Luiers

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Noukie1, 21 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noukie1

Noukie1 Lid

7 mrt 2015
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi

Ik vraag me af hoe snel je baby groeid en bijkomt.
    Ik heb nu 3 pakken newbornluiers liggen 2-5 kg)
    Mijn babybzal vermoedelijkk eind de 2 begin de 3 kg wegen.

Ik weet dat 1 pak luiers van circa 60 luiers er door is in een weekje...
    Maar ik, wil ook niet teveel newborn kopen op voorhand om te vermijden dat baby er nt meer in kan en ik met bergen luiers zit.

Hoe doen jullie dat met voorraadje inslaan vr de bevalling?

2. Britt2014

Britt2014 Actief lid

12 aug 2014
    133
    0
    0
    Den Haag
    Mijn kind wordt wss aan de grote kant dus ik heb 1 pak newborn maat 1.
    Verder heb ik wel een hele lading ingeslagen van maat 2 en 3.
    Liever dat de luier te groot is dan te klein

3. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Je hebt toch geen hele voorraad nodig? 3 pakken is voldoende daarna kan jezelf of iemand anders nieuwe kopen toch.

4. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik heb ongeveer 2pakkeb mt1 en een pak mt2 op voorraad. Het is ook afwachten welk merk prettig is. Ondanks dat dit ons 3de kindje is is ieder kindje anders en weet je niet van te voren welk merk goed zit bij jou kindje. Mn man (of iemand anders) kan snel genoeg een pak luiers bijhalen als dat nodig is.

5. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Kom ik aan met 1 pak maat 1 hahaha. Voor de zekerheid maar 1 pak maat 2 er nog bijhalen. Ik haal niet teveel want dadelijk zit ik met weet ik hoeveel luiers te kijken

6. VSC

VSC Niet meer actief

Zou gewoon 2 pakken maat 1 kopen. Kruidvat valt klein, Pampers zijn wat groter. Je kan ook wat gratis pakken ophalen met bv een voordeelkaart.

Ik snap dat voorraad inslaan persoonlijk nooit zo. Je kan zo fftjes langs de winkel om nieuwe pakken op te halen. T is niet zo dat je leven voorbij is als je een babytje hebt :D

7. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    3 minipakken maat 1 en een megapak voor maat 2 :)
    als ik zo ervanuit ga dat de kleine even gemiddeld als zijn/haar zus word moet dat sowieso genoeg zijn

8. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik heb 1 mini pak uit de blije doos en 1 normaal pak maat 1 en heb 4 pakken maat 2. Lijkt me voorlopig voldoende, als het op is zien we weer verder :).

9. Drieka

Drieka Niet meer actief

Gemiddeld gaan er in het begin 10 luiers per dag doorheen, dat worden er gelukkig al snel minder ;)

Ik had in het begin alleen 2 pakjes newbornluiers 2-5 kg die in van die gratis pakketten zaten, aangezien we zogenaamd een reuze baby zouden krijgen had ik er verder geen gekocht.
    F. woog 3585 gram bij de geboorte en mijn man is nog snel 3 grote pakken newbornluiers kunnen halen van 2-5 kg en die heeft hij allemaal opgedragen.

Het ligt niet altijd aan het gewicht maar ook aan het postuur van je kindje, volgens het gewicht zou F. nu al maat 3 aan mogen van luiers maar maat 2 past hem echt net pas, zelfs die van Pampers maat 2 zijn nog te groot, hij draagt nu die van Kruidvat want die vallen wat kleiner uit.

10. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik ben uitgegaan van het aantal voedingen per dag en heb gezorgd dat we zeker voor ruim een week luiers in huis hebben.

11. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Maat 2 begint vaak al bij drie kilo he? Dat is dus zes pond, en de meeste pasgeboren baby'tjes zijn al snel zes pond of waren dit al bij de geboorte. Ik denk dus dat je zat luiers nu al in huis hebt! Mocht anders blijken, dan kan er altijd wel iemand voor je luiers halen in de eerste week/weken.
    Snap je zorg wel, maar je bent echt goed bevoorraad nu!

12. Drieka

Drieka Niet meer actief

Er moet niet zo vastgehouden worden aan het gewicht wat op de verpakkingen van luiers staat, het heeft ook echt met het postuur van je kindje te maken.
    F. woog 3585 gram bij de geboorte en zou dus maat 2 aan moeten kunnen als je de verpakkingen moet geloven, nou die waren hem dus veel te groot, hij kon die pas aan toen hij ruim 4,5 kg was en zelfs toen waren alleen maat 2 van Kruidvat goed omdat die kleiner uitvallen, die van Pampers maat 2 waren nog steeds veel te groot.

13. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik heb 4 pakken maat 1 gebruikt en 6 of 7 pakken maat 2. In het begin gingen de luiers er hard doorheen want zl vond het leuk om meteen in de schone luier te poepen:D

Met 3 pakken kom je al een heel eind, daarna gewoon bijkopen als het nodig is. Je kunt ook vast een pak maat 2 kopen, dan kun je die eerst passen als maat 1 op is.

Mijn zoontje woog 3450gr bij de geboorte, maar had ook niet meteen in maat 2 gekunnen. Ookal is dat vanaf 3kg.

14. Linnii

Linnii Actief lid

8 mei 2014
    228
    1
    18
    Zuid-Limburg
    Ik had 3pakken mt1 van pampers op voorraad, onze zoon was 4160gr bij de geboorte, ben nu aan het laatste pak bezig rest alleen maar mt2 in huis.
    Kruitvat had ik een minipak van mt1 gelukkig ook maar want deze heb ik voor de helft weggegeven aan een vriendin, veels te klein en hij lekte erin door.

15. femku

femku Lid

24 nov 2013
    78
    0
    6
    Ik heb via marktplaats een grote tas met luiers maat 1 gekocht (pampers en kruidvat) waar ik denk ik de eerste 2 weken wel mee door kom. haha. Begin gewoon daarmee en dan tegen die tijd koop ik wel bij of een maat groter. Zo als ik meer lees 'bij kopen is zo gebeurd'. Of laat de kraam visite een pak meenemen bijvoorbeeld.

Wat dorisn ook zegt:
    'Ik ben uitgegaan van het aantal voedingen per dag en heb gezorgd dat we zeker voor ruim een week luiers in huis hebben.''
    Ik denk aan 8x per 24 uur voeden en verschonen = 1x per 3 uur nieuwe luier.
    Maar je zult zien dat het in de praktijk anders gaat lopen dan je nu in gedacht hebt.

16. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik had idd wel meer dan 8 luiers nodig per dag ;) Ik verschoonde idd ook bij elke voeding, maar zl poepte dus meteen in die nieuwe luier. Wachten had geen nut, want het kwam echt pas als de schone luier aan was :D Dus ik denk dat ik toen zeker wel op 13 luiers per dag zat. Hij poepte nogal vaak.

Nu zijn dat nog maar 4 of 5 luiers per dag.

Deel Deze Pagina