Tot hoe oud in de box??

Discussie in 'Verzorging' gestart door QMerelQ, 11 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Hoi,

Had het net met manlief over onze box. Vroeg me af wanneer we deze uit de kamer zouden doen....
    Man zei dat mijn zoontje niet meer in de box hoeft als hij 1 jaar is geweest.
    Hij speelt hier 's morgens nog heel lief in als ik me ga douchen. Hij kan nu nog niet lopen, maar dat duurt niet lang meer denk ik.
    Soms is de box nog best handig: onder het koken, en als ik boven is moet poetsen ofzo...
    Vroeg me af wanneer jullie de box vaarwel zeiden?
    Groetjes!

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Net voor haar 1ste verjaardag hebben wij hem weggedaan. Dochter zat er nooit meer in en hij stond in de weg voor de kerstboom.

3. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Hier heeft hij gestaan tot ze 1 1/2 was. Ze zat er altijd in als ik ging douchen en vermaakte zich nog prima. Soms zette ik op de laptop een filmpje voor haar aan en kon ik heerlijk een lange douche nemen.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier zijn de oudste twee inmiddels 2 jaar en nog steeds hebben we 2 boxen in huis staan. 1 is inmiddels voor de jongste en de andere is voor de oudste twee samen. We zitten erover te denken om er nu toch een weg te gaan doen. Tot voor kort zaten de oudste twee nog af en toe in de box, niet omdat wij het wilde, maar omdat ze er zelf om vroegen -> aan de rand hangen, springen, trekken, uh..uh...mama/papa...in te roepen ;)! Maar laatste tijd doen ze dat toch minder en dus denk ik toch tijd om hem weg te doen.

Dat is dan dus bij 2 jaar (en nog een maand of misschien 2-3 maanden) ;)!

5. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    M'n dochter is nu ruim 15 maanden, maar wij hebben 'm nog steeds staan hoor! Ze zit er elke ochtend en soms ook 's middags nog lekker een tijdje in te spelen. Hier blijft 'ie nog even staan!

6. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ik zit er ook over te denken om hem weg te doen, ik heb hem nu 4weken niet gebruikt, net vanavond even omdat leah wakker was en de hondjes nog uit moesten dus dan even in de box. anders ligt het speelgoed erin (als opslag zeg maar) als ik ga stofzuigen ofzo. maar anders wordt hij hier niet meer gebruikt.
    was van de week begonnen met schroeven losdraaien, had er 1los en bij de volgende was mijn imbussleutel lam;):D dus die andere maar weer vast gedraaid en binnenkort om een andere sleutel:)

ik krijg er trouwens wel heel veel commentaar op dat ik de box nu al weg wil doen. iedereen wil me tegenhouden, behalve mijn buurvrouw van 77:D die vind het gevangenissen zegt ze;)

7. 4days

4days Niet meer actief

Ik gebruik de box eigenlijk nog wel regelmatig. Ik ben vaak lang alleen thuis, dus zonder box zou ik nooit kunnen douchen ofzo. Ons zoontje vermaakt zich overigens nog prima in de box. Ik geef hem gewoon wat speelgoed en dan speelt hij soms wel anderhalf uur ongestoord.

8. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    hier is hij bijna nooit gebruikt,
    allen toen mijn dochter heel klein was,
    maar ze wilde er echt niet meer in,

ik heb hem wel laten staan,omdat ik vrij snel weer zwanger was,
    nu word hij nog weinig genruikt,want mijn zoontje wil er ook nog niet in,maar misschien komt dat nog

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ging de box er met 1 jaar uit. En een tafeltje met stoeltje ervoor in de plek. Hij zat er toch al amper in. Het was eigenlijk een speelgoedopslag en dan is het best een lomp ding in je woonkamer..

10. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Hier is de box ok bijna niet gebruikt.Alleen even om hem erin te zetten als ik even naar de wc moest.Hij vind het verschrikkelijk!
    Hier gaat hij er binnenkort in ieder geval uit.

11. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Ik denk dat het er maar net aan ligt hoe je de box gebruikt en waarvoor.
    Zolang je kindje er nog (bijna) dagelijks inzit, dan zou ik hem nog niet wegdoen.
    Maar gebruik je hem als opslag voor speeltjes, dan is het tijd om hem weg te doen.
    Ik wil de box zolang mogelijk behouden, heb ik even mijn handen vrij en kan Vicky lekker rustig spelen.
    Mijn man wil hem zo snel mogelijk weg hebben, maar dat doen we dus niet ;)

12. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    hier prcies hetzelfde! Was gewoon een opslagplaats geworden voor al het speelgoed, dus net voor z'n eerste verjaardag ging de box eruit.

13. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    als ik ga douchen neem ik leah mee of ligt ze te slapen. meestal douchen we samen.
    ik ben ook vaak alleen. maar vind het ook wel gezellig dat ze rondkruipt.
    vorige keer had mijn schoonmoeder opgepast en zei heel trots: ze heeft zo lekker in de box zitten spelen. dacht: ja ze wil het wel, maar voor mij hoeft het niet per se. :)

en inderdaad als je hem nauwelijks gebruikt kan je hem net zo goed wegdoen:)

14. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    hier de box veel gebruikt! Toen hij 2 was stond de box er nog en speelde hij er ook rustig in als ik hem niet in de gaten kon houden. Hangt ook af van de klimlust van je kind : )

15. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Hier is de box er op haar verjaardag uitgegaan. We gebruikten hem al een hele tijd niet meer. Als Robyn er 5 minuten in zat, had ze er genoeg van.
    Maar als je kindje het nog prettig vind, zou ik hem gewoon nog even laten staan.

16. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik gebruik hem nog. Ik zet haar vaak in de box voor Tik Tak. Dan kijkt ze vanuit de box en kan ik even rustig koken.
    Soms dan moet ik even snel iets doen en dan zet ik haar er ook even in, dat vindt ze niet erg en met een beetje boeiend speelgoed vermaakt ze zich prima. Tot een half uurtje ongeveer.

En gebruik hem nu ook als strafplek (zonder speelgoed).

Tenslotte rol ik hem altijd voor de ingang van de woonkamer, dan kan ze niet weg. Scheelt weer een hekje. :D

17. Tink

Tink Niet meer actief

Hier is ie pas weg, jongste is bijna 2.

18. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Nou, iedereen bedankt voor de reactie!
    Ik heb mijn conclusie getrokken en hij blijft nog even fijn staan!Hier is het nog geen speelgoed-opslag, en Joep wil er best nog wel eens in. Als hij ons ziet heeft hij zoiets van: hé, laat me er eens uit! Maar als ik inderdaad ga douchen, kan ik hem wel los laten, maar dan bezeert hij zich gegarandeert ergens aan, aangezien hij zo wild kan doen....
    Ik denk dat ik eerst eens wacht tot hij loopt en misschien op een stoeltje kan zitten, en dan wordt de plek opgevuld door een tafeltje om aan te zitten!
    Dus nogmaals bedankt!

19. Mijn zoon is net 1,5 maar de box wordt echt nog gebruikt hier hoor. Wel minder natuurlijk als een tijd terug. Maar hij vind de box ook een fijn plekje, echt zijn eigen plekje.

En idd, met koken gaat hij in de box. Of hij nu wil of niet. Maar hij weet gewoon met koken in de box, dat hij eigenlijk nooit protesteert.

20. Krul

Krul Lid

4 dec 2008
    69
    0
    0
    Juf
    Zeeland
    Mijn zoontje is bijna 14 maanden en zit nog heel regelmatig in de box. Hij kan zich er zo een uur tot anderhalf uur in bezig houden. Ik vind het ook wel heel makkelijk hoor, bijvoorbeeld als ik ga douchen of ga koken.
    Ik moet er niet aan denken om het ding al op te ruimen!

Deel Deze Pagina