babykamer opnieuw doen.

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Storm, 9 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Storm

Storm Niet meer actief

Ik kan niet slapen en ik blijf maar malen, dus dacht ik, ach laat ik nog eens een vraag stellen.
    Ik wil graag de babykamer voorzien van een ander kleurtje/behangetje oid.
    Mijn man verklaart me voor gek want: alles zit nog strak op de muur.

Ja, maar dat is groen met beertjes en die heb ik eigenlijk nog nooit echt mooi gevonden. Dat was de compromis. Ik groen, hij de beertjes.
    Na twee zoons verwachten we nu een dochter en dat leek me eigenlijk een perfect excuus om de boel eens compleet om te gooien, maar hij blijft voet bij stuk houden.

We gaan wel de meubeltjes verven. Daar moet even een nieuwe wash overheen, want ooit was het whitewash, maar nu lijkt het wel yellowwash. Dat moet weer terug naar wit. Maar ik zou eigenlijk wel gek willen doen met rood en roze. En dan niet meer van de belachelijke beertjes maar gewoon leuk aankleden met schilderijtjes oid. Zo'n mdf boom op de muur met kapstokhaakjes lijkt me ook helemaal geweldig. Haar naam met mdf-letters op de muur maken en met verschillende stofjes bekleden. Ik zit vol ideeën, maar ja, vooralsnog geen uitvoering.
    Moet ik wel eerlijk bekennen dat we nu nog druk bezig zijn met de slaapkamer van de jongens. Daar zijn we bezig met een bedstede en hoewel er vandaag hard gewerkt is, is het nog steeds niet af.
    En ja, mijn man heeft ook wel gelijk, alles ziet er nog mooi uit en ik zou er normaal gesproken ook niet over peinzen om het aan te pakken, maar het jeukt zo. Zouden jullie het veranderen of laten voor wat het is?
    Want rode en roze accessoires passen ook in de verste verte niet bij het behang wat er nu op zit. Zucht... ik kan me best indenken dat mijn man moe van me wordt. Ik word ook moe van mezelf.

2. Poppe

Poppe Bekend lid

3 dec 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    #2 Poppe, 9 jun 2012
    Laatst bewerkt: 9 jun 2012
    Ik zou zeker mijn zin doordrijven :)

En na 2 kids en nu een 3e van een ander geslacht op komst vind ik het ook heel redelijk dat je wat anders wilt.

Misschien kun je een dealtje maken: hij hoeft alleen de muren te behangen of verven (uiteraard door jou of evt. samen uitgezocht behang of verf) en verder regel jij de rest (het wit of rozewashen van de meubeltjes, accessoires zoeken etc.), heeft hij er geen werk meer van...

Het kan ook best duur worden als je alles wilt omgooien, dus beter in kleine stapjes je plan aan je man 'voeren'. Als die muren maar eenmaal wit (of roze, of rood) zijn, kun je langzamerhand nog genoeg accessoires toevoegen. Heb je meteen iets om als kraamcadeau te vragen, is toch lastig bij een niet eerste kind... Styling kan misschien ook wel goedkoop als je wat crea bent, en gewoon jurkjes ophangen aan de muren en kastjes enzo... Maar die muren kunnen alleen nu er nog geen baby is, dus daar zou ik echt even hard voor gaan. Succes :)

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou zeker aangeven dat je de muren een andere kleur wilt en dan kan je met accessoires je uitleven langzaam aan als de baby er is. De muurboom zou ik zelf niet doen, dat zie je tegenwoordig bij iedereen. Naam op de muur vind ik wel erg leuk!

4. Mama322

Mama322 Actief lid

29 aug 2011
    384
    0
    0
    Ik zou het ook doen!.... Gewoon lekker je zin doordrijven:p

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik zou het niet doen en straks als je meisjes wat ouder is haar een mooie meisjeskamergeven. Voor haar 1ste of 2de verjaardag.
    Omdat je schrijft dat de jongenskamer nog niet af is, je de meubels nog moet schilderen en je al 31 wk bent en man er ook niet achter staat.

6. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo doen wij het ook. We hebben de spullen gehaald die nodig zijn voor de baby straks en ook wel wat leuek versiersels enzo, maar niet echt een thema of zo. Ook een oude kast die we nog hadden er gewoon ingezet.

Later als het kindje wat meer besef ervan heeft geven we geld uit aan een mooie gestylde kamer.

7. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Ik zou ook zeker je zin doordrijven . 2 kids hebben ervan genoten nu tijd voor een nieuw kamertje !

8. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Gewoon doen! Een meidenkamer maken is zoooo leuk!

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Ik zou het ook zeker doen! Hier alle drie de kids een nieuwe kamer gegeven en helemaal voor een meisje is er zulk schattig spul verkrijgbaar! Heerlijk tutten met rood en roze en tierelantijntjes, dat zou ik niet langs me heen laten gaan.

En, je hebt je man er toch niet voor nodig? Behangen en verven kun je zelf ook wel joh. Gewoon als hij een dag aan het werk is er een nieuw behangetje opgooien, hij vindt het vast wel mooi.

10. Blays

Blays Niet meer actief

Ik zou ook gewoon lekker m'n zin doordrijven :D

Zeker na 2 kindjes en nu een derde van een ander geslacht, dat is toch helemaal leuk om dan weer opnieuw los te gaan? :p
    Voor een meisje zijn er zoveel leuke, lieve dingetjes te verkrijgen.
    Al doe je eerst alleen maar de muren voorzien van een ander behangetje. De accessoires kunnen wel beetje bij beetje bij elkaar gehaald worden.

11. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Doen!

12. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Oh echt wel dat ik voor een ander muurtje zou gaan.

Heb hier het voordeel dat we de kamer van de oudste al niet een baby thema hebben gegeven dus die hoeft niet veranderd (zie album). Oke een ander bed en kledingkast dat dan wel hahaha.
    De laatste lege kamer is nu bijna geschilderd en heel anders dan van de eerste want ik wilde niet hetzelfde.

13. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Joh doen!!

Lekker uitleven op een meisjeskamertje, toch?

Verfje is niet eens zo duur, kan je zo over je muren heen doen.

Of een ander behangetje heb je zo een hele andere kamer.

Alleen..sja..er moet geen ruzie doorkomen, dan is de pret ook meteen ver te zoeken..

Maar ik snap je heel goed.

Onze zoon gaat zijn kamer delen met de beeb. Wij hebben de muren opnieuw gedaan. Met glasvezelbehang, en wit en carribian kleuren. Hartstikke leuk. Zijn we de kleuren zat, gooien we er een nieuw kleurtje tegen.

Zou graag een nieuwe vloer op hun kamer willen, maar de huidige is nog perfect, dus dat idee heb ik laten varen..voorlopig ;)

14. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou het zeker veranderen.
    Maar ik had denk ik elke keer de kamer veranderd.
    Ik zou de kamer nu niet echt babyachtig maken (zoals met beertjes) zodat jullie dochtertje er lang mee kan doen.
    En dat als ze toe is aan een groter bedje je niet meteen de hele kamer hoeft te veranderen.

15. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik zou het doen. Kan me heel goed voorstellen dat je na 2 jongens graag los wil gaan op een echte meisjes kamer.

Wij krijgen nu weer een jongen maar toch hebben we heel de kamer veranderd met andere kleuren en aankleding. Nieuw kindje nieuw kamertje.

16. Sweepy

Sweepy Bekend lid

15 okt 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    Ik zou het ook veranderen. En als je behang nog zo netjes zit kun je het ook prima overschilderen. Een stuk goedkoper en sneller dan behangen. Dat kun je denk ik zelf nog wel doen nu of anders iemand andes vragen zodat je man door kan gaan met de andere kamer.
    Meestal vnden ze dat wel prettig, die mannen. :D

Lijkt me echt heel leuk om nu een meisjeskamer te kunnen maken en zou dat ook echt wel doen. Gewoon omdat het voor jezelf al leuk is.

17. Linana

Linana Niet meer actief

Gewoon zin doordrijven :D
    Een meid heeft natuurlijk een heel andere kamer "nodig" dan jongetjes ;)

Alle reden om het ff anders te doen!

18. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Haha dat dacht ik dus ook. Hier ga ik gewoon aan de slag hoor, als ik dat wil. Schilderen en behangen is zo gebeurd toch. Lekker tutteren en het kamertje klaarmaken/veranderen is ook genieten van de zwangerschap. Succes.

19. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Uuh meiden, Storm is wel 31 weken zwanger van het 3e kindje ( Dus er rennen er nog 2 rond thuis ) ik weet niet of zelf behangen dan nog zo easy is hoor! Buiten je zwschap om, of de eerste maanden lijkt het me ook geen probleem, maar met dikke buik, duizelig als je moet bukken etc...

20. LovelyBrunette

LovelyBrunette Actief lid

11 dec 2011
    353
    0
    0
    NULL
    Maassluis
    Precies mijn gedachten. Ja ik zou ook gewoon mn zin doordrijven, maar in haar situatie denk ik dat het niet echt mogelijk is om "even snel" te behangen/verven in het kamertje.....

Deel Deze Pagina