Luiers/Pampers alvast inslaan

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mamamama, 8 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamamama

Mamamama Actief lid

28 mrt 2011
    430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Wij kopen elke maand luiers met wat geluk in de aanbieding.
    Maar hoe zit het met het gewicht? Hoeveel pakken kunnen we het beste van elk kopen? Ik hoop dat mijn vraag is begrepen.

Overigens doen we dit niet met de billendoekjes omdat ze kunnen uitdrogen tegen de tijd je het gaat gebruiken. Dit is mij dan verteld geen idee of het klopt.

Zijn er meer mensen die luiers/Pampers inslaan?

Groetjes

Mamamama

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Meer dan 2 pakken maat 1 zou ik niet inslaan, je weet nooit hoe je kindje reageert op een bepaald merk. En aanbiedingen zijn altijd wel.

3. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    ik zou niet teveel in slaan.ik deed dat bij de eerst op een gegeven moment ook maar bleek dat ik altijd tig pakken over had omdat de maat te klein werd.
    het is niet te zeggen hoe lang ze in welke maat zitten dan ligt denk ik ook aan de bouw van je kindje (+ gewicht lengte en leeftijd)
    luiers zijn zo vaak in de aanbieding dat ik echt niet teveel zou inslaan. kun je beter elke maand het geld apart zetten op een rekening voor deze uitgaven en gebruikt als je het nodig hebt.

doekje staan in winkels toch ook op voorraad waarom zou je die niet kunnen kopen op voorhand? ze drogen volgens mij alleen uit als je pakjes opent.

4. PoloMimi

PoloMimi Actief lid

16 apr 2013
    115
    0
    0
    Purmerend
    billendoekjes drogen inderdaad pas uit als je de verpakking hebt opengemaakt. Dus die kun je gerust inslaan.

Ik ben niet dol op elk merk luier. De 1 lijkt meer op papier en de ander gaat snel kapot en weer een ander rekt voor geen centimeter mee... Koop anders een vooraadje luiers in maar neem ook een maat groter mee. en neem de bon mee, meestal kun je binnen 30 dagen ruilen, dus als lueirs te klein zijn, dan ruil je ze.. (wel de rest ongeopend laten dan)

5. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze zijn echt zooooo vaak in de aanbieding! Ik zou er nu nog niet aan beginnen. Je weet nog niet welke je fijn vindt.

6. MaaikeFerryJari

MaaikeFerryJari Actief lid

20 jan 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda
    Bij een goede aanbiedingen kan je maat 5 niet genoeg hebben daar zitten ze heel lang in! Maat 3 ook een hele tijd

7. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
  8. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik zou ook niet meteen teveel inslaan, zo vind ik persoonlijk pampers niet fijn, terwijl het toch een nr 1 merk is?

9. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn nichtjes hebben nooit maat 5 gedragen, ze kwam niet verder dan maat 4. (nou zijn dat wel ukkies, maar toch komt het dus wel voor :) )

10. MaaikeFerryJari

MaaikeFerryJari Actief lid

20 jan 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda
    Klopt voor meisje mt 4 jongens mt 5 jongens zijn niet zo snel zindelijk als meisje gemiddeld gezien!

11. rums

rums Niet meer actief

Wij kopen de pampers via wehkamp. Eigenlijk altijd aanbiedingen van maandboxen en gratis thuisbezorgd. Is per luier maar 1 cent duurder vergeleken met 1 pak etosluiers.
    Maar nu hadden wij ook een maandbox 2 gekocht en daar is hij nu dus uit terwijl ik toch nog 1,5 pak over heb. Dus inderdaad niet teveel inslaan.

12. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Je bent pas 14 weken zwanger zie ik? Ik zou nu echt nog geen luiers in slaan hoor! Ten eerste weet je niet of alles goed gaat (je gaat er natuurlijk niet van uit, maar het kan), ten tweede weet je niet welke maat je nodig hebt (0, 1 of 2) en hoeveel (wij gingen na een paar weken al over op maat 2 en eerste dagen ziekenhuis) en ten derde is het even afwachten welke luier je fijn vindt qua pasvorm ed!

Ik had 3 pakken luiers gekocht van eigen merk in maat 1 maar deze vonden we vrij strak zitten (maat 1 van ander merk zat wel goed). Ik heb toen 2 pakken teruggebracht en hier deden ze erg moeilijk over uiteindelijk. Ik had geen bon meer en dat was een probleem en ik had ook binnen 7 dagen moeten ruilen. Tja, hoe doe je dat als je in verwachting bent en je luiers in huis moet hebben?. En mijn hoofd en dat van mijn man stond de eerste dagen ook niet er naar om daar aan te denken! Uiteindelijk toen ik zelf weer op de been was (keizersnee) had ik de luiers al 3 maanden in huis. 1 maand van te voren gehaald, ging 2 weken overtijd, etc.

Dus mijn advies: koop 1 (kleine) verpakking, desnoods 1 van maat 1 én 2 en kijk wat je kindje past. Daarnaast kan je ook diverse gratis boxen aanvragen en hier zitten ook luiers in.

13. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

23 jan 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    hier nu 2 volle pakken 1 staan en 2 kleine verpakkingen 1 ook heb ik 1 x maat 2 ingeslagen en had nog 4 pakken luiers maat 3 gekregen.

Kijk wel uit met billendoekjes inslaan niet vanwege het uitdrogen maar allergie! Bij onze eerste hadden wij z'n voordeelpak zwitsel doekjes gekocht een hele grote doos bleek onze zoon heel slecht op te reageren en hebben het doorgegeven aan een kennis maar baalde daar wel van!

14. Mamamama

Mamamama Actief lid

28 mrt 2011
    430
    0
    0
    NULL
    NULL
    In Nederland is heel veel haast elke dag in de aanbieding. Zo fijn om de stapel foldertjes door te bladeren en te kunnen zeggen maandag ga ik wat shampoo kopen nu ze in de aanbieding zijn. Of dat het 1+1 is of dat je kunt kiezen uit eigen huismerken.

Hier heb je dat helaas niet. Er is kwaliteit of niet en het kost allemaal geld. Uiteraard weet ik niet of de goedkope luiers het ook prima doen maar dat kan ik ook niet uittesten of rondvragen. Dus houden we het op wat hier kwaliteit is namelijk Prima de Turkse Pampers.

Dacht gewoon wat te kunnen inslaan met wat voordeel aangezien het leven hier ook erg duur is. Geld opzij leggen kan natuurlijk ook. Thanks

15. JBM85

JBM85 Bekend lid

18 mrt 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik heb het wel gedaan bij de eerste en nu weer. Er liggen nu alweer 3 pakken nr 1 en 3 pakken nr 2. en heb al 1 pak nr. 3 liggen en als er weer een goede aanbieding is ga ik gewoon door. 1 en 2 zal ik niet veel van inslaan, daar was mijn kleine ook zo uit toen. Maar dat hoeft ook niet persee.

16. Lymmetje

Lymmetje Actief lid

16 okt 2012
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb twee pakken maat 1 van twee verschillende merken. Ook heb ik een klein proefpakketje van pampers.

Ik merk vanzelf wel welke het beste werkt en aangezien we elke week boodschappen doen vind ik het ook niet nodig om zoveel in te slaan. Maar ik heb geluk dat ik dichtbij het centrum woon.

17. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Wij zijn nu (meisje is nu 8 weken) bezig aan onze laatste voorraad van maat 1 van Pampers. Tussendoor ook 1 pak kruidvat en 1 pak Jumbo luiers gebruikt, maar ik persoonlijk vind de Pampers prettiger...

In totaal hebben wij nu (denk ik) 6 pakken maat 1 gebruikt en ik hoop ze op te kunnen maken, qua gewicht gaat het denk ik net lukken, maar is wel afhankelijk van niet al te veel doorlekken nu... Nog niet gebeurd overigens...

18. Summer1987

Summer1987 Bekend lid

18 apr 2012
    583
    0
    16
    Ik heb laatst 3 pakken kruidvat newborn luiers gekocht toen ze in de aanbieding waren..en ook een doos met 12 pakken billendoekjes.
    Maar echt meer inslaan vind ik niet nodig, kan altijd nog..

19. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden 3 pakken maat 1 en 4 pakken maat 2 gekocht. Kwam eigenlijk net mooi uit. Hij zit nu in maat 2.

Deel Deze Pagina