dus ik neem elke week een zak mee naar mijn werk! En daar neem ik de zakken ook mee! Ideaal!
nope mag niet, en liefst ook niet in de grijze container...hier heb je speciale zakken van knowaste die kun je op de gemeente werf in de container doen. Of als je kind naar het kdv gaat daar hebben ze ook zo een container staan, maar mogen wij ze niet in gooien
Hier mag het wel. Vrienden van ons in dezelfde provincie moeten de luiers in speciale zakken inleveren bij een kinderdagverblijf voor recycling.
Goh, ik wist helemaal niet dat dit zo verschillend is in Ned. Wij hebben vier containers: Groen Grijs Oranje (plastic) Blauw (papier) Luiers gaan altijd in de grijze. Elke 2wk wordt die container geleegd, gelukkig, want dan zit 'ie ook aardig vol.
Echt gek dat er zo veel verschil in zit in onze kleine kikkerlandje! Ik denk dat ik toch nog maar eens een keer contact op ga nemen met het afvalverwerkingsbedrijf hier in de buurt. Wellicht willen ze toch overstappen van luiers in restafval naar luiers in de GFT container...
Ik weet niet of ze hier bij gft afval mogen.. Maar wij kunnen ze bij school inleveren, daar staat een grote kliko