baby 16 weken nog steeds huilen bij naar bed brengen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door RomY25, 26 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RomY25

RomY25 Lid

18 mei 2013
    97
    0
    6
    ons lieve mannetje is inmiddels 16 weken oud. Hij doet het ontzettend goed, groeit goed en is over het algemeen heel tevreden.
    het enige moeilijke is het slapen, hij slaapt al een hele tijd ingebakerd, hij beweegt echt onwijs veel (van de 60 sec beweegt hij er wel 55 van..). zonder slapen probeer ik af en toe maar dit is meestal 10 minuutjes en dan is hij weer wakker. Ook is het naar bed toe gaan meestal een drama, ik moet echt bij hem blijven tot hij slaapt, zodra hij zijn bedje voelt begint hij te huilen en soms echt tot krijsen toe.. wie herkent dit en wordt het nog beter? ik vind het vooral sneu voor hem dat hij zo lastig in slaap komt.

ik hoor graag alvast bedankt!

2. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Hoort erbij. Verwerking vd dag

Heb je een ritueel?

3. RomY25

RomY25 Lid

18 mei 2013
    97
    0
    6
    het is niet alleen 's avonds maar eigenlijk bij elk slaapje. heb wel een ritueel, flesje, schone luier even lekker knuffelen en dan bedje in... op het moment dat ie het matrasje voelt begint ie meteen te huilen zo zielig..

4. Marijcha

Marijcha Actief lid

5 mrt 2014
    454
    0
    16
    Zuid Holland
    en een ritueel voor het slapen gaan? Ikzelf zing n liedje, een kus en een dan een muziekje. Zo probeer ik haar te laten wennen dat t na t.muziekje slaaptijd os.

5. Michelle123

Michelle123 Actief lid

31 mei 2014
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hier niet altijd, maar soms ook huilen.
    Ik probeer hem voordat hij het matras raakt al af te leiden. Liedje zingen (helpt vaak heel goed), speeltje in zijn handjes etc.

6. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.979
    136
    63
    Mijn zoontje bleef zeker huilen totdat hij 16 maanden was bij het naar bed gaan. (of eigenlijk nog wel langer...) Ging huilend naar bed en als hij wakker werd, ging hij meteen weer huilen. Maar ineens was het over.

(wat een verademing dat zijn zusje lekker in bed gaat spelen/doezelen voordat ze gaat slapen of als ze wakker wordt)

7. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Hij kan ook last van maagzuur hebben. Dat stroomt weer richting zijn keeltje op het moment dat hij plat ligt. Of hij slaapt net als mijn zoontje heel slecht op zijn rug. Toen ik hem in het zijligkussen ging leggen, ging het al een stuk beter.

8. mamalicious83

28 jul 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een ritueeltje om naar bed te gáán is heel nuttig als herkenning voor je kindje dat het bedtijd is, maar aan een ritueeltje om in slaap te kunnen komen (dus als het eenmaal in bed ligt) went je kind en zal dit ook steeds weer nodig hebben. Hiermee kun je het jezelf (en uiteindelijk je baby ook) juist lastig maken.

Onze dochter was een hele erge huilbaby en had ook veel moeite met in slaap komen. Ze leek zichzelf wel ook wakker te houden met dr drukke bewegingen. Uiteindelijk hebben we een methode gevonden in een boekje over huilbaby's die werkt.. ik kan de teksten er niet op zetten vanwege copyright.. ik mag hier geloof ik geen reclame maken, maarja het kan je wel echt hulp bieden, ook juist met slaapproblemen. Het boekje heet 'Wat te doen met mijn huilbaby?' (het is een ebook). Hier is de link: http://www.mijnhuilbaby.nl/product/huilbaby-ebook/ Mocht de link verwijderd worden, als je in Google intikt 'huilbaby' zie je 'm als het goed is bovenaan staan van 'mijnhuilbaby'. Allerlei oorzaken en oplossingen staan erin, zo ook slaapproblemen/oververmoeidheid.

Mocht het maagzuur/(verborgen)reflux zijn, dan kun je ook een klein kussen onder het hoofdeinde van het matras doen. Zo ligt je baby iets schuiner en stroomt de maaginhoud niet terug.

9. mamavanwilliam

mamavanwilliam Actief lid

15 jun 2012
    304
    0
    0
    NULL
    goeree-overflakkee
    Mijn dochtertje is ook 16 weken en deed precies hetzelfde.. Ik heb de tips gevolgd uit het boek: Baby in een droomritme, geschreven door Stephanie Lampe. Hier heb ik heel veel aan gehad. Elise gaat nu meestal gelijk lekker in haar bedje slapen.

Deel Deze Pagina