Bij ons zijn bij de gemeente zakken te krijgen waar je je luiers in kan doen en ze apart bij het milieupark kan inleveren. Ik wilde daar eigenlijk wel gebruik van gaan maken. Nu ga ik echter nog een luieremmer kopen en ik vroeg me af welke maat die zakken hebben. Voor plastic bestaan die zakken ook, ik geloof dat die landelijk ongeveer wel hetzelfde zijn. Is dat voor die luiers ook zo? Kortom, doe ik zo'n zak in de luieremmer (want dan wil ik misschien een grote, geurtjesvrije luieremmer) of is het zo'n grote zak waar ik dan wellicht nog een extra vuilnisemmer voor buiten/schuur voor moet halen en een plekje moet geven. Kortom, hoe groot zijn die zakken...?
Als het werkt zoals bij ons, mogen in die speciale vuilbakken enkel luiers, omdat die verder gerecycleerd worden. In dat geval denk ik niet dat het de bedoeling is dat er ook nog zo'n berg plastic van de luieremmer bijzit. Zou niet echt ecologisch zijn. Om verder op je vraag te antwoorden, bij ons zijn dat heel kleine zakjes.
Passen in een ongeveer veertig cn hoge prullenbak met brede doorsnede. Zijn brede zakken hier. Mogen geen verpakkingen van luier emmers in......dus sagenic ofzo?? Mogen niet.
Kijk, dat is een goede opmerking inderdaad. Dus als je van die geurdichte luieremmers hebt, moet je die worstjes weer openpulken als je het afval gescheiden wil inleveren. Lekker Ik overweeg de diaperchamp, en daar mogen op zich pedaalemmerzakken in. Dus daar zouden we wellicht rechtstreeks deze zakken in kunnen doen. De vraag is alleen of ik dan iedere twee dagen die luiers ga wegbrengen (dan moet ik naar de stort) of dat ik die zakken nog ergens verzamel en eens per twee weken naar de stort ga, om de luiers gelijk met de rest van het afval weg te brengen. Dan moet ik weer een extra vuilnisemmer voor deze plastic zakken ergens neerzetten (schuur, buiten...?) Hoe doen jullie dat?
En van die geurende luierzakjes, mogen die wel? Of moet je na een dagje weg je stinkende poepluier ook weer uit dat zakje halen en dan weggooien? En pedaalemmerzakken? Of mogen er alleen maar kale volgepoepte / -plaste luiers in?
Enkel luiers. Lijkt me eigenlijk ook logisch. Hier hebben we gewoon een apart vuilbakje in de garage staan waar die aparte vuilzak in zit. Als die vol is, wordt die zak gewoon dichtgeknoopt. Als we een zak of drie hebben, gaan ze naar het containerpark. En nee, dat ruik je niet. Maar ik vind sowieso al die heisa over stinkende pampers en hermetisch afgesloten luieremmers nogal overdreven Tenzij je een appartement hebt ofzo, natuurlijk, dan snap ik het wel.
Alleen dat laatste idd. .. Gooide ze hier in de bak van het kdv op de hoek. ... nu helaas mag dat niet meer, dus weer bij het gewone afval.
Wij hebben gewoon een goedekope luieremmer met deksel voor 7 euro daar passen de speciale zakken in voor het luier afval dichtknopen en naar zo naar het milieu park even vederop bij de supermarkt. Ideaal scheelt zoveel plek in dit kliko.
Ik heb de diaperchamp gekocht. Bij ons hoeft het niet gescheiden te worden maar wij hebben nog vuilniszakken. Ik zie het niet zitten met dit weer om die geur steeds van je balkon te ruiken. De diaperchamp sluit goed af en je hebt dus geen last van de geurtjes. Er kan gewoon een vuilniszak in dus die gooi je gewoon weg als het vuil naar buiten moet (wij hebben dan wel een grote staan)
Het idee is juist om het afval wel te scheiden. Dat doen we met al het afval en dat willen we dus zeker met de luiers doen. Ik heb vanmorgen de zakken opgehaald en het zijn van die knowaste-zakken hier in de gemeente. Moet kennelijk goed in de diaperchamp passen. Vind het alleen wel even een minpuntje dat we hier echt naar de milieustraat moeten voor die luiers. De kinderdagverblijven waar je ze kan inleveren zonder dat je lid bent zitten allemaal wat verder weg en de eerste tijd heb ik mn kindje nog niet op een kdv. Er passen ca 30 luiers in heb ik begrepen, dat is dus minder dan een week de eerste tijd. Dan moet ik dus om de paar dagen met de auto naar de milieustraat of mn schuur verandert steeds meer in een eigen milieustraat Nog maar eens over nadenken hoe ik dat moet gaan aanpakken...
Zeker als je een aparte schuur hebt, moet je echt niet voor elke zak rijden hoor. De eerste maanden lagen hier in de garage soms 5 van die zakken, voor ik een keertje naar het containerpark geraakte.
De diaperchamp-midi zou ik dan doen. Hebben wij ook en wij hebben zo'n twee zakken per week oftewel twee maal per week vervang ik de zak. Verder hebben wij in de garage een soort van regenton staan met deksel, hierin bewaren wij de zakken met afval en die worden dan op zondagavond aan de weg gezet.
En dan kun je de schuur nog in zonder van je stokje te gaan? Nadeel is vooral dat onze schuur echt heeeeeeeeeeeel klein is en er eigenlijk ook nog wat fietsen en andere rotzooi in moeten
een grotere prullen bak van 60? liter en daar de zakken van de pampers in doen, denk dat er zo een 3misschien als je propt 4 in kunnen...(niet te vol doen die zakken want dan zijn ze zwaar om te tillen ) dat stinkt minder wnat die bak hoeft alleen open als je er een nieuwe zak bij doet.....en neemt ook niet zoveel ruimte in als losse zakken die in de weg liggen...
Ik doe denk ik 1 week met een zak van de knowaste....en dan 4 zakken bij elkaar hoef je maar eens per maand naar de miliueu straat. ik ga het binnenkort ook weer doen, als hier de weg weer open is, nu moeten we 10 min omrijden ieere keer hald door de stad heen......geen doen voor mijn man als het tegen etenstijd aan loopt want staat helemaal vol verkeer en vast ivm de weg die overal open ligt. Maar binnekort is die weer open en klaar!
Zoals ik eerder al zei, ik vind dat de stank van die zakken echt ernstig overdreven wordt. Of mss ben ik gewoon gezegend met een baby met de perfecte darmflora, dat kan ook
Haha idd niet super fris maar goed dichtgeknoopt ruik je bijna niets Wij hebben ook het gelukt dat ee een milieu parkje op loopafstand dus breng meestal een volle zak gelijk weg. Alhoewel er soms ook wel een paar in de schuur staan omdat ik geen erg in had
Wij rijden ook eens in de maand en wat er word gezegd als je de zakken goed dichtknoopt dan ruik je zo goed als niks.
Ik dacht dat er niks meer mee gedaan werd met de luiers? Ik werk op een dagverblijf in noord holland, wij deden dat vroeger ook. Sinds ruim een jaar niet meer omdat het toch smen met ander vuil weg gewekt word??
Ik heb even op de site van onze gemeente gekeken... Daar staat dat we zakken kunnen ophalen en die gratis in containers kunnen droppen. Wat voor zakken weet ik dus niet, en of het daadwerkelijk gerecycled wordt... Maar we betalen hier per lediging van de kliko. Wij scheiden dus zo veel mogelijk, want het kost 7,56 per keer dat we dat ding aan de straat zetten. Als we de luiers er niet in hoeven doen, scheelt dat toch weer aardig wat ruimte! Goed idee!