Te lange mouwen....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ikkie97, 20 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Waarom zijn toch altijd die mouwtjes zo lang?
    Langemouwenrompertjes, t-shirtjes, truitjes, jasjes....

Heeft mijn dochtertje nou gewoon korte armpjes of maken ze standaard die mouwtjes te lang?
    Overigens heb ik dat probleem met de beentjes niet, daar kan ze 56 echt niet meer aan, dan loopt ze op hoog water.

Ze zit nu in maat 62 en die moet ze echt wel hebben qua lengte, sommige dingetjes zelfs 68. Rompertjes maat 62/68 en die zitten om haar rompje precies goed, alleen de mouwen zijn zeker 3 cm te lang. Ik moet altijd mouwtjes omslaan, ook van de meeste shirtjes.

Hebben meer mensen dat probleem?
    Zijn er ook merken waarvan de mouwtjes wat minder lang zijn?

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hoi

Hier precies hetzelfde probleem lange slanke knul
    De kleding van nijntje en just small past hier het beste

Groetjes paula

3. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Hier nog met geen enkel merk een probleem.....mocht een mouwtje toevallig te lang zijn dan vouw ik ze altijd om.

4. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Hier met de mouwtjes niet echt een probleem. Wel soms met de lengte. Ons zoontje is lang en smal en de kleertjes zijn vaak te kort en te breed.

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.478
    113
    Altijd.

Zijn de mouwen goed dan is die in de rug veel te kort

En is die in de rug goed dan zijn de mouwen veel te lang.

En dit is bij beide kinderen :)

6. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Haha ik herken t wel..
    De hema rompers vallen hier zo, veel te lange mouwen in vergelijking met haar armpjes. Heb dat met de h&m rompers veel minder.

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Tja tis echt qua mouwen maat 56, maar voor de rest 62/68.
    Omvouwen doe ik ook omdat ze anders alles ondersabbelt, maar dat vind ik niet zo mooi staan.
    Zal eens bij de H&M kijken voor rompers!

8. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook hoor, lijkt wel of de pijpjes van de broeken altijd te kort zijn en de mouwen te lang....

9. Nummer 10

Nummer 10 Actief lid

2 feb 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tip:
    meet thuis met een centimeter hoe lang een mouwtje is dat wel goed valt, neem de centimeter mee naar de winkel en meet de mouwen voordat je ze koopt.

Hier heb ik het probleem trouwens niet dus ik denk dat je dochter relatief korte armen heeft.

10. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik herken het wel. Heb het ook tijd met slaapzakken met mouwen.... En die vouwen lastig om grrrrr

Van rompers vind ik het irritanter dan van bijv truitjes. Probeer maar eens de mouwen van een romper om te vouwen en er dan een trui overheem te krijgen....
    Denk niet dat het aan de lemgte van de armpjes van je kindje ligt of mijn meisje moet ook korte armpjes hebben ...

11. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Grappig, want hier hebben we juist dat de hema mouwen net te kort zijn en de H&M mouwen zijn precies goed

12. glimworm

glimworm Niet meer actief

zoon hier is erg lang en slank.
    het lange zit hem in zijn romp, daardoor draagt hij truien, shirts en rompers in maat 92 maar door kortere beentjes en amper kontvlees heeft hij broeken van maat 80/86. mouwen zijn meestal ook te lang.

13. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik heb dat met sommige kleding. Het ene heeft lange mouwen het andere weer niet. Vooral de kleding van.lief slaat nergens op qua maat.hij eeft nu maat 62 en van.lief draagt hij nu kleertjes in.maat 56,62 en 68! Sommige mouwen zijn kort andere weer lang. Geen touw aaan vast te knopen dus...

Hier overigens ook het probleem te breed. Die shirtjes in maat 62 zijn zowat allemaal te breed voor mijn ventje maar wel bijna weer aan de korte kant. Dan denk ik ook weleens: zo dun is mn baby nou ook weer.niet (wel.lang) hoe zouden andere babies er hier in uit zien?

14. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Hier hetzelfde! Zijn die rompers of sommige shirtjes niet veel te breed? Dat heb ik wel. Maat 62 wordt al weer te kort voor hem (voor zn.romp) maar ze zijn hardstikke breed.

Prenatal en.noppies kleding vallt wel mooi maar verder nog geen merk kunnen ontdekken.... Jij?

15. adi

adi Niet meer actief

Ik denk dat het ook ligt aan de bouw van je kindje.

Ik heb een dochter en een zoon met lange armen (in verhouding tot hun lichaam) en heb het probleem vaak andersom.
    Mijn tweede dochter heeft kortere armen en had ook altijd te lange mouwen.

16. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier niet hoor.

17. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Ik vind lange mouwen eigenlijk wel fijn!
    Gewoon omvouwen doen we hier.

18. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Ja het te breed probleem heb ik hier ook.
    Ze heeft nog een shirtje van de hema in 56 wat eigenlijk nog te breed valt (en de mouwen te lang) maar qua lengte kan het eigenlijk niet meer, het is een naveltruitje zo langzamerhand...

Ik heb nu trouwens een paar shirtjes van de Zeeman maar die vallen verrassend goed!! Heb ook twee legginkjes van Zeeman die lekker lang zijn. Misschien is dat ons merk..:)

19. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Hier twee meiden waar ik ook altijd alle mouwen om moet slaan - zij hebben net als ik relatief korte armpjes en lange romp. Onze zoon heeft juist lange armen en benen en de meeste mouwen zitten bij hem goed.
    Het scheelt per merk,en wisselt dus per kind volgens mij ook erg. Moet zeggen dat ik er nu na ruim anderhalf jaar wel aan gewend ben.. maar toen ze kleiner waren vond ik het ook erg irritant; als ze nog zo klein zijn wordt het snel zo'n geprop als je mouwtjes om moet slaan (zeker bij slaapzakjes met mouwen ja!)

20. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Herkenbaar... Ik vind bijv die van hema t ergst, ook die kraagjes vallen te wijt...ik heb nu heeele goeie..

Van ah (xl) daar hebben ze fijne rompertjes in 3 pak voor maar 12 euro en zitten super.

Deel Deze Pagina