Baby bij je in bed?

Discussie in 'Verzorging' gestart door MarionM, 16 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Op zwangerschapscursus hoorde ik dat je de baby bv de eerste nacht op een aankleedkussen bij je in bed kan leggen, tussen je hoofdkussens in. Door de opstaande randen van het aankleedkussen kun je er niet tegen aan gaan liggen enz.
    Ook las ik ergens dat het veilig zou zijn je kind met een cosi sleep bij je in bed te laten slapen.
    Hoe denken jullie hierover of heeft iemand hier ervaring mee?

2. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik zou dit echt niet doen, Je dekbed zou er maar overheen komen te liggen. Brrr, moet er niet aan denken.

Pim

3. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ja snachts doen wij het ook niet... ik heb in het zieknhuis cailynn wel bij me in bed gehad op aanraden van de zuster maar die helpmij ook.. cailynn lag op mn buik en de zuster had wel 10 kussen om me heenliggen zpdat ik niet kon omrollen enzo... en had alleen en klein lakentje over me heen dat was het.. maar nu sochtends als cailynn gegeten heeft leg ik dr wel naast me neer.. en dan vallen we soms nog 1 uurtje in slaap... maar ik lig op de zelfde hoogte als cailynn dan het is nit dat zij lager ligt..

4. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik zou het niet doen.

Toen Serjenka nog kleiner was en ze wou echt niet slapen, legde ik haar wel eens op mijn buik, totdat ze in slaap lag, dan legde ik haar weer in haar bedje.

5. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Nee ik zou het ook niet doen.. gewoon lekker in het eigen bedje.

6. Niet meer actief

Ik zou het ook niet doen hoor..je weet maar nooit wat er gebeurd..

En waarom wil je eigenlijk je kindje bij je in bed nemen?

7. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik had Elyesa ook in de cosy sleep bij me maar daarna zonder.
    het is heerlijk met je kindje samen te slapen en je gaat er heus niet opliggen daar heb jeje mmoeder gevoel voor.
    bij ons is het altijd goed gegaan.
    maar het is toch vermoeiend hoor want hij word van de minste kik wakker omdat je elkaar zo goed aanvoelt.
    moest je een cosi sleep zoeken ik heb er eentje te koop.

groetjes Talia

8. Es1981

Es1981 Actief lid

Ik doe het ook niet. Het idee alleen al, dat je erop rolt of de dekens over haar heen gaan brrr.
    Nee hoor, gewoon lekker in haar eigen wiegje. Als ik haar bij me wil hebben, rol ik gewoon de wieg naar me toe :D

9. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Baby bij je in bed, brrrr...moet er niet aan denken wat er kan gebeuren zeg! Nee, bij ons gaat ook numer 3 in z'n eigen bedje hoor! Wel bij ons op de kamer trouwens ;)

10. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik heb Joey wel bij me in bed gehad toen hij net geboren was. Idd op het aankleedkussen helemaal bovenin het bed tussen de hoofdkussens in. De deken komt zover niet, en door de opstaande randjes kom je zelf niet op het kussen. Ging prima ;)

11. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ook wij hebben Caitlin bij ons in bed gehad de eerste weken

dit omdat ze erge moeite had om zichzelf warm te houden

ze lag met haar beentje in een voedingskussen die dus als barriere om haar heen lag

zodat wij er niet op konden rollen en zij geen kant opkon

echter het kussen lag tot haar heupen

12. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ik heb alle 4 mijn kinderen bij me in bed gehad en tot een jaar zowiezo op mijn kamer, ik heb nog geen enkele keer, zelfs niet bijna, bovenop 1 van ze gelegen en ook zijn ze nooit onder de dekens terecht gekomen. Je moedergevoel houdt je alert, mij iig wel. als je medicatie neemt of gedronken/geblowd hebt kan je het niet doen.

13. Niet meer actief

Maar waarom doe je je kindje bij je in bed dan? Oke Deb dr kindje kon zichzelf nog niet goed warm houden..maar bij de rest van jullie dan?
    Ben ik wel benieuwd naar :D

14. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Ik heb sem ook bij ons in bed gehad, niet iedere nacht maar wel regelmatig en ook op een aankleedkussen en dat ging prima!

De aankleedkussen zo hoog mogelijk tussen onze kussens in en onze dekens (was warm toen) naar beneden zo rond je middel.

Wij deden dit omdat sem heel veel last had van krampjes en hij kwam moeilijk in slaap :cry: Mijn mannetje was gebroken doordat hij heel veel met hem door huis liep. om sem te kalmeren. Ikzelf kon toen nog niet heel veel, was nog aan het herstellen van een keizersnee. Dus vandaar dat sem even bij ons lag, dan kon ik sem bezig houden en dan kon mijn man even bijtanken :)

Maar liever had ik dit niet gedaan, het idee dat we over hem heen rollen of wij de dekens over hem heen zouden trekken :(
    Daarom bleef ik zoveel mogelijk wakker, zodat ik het in de gaten kon houden en mijn man kon dan lekker doorslapen!

15. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    ik heb Kaylee heel vaak bij ons in bed gehad
    Ze was een huilbaby die s nachts gewoon niet sliep
    en dat heeft ze vier maanden volgehouden
    geloof me, na twee weken ben je al kapot, laat staan na vier maanden
    dus ging ik op ons dekbed liggen, Kaylee op mijn buik en deken over ons heen
    Zo sliep zij tenminste wel een paar uur en ik heel licht, maar alles is beter dan niet slapen

Later toen ze zwaarder werd lag ze op mijn arm, in de kom van mijn arm zeg maar. Zonder dekbed, met deken. Zo had ik altijd t besef dat ze er lag, want ze lag op mij (en ik had een lamme arm s ochtends).

16. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ik had ze bij me in bed omdat dat past bij onze levensstijl en opvoeding, wij doen sommige dingen net ff wat anders! :D

17. Niet meer actief

haha oke..dat kan he :)
    Maar maisy hoe zit het dan met je relatie..jullie kind ligt dan altijd tussen jullie in..overdag is de kleine bij jullie in de buurt..zo hebben jullie toch maar heel weinig tijd saampjes of zie ik dat verkeerd? je hoeft niet te antwoorden hoor als ik weer is te nieuwgierig ben.. :oops:

18. Niet meer actief

Dhani komt bijvoorbeeld wel 's ochtends in het weekend ffies bij ons liggen als hij om acht uur wakker wordt..gewoon ff gezellig maar dan zijn we gewoon alledrie wakker..

19. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Tja we slapen vaak samen (wij wonen niet samen hoor, dat wilde ik niet nog) enne ja mijn kinderen waren nooit zo moeilijk met waar ze sliepen omdat ze ook beneden vaak sliepen of in de draagzak terwijl ik afwaste, dus als we willen vrijen sliepen ze vaak door in het begin in hun bedje naast mijn bed of later bij hun zusje(s) op de kamer, enne vrijen hoeft niet altijd in bed he :p

20. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik wilde hem dich bij me heb daar mijn persoonlijke angsten voor en wil daar nu niet iedereen mee op gaan zadelen.
    ik wilde hem dus gewoon dich bij en de dokter zei me dat het helemaal geen kwaad kan als je een groot genoeg bed hebt en als je de juiste voorzorgen neemt.
    Elyesa heeft 6 maanden bij ons gelegen en nooit ben ik op hem gerold.
    als moeder voel je dat echt wel aan je mag het moederinstincy echt niet onderschatten.

groetjes Talia

Deel Deze Pagina