Wat werkt nou echt tegen migraine?

Discussie in 'De lounge' gestart door Angel78, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    Onderwerp zegt al genoeg...

2. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Bij mij niks :(
    Heb nu medicijnen en die helpen goed....

3. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Bij mij helemaal niets ik wil donker en stilte en me bed....en dan maar wachten totdat het voorbij is...van de dokter al meerdere pillen gekregen maar wilt niet helpen...

Als ji een aanval krijg waar begint het dan mee?

4. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Voor mij is het enige dat meestal help sumatriptan. Zelfs dit helpt niet altijd, maar in 95% v/d gevallen kan ik de migraine hiermee wel onderdrukken. Verder heb ik al heel veel andere middeltjes geprobeerd, maar niets helpt echt goed. Ja, mn zwangerschap, haha. Maar dat is wel een middel met grote gevolgen :p. Ben benieuwd of er nog andere tips volgen, lees even mee...

5. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Zwanger worden;) bij mij in elk geval wel.. Bij mij werkt saridon in combi met domperidon.. Maar het is ook een idee om je ogen eens te laten testen of een fysio je nek te laten nakijken.. Migraine kan van meerdere dingen komen, ik heb het al sinds een jaar of vier, hoop er nu weer even vanaf te zijn....

6. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Wat helpt tegen migraine?
    Ehhh, zwanger zijn..... (maarja dat doe je oon niet je hele leven af en aan)

Bij mij helpt verder:
    maxalt smelttabletten (via de huisarts)
    En rustig zitten liggen in een rustige / donkere omgeving . Maar met een leuk peutermeisje gaat dat niet altijd:)

7. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Ik ben acupunctuur gaan doen...
    En nu (ik ben inmiddels al weer een jaar gestopt met acupunctuur) heb ik voor mijn doen geen noemenswaardige migraine meer *klopt het heel hard af*

Voor mij was dat echt, na allerlei medicijnen en zelfs cocktails maken van medicijnen, het enige wat resultaat gaf.

8. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Bij mij werkt Sumatriptan ook heel goed mits ik het op tijd inneem.
    En dan op bed gaan liggen in het donker.
    Nu ik zwanger ben zijn de aanvallen wel minder geworden en omdat ik Sumatriptan nu niet mag gebruiken heb ik nu Panadol 1000mg van de ha gekregen.
    Die helpen ook wel de scherpe kantjes eraf te halen.

9. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    Ik vraag het voor mijn vriend trouwens haha

Bedankt meiden, ik zal het laten lezen aan hem (en komende reacties ook)

10. littlewonder23

littlewonder23 Niet meer actief

me man heeft een zakje poeder van de huisarts.
    hij wil de kamer donker hebben en slapen.

(zo niet hangt hij boven de wc)

11. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ja dan is zwanger worden ook geen optie:D

12. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    Ik ben naar de hoofdpijnpoli geweest! Nu even niet ivm zwangerschap. Maar anders blijf ik daar onder controlle! Ze kijken alles na en komen met een bahndelplan, succes voor je man....

13. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    mijn moeder zegt dat sex helpt.....
    ik heb hier in een deuk gelegen

ik heb pillen vanuit portugal, migraleve
    die in combinatie met even slapen werkt voor mij
    normaal had ik aanvallen van 3 dagen .......
    nu is het 1 a 2 pillen en een uurtje slapen en dan is het weg, athans heb dan alleen nog maar hoofdpijn

14. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    ik lees ook mee.hier ook de sumatriptan dat t beste werkt maar ook niet altijd al wodt t er wel minder mee als t niet helemaal weg trekt door middel van de meds;) ben helaas een groot verbruiker omdat bij mij de hoofdpin uit mijn nek komt na de whiplash:(

15. augustus

augustus Niet meer actief

Bij gaat het alleen weg als ik ga liggen in een donkere kamer.
    Ik neem 800 MG ibuprofen om de scherpe puntjes vd pijn te halen.
    Andere medicatie helpt niet bij mij.

16. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    weinig...bij de eerste tekenen naar bed gaan, ramen en deuren gesloten....oordoppen in en zo lang mogelijk slapen totdat de koppijn zakt....

doen we dat niet....kotsen en echt enorme stekende hoofdpijn bij alles als gevolg....

17. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    over de sex...dat kan wel helpen!

mijn moeder zei dat namelijk ook..... ;)

Schijnt iets van spanning te onlasten in je lichaam waardoor je je beter ontspand en de koppijn weg kan trekken...maar of je daar nu zo een zin in hebt hahahahaha

18. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik heb imigran neusspray die werkt best goed,zonder ben ik ook dagen doodziek.

19. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    ik heb ook de sumatriptan.... eerst had ik de zetpillen, maar deze werkte niet helemaal zoals het zou moeten... nu overgestapt op de injecties en die werken echt super snel!
    heeft je man vaak migraine? zo ja zou ik even naar je HA gaan, die verwijst je dan door naar de hoofdpijnpoli... en die kunnen dan het beste bepalen welk middel het beste zal gaan werken...

20. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik ben stand en land afgeweest met mijn migraine voor onderzoeken en behandelingen. Helaas heeft niks gewerkt. Ik gebruikte zeer veel sumatriptan maar daar moet je ook mee uitkijken want doordat je dat veel gebruikt kan je ook weer meer hoofdpijn krijgen (ben daar zelfs voor opgenomen geweest).

Maar nu sinds ongeveer een jaar heb ik en supermiddel gevonden. Ik gebruik Sarixell, gewoon van de drogist. Het is een soort ibuprofen maar het heeft niet dezelfde werking want mijn migraine reageert totaal niet op 'normale' ibuprofen of paracetamol. Als ik vroeg in de aanval een sarixell inneem, trekt mijn hoofdpijn al vrij snel weg. En het is veel beter voor je lichaam als sumatriptan en ik heb er minder last van (met sumatriptan heb je toch even dat duizelige moment zo na een half uur).

Bij migraine werkt bij iedereen wat anders. Sommigen hebben baat bij betablokkers, dagelijkse medicijnen, sumatriptan noem het maar op (ik heb alles geprobeerd). Maar voor mij werkt om de 1 of andere reden de sarixell perfect. Ik ben echt blij want ik voel me stukken beter.

Deel Deze Pagina