wat voor romper winterbaby

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Stefanie78, 25 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik ben in januari uitgerekend, wat voor rompers gebruik je dan. ik zelf zou kiezen voor korte mouw en lange mouw shirtje of is het dubbel lange mouw?

2. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Ik heb er natuurlijk nog geen ervaring mee, maar heb wel gekozen voor korte en lange mouwen.

Lange mouwen heb ik bewust met overslag genomen. Lijkt me een beetje pielen anders, zo´n klein kindje.
    Let dan wel ook erop dat de mouwen elastisch zijn, anders ben je nog aan het rommelen.

Meer kan ik er nu natuurlijk nog niet over zeggen ;)

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier een dec kindje(was eigl januari) maar ik had korte en langr mouwen..
    En dan aan de hand van hoe koud het is bepalen..

Vooral snachts had ie wel lange mouwen aan

4. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Nienke is eind december geboren en heb eigenlijk alleen maar korte mouwen gebruikt. Als ze het al koud had (maar dat valt best mee bij baby's; volgens mijn ha kleed je baby's snel te warm) deed ik haar een dikker truitje aan of lag ze in de wikkeldeken.

5. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Hey, Hier een December kindje wij hadden vooral korte mouwtjes in het begin zijn ze toch vaak binnen waar het al lekker warm was... als we naar buiten gingen deed ik altijd een lange mauw een katoen shirtje met lange mouw en een jasje.

Ze zeiden tegen mij je moet je kindje niet warmer kleden als jezelf...

Ojah omslag rompers zijn heel handig als ze net geboren zijn hoef je hiet zo te hannesen... ;)

6. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    Lange mouwen (met omslag) en niet te dikke trui of korte mouwen maar dunnere trui.

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik heb beiden (van twee eerdere kindjes) maar vond in gebruik die met korte mouw altijd lekkerder. Helemaal bij een shirtje met lange mouw eroverheen kreeg ik gepiel met ophoogkruipende rompermouw. Ga hier dus vooral voor korte mouw, helemaal als ze zo klein zijn.. Pakje/kleding eroverheen en lekker in een wikkeldoek lijkt me in principe warm genoeg.

8. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier een oktober kindje gehad en eigenlijk altijd lange mouwen voor de rompers gebruikt. als het warmer was deed ik er korte mouwen over, maar we hebben toen een vrij koude winter gekregen dus die lange mouwen waren geen luxe. voordeel is dat je je kindje ook niet continu in een deken hoeft te wikkelen, door de kleding blijft hij/zij warmer. gewoon kijken hoe het loopt, een paar van elk en meer is zo bij gehaald.

9. Onje

Onje Niet meer actief

L.emmy is van December en hij heeft altijd rompers met korte mouw of zOnder mouw aan gehad, shirtje met lange mouwen eroverheen.

10. Janna

Janna Fanatiek lid

Zorg dat je zowel met korte als lange mouw hebt, dan kun je per dag bekijken hoe warm/koud het is en daar de romper op aanpassen.

Je zult waarschijnlijk een aantal reacties krijgen van mensen die het een gedoe vinden om kleding met lange mouwen over rompers met lange mouwen aan te doen en daarom korte mouwen aanraden. Het is ook wel iets lastiger, maar ik vond het vooral een kwestie van even handigheid in krijgen. Aangezien het toch wel lekker warm is, oms meisje zichzelf slecht op temperatuur kon houden en veel van die pakjes toch maar van niet al te dik katoen zijn, hebben wij haar heel vaak rompers met lange mouwen aangetrokken.

Nog een tip: zorg dat je in ieder geval een paar rompers heb waar geen drukke print op staat. Die prints kunnen bij wat minder dikke stofjes (vooral van lichte kleuren) makkelijk doorschijnen en dat ziet er niet zo leuk uit, tenminste, dat vind ik.

De stretch-rompers van de hema zijn nu in de aanbieding (2+1 gratis). Het zijn niet de goedkoopste rompers, je zult vast goedkoper kunnen krijgen (zijn ook niet overdreven duur hoor), maar ze zijn in praktijk heel prettig!

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Bij mijn zoontje (begin januari) vrijwel altijd lange mouw over lange mouw. Een laagje meer dan jezelf is het advies: ik draag altijd een spagettihemdje en een lange mouwen 'iets' in de winter vandaar.

12. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ik heb alleen korte mouwen en mouwloze rompers gebruikt. Vond het totaal niet praktisch 2 keer lange mouwen over elkaar aan en dan erbij is het in huis niet koud dus m.i niet nodig.

13. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik vraag het dus ook omdat nu de 2+1 actie bij de hema is en ik fan ben van hun strech rompers en vandaag nog 15% extra korting is. Ik heb veel rompers nog gekregen allemaal wit van de hema maar of mouwloos of lange mouwen, niet die fijne strech helaas. Dus ik ga nu 5 korte mouw en 1 lange mouw extra bestellen. dank jullie wel!

14. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ik ben kraamverzorgende,

Lange mouw of korte mouw rompers is voornamelijk vaak afhankelijk hoe goed je kindje zich in het begin warm kan houden.

Je hebt er kindjes bij die nooit geen lange mouw rompers dragen in de winter omdat hun temp met korte mouw goed blijft, maar je hebt er ook bij die ondertemp hebben en dan is een lange mouw wel erg handig om te hebben. En soms ook wat warmere pakjes.

Ik zou adviseren dat je enkele (een stuk of 3) lange mouw hebt en de rest met korte mouw.
    Die van de hema de stretsh zijn erg fijn, ook de overslagrompers zijn in het begin erg fijn.

15. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

hier alleen spaghetti rompertjes. ik trek als het koud is de kleine wel een warmer truitje aan met eventueel een vestje erover, of leg haar in een lekker wikkeldeken. dat heb ik allemaal al ruim ingeslagen :p

lange mouw rompers vind ik echt bloedirritant haha

16. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.174
    10.705
    113
    Ik zou altijd wat van beide in huis halen. Zelfs mijn zomermeisje draagt soms lange mouw rompers, vooral nu ze een paar heel leuke korte mouw rompers heeft gehad van t kraambezoek: ze draagt de langemouw als ondershirtje en de korte mouw er overheen. (deze week trouwens alleen de km rompers ;) ) onder een andere lange mouw vind ik ze ook irritant.

Hier trouwens nog een fan van de witte Hema overslag: zitten mooi glad, passen overal onder (geen doorschijnende prints) en ik vind zo'n v-halsje heel stijlvol staan.

Deel Deze Pagina