Iemand nog leuke tips hoe ik mijn dreumes van 20mnd vermaak 24uur busreis

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door shannen, 31 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shannen

shannen Fanatiek lid

13 okt 2005
    1.410
    0
    0
    Hoi,

wij gaan in juli 2 weken met de bus naar Spanje,
    Vriend heeft vliegangst en nu vraag ik me eigelijk af, hoe vermaak ik mijn dochtertje zo lang 24 uur is best heel erg lang om stil te zitten, we gaan wel stoppen ongeveer elke 4 uur.

Welke leuke (kleine) dingetjes om mee te spelen raden jullie aan, en of wie heeft dit al een keer met een dreumes gedaan en hoe ging dat?

Dacht zelf al aan, kleurboek en potloodjes en een leesboekje..

Alvast bedankt,

Shannen

2. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    hier vind mijn kleine stickers helemaal super. dus misschien een stickerboekje en een papiertje waar ze opgeplakt kan worden?

vooral ook wat snoep. bv lolly zodat ze even rustig op schoot blijft zitten

verder weet ik het eigenlijk ook niet. ik vind het heel knap dat je zo'n lange zit aandurft. succes ermee

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

#3 Yolanthe, 1 jun 2010
    Laatst bewerkt: 1 jun 2010
    Ik het het zelf toen ik student was ook verschillende keren gedaan, het is een hele zit!
    Met mijn dochter zou ik er niet aan beginnen, ze wil rondlopen en dat mag absoluut niet . Maar opzich is het hetzelfde als een hele lange autoreis. Hopelijk kan ze een goed slapen en scheelt dat ook een hoop qua tijd.

Ik zou het zoeken in raamstickers, die ze op het raam kan plakken. Kleuren lijkt me dat die steeds vallen en dat je ze dan kan gaan zoeken. Toverding, je weet wel zo`n bord waarop je kunt tekenen en als je het ding dan verschuift is het weg en kun je een nieuwe tekening maken. Een pop/knuffels om mee te spelen. Nintendo ds of iets dergelijks vindt mijn dochter ook super en kan ze zich een hele tijd mee vermaken (ik heb er een en op vakantie mag ze er met mij mee spelen).

4. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    #4 Jacky78, 1 jun 2010
    Laatst bewerkt: 1 jun 2010

Er zijn ook sticker/kleurboeken, dan moeten ze bij een tekening een bepaalde sticker zoeken/plakken en de rest kan dan gewoon ingekleurd worden.

Ook zou ik iets van speelgoed een tijdje niet aanbieden en dat dan in de bus weer geven, lijkt het net of zij weer wat nieuws heeft (of natuurlijk echt iets nieuws kopen) en kan zij weer lekker gaan ontdekken.

Zo'n schrijf/tekenbord doet het volgens mij ook wel goed

5. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Als ze muziek luisteren leuk vindt kun je een mp3 speler met muziek meenemen, met een koptelefoon ipv. die oordopjes.

6. shannen

shannen Fanatiek lid

13 okt 2005
    1.410
    0
    0
    Bedankt voor de tips..

Stickers lijkt me een goed idee dat zal ik voor haar kopen en heeft ze nu niet, dus is ook gelijk iets nieuws.
    en zo'n tekentovenboek waar je de tekening zo weer weg kan schuiven, weet niet hoe het precies heet, maar dat lijkt me ook ideaal..

Idd veel eten en drinken daar is ze ook wel een tijdje zoet mee, en ik denk dat ze ook wel veel gaat slapen in de bus, in auto slaapt ze namelijk ook gauw..

Als iemand nog meer tips heeft, zijn welkom hoor..

7. tulip

tulip Niet meer actief

boekjes zijn die al genoemd??? draagbare dvdspeler??

En idd dat je dat aandurft, ik ben niet flauw met mijn dochter, kamperen en in de auto een eind rijden, maar in de bus zolang zou ik niet durven. Respect hoor!!

8. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ik maak me al druk hoe ik mijn zoontje bezighoudt tijdens een vlucht van 2 uur, haha.
    Maar ik koop wat prulletjes, kleine cadeautjes die ik evt. kan geven, en ik neem mijn Ipodtouch mee met alle Nijntje en Bumba-filmpjes en spelletjes.
    Een vriendin van mij is ook met de bus gegaan met haar dochter van 1 en dat is super gegaan.
    Succes!

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Les net je onderwerp op aan mijn man, en hij zegt: jeetje wat doe je jezelf aan haha. Vind het knap dat je het aandurft, ik had het echt niet gedaan. Volgende week gaan wij naar Italie en zie er als een berg tegen op... We rijden dan ook nog eens in 2 dagen.

Maar goed je vroeg wat tips:

-portable dvd speler, met leuke dvd's
    -verhaaltjes die worden voor gelezen op cd ofzo( kinderen vinden het vaak leuk om te luisteren)
    - nieuw en interessant speelgoed
    - boekjes

Je schrijft veel eten en drinken. Pas daar wel mee op sommige kindjes kunnen heel vervelend worden van teveel eten. Vaak is het even goed op het moment dat ze eten, omdat ze dan zijn afgeleid maar daarna kunnen ze wel eens vervelend worden.

Ik wens je succes haha en natuurlijk een super vakantie!

10. shannen

shannen Fanatiek lid

13 okt 2005
    1.410
    0
    0
    Ja dankjewel allemaal, ik zie er niet tegen op, zal vast allemaal wel goed komen en heb ook echt zin om te gaan..

Met jullie tips kan ik wel wat mee, waarschijnlijk dat we ook een dvd speler gaan halen dan kan ze mooi een film kijken, en er wordt ook altijd wel een film in de bus gedraaid.

Jada idd met het eten moet ik wel oppassen, dat ze niet misselijk wordt ook.. Maar dat komt wel goed..

Elin fijn om te horen dat je vriendin ook met de bus is geweest met de kleine en dat dat goed is gegaan..
    Altijd leuk om te horen..

Bedankt!!

11. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Wij gaan met de auto naar italie

en ik neem mee.

een draagbare dvd.
    Dvd's nieuw en dan ingepakt. is het eerst leuk om uit tepaken
    dan er naar te kijken en dan uit eindelijk in de speler.
    haar slaap knuffel :D
    ze krijgt kleine cadeautjes. zoals
    boekjes (gewoon bij de tweede hands winkel vandaan voor maar 50 cent )
    een hello kitty pyama is ze gek van
    een magies tekenbort
    kleurjtes en kleurboek
    emmer en schep zetje. is ze ook wel zoet mee met uitpaken en dan beejte mee spelen.
    een telefoon (zo'n nep ding)
    een foto boekje met daar in de foto's van opa's en oma's is ze gek van.
    een pop in een badje (bij de zeeman )

hmm kan er even niet opkomen maar ik heb nog meer cadeautjes.

En qua eten en drinken. zou er inderdaat mee op passen.
    voor de misselijk heid. maar ook voor het stukje gewening tis best wel een eind 24 uur

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Pffff, dat je dat aandurft, ik krijg al nachtmerries bij het idee. :$ In een vliegtuig kunnen ze tenminste nog lopen en valt het wat minder op als ze gaan huilen. Heel moedig van je! Ik denk idd dat een dvd speler en leuke boekjes het meest effectief zal zijn.

Succes en goede reis! :)

13. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Nou er zijn genoeg mensen die het doen hoor en bij wie het ook goed gaat. Zoals bij die vriendin van mij, die is al 2x geweest naar Spanje. Mijn ouders gaan ook regelmatig met de bus op vakantie en ik hoor dan dat er ook wel kleine kindjes in de bus zitten die zich goed vermaken en die je amper hoort.
    Ik zou het ook niet snel doen, maar als er geen andere optie is, zal het vast wel lukken.

14. shannen

shannen Fanatiek lid

13 okt 2005
    1.410
    0
    0
    BinnaBinna,
    je heb al leuke dingetjes gekocht,
    Ik ga ook zeker een paar leuke boekjes kopen en een fotoboekje is ook een heel leuk idee, mijn dochter is ook dol op foto;s kijken en dan aanwijzen wie het zijn en wat er allemaal op staat.

Elin idd het gaat vast helemaal goed komen hoor, ik ben zelf al heel vaak met de bus geweest met mijn man dus ik zie er ook niet tegenop. Wat ik in het begin al zei, mijn man heeft vliegangst.. 24uur is voor zo'n kleintje natuurlijk wel lang..

Bedankt allemaal!!

15. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Bij Stichting Valk hebben ze goeie cursussen tegen vliegangst.
    Mss kan je man wat daarmee. Mocht het in de bus niet bevallen, kun je later met het vliegtuig op vakantie.

Deel Deze Pagina