Dreumes 15 maanden en nog niet lopen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Liyana89, 21 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liyana89

Liyana89 Actief lid

7 feb 2015
    342
    22
    18
    Hoii allemaal mijn dochter is 15 maanden maar kan nog niet los lopen. Ik weet dat ieder kind zicht anders ontwikkeld maar toch iedereen vaagt of ze al kan lopen en dat is heel irritant. Ze kan wel los staan helemaal zelf maar doet geen stap naar voren en met de loopkar kan ze ook lopen maar los wilt ze niet lopen . zijn er meer kindjes die zo laat waren met lopen

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Was hier ook zo. Liep vanaf 10 maanden al achter een loopkar, maar los lopen ho maar! Opeens met 16 maanden kreeg hij t door en binnen een week liep hij goed en stevig, ook gelijk met gemak meerdere rondjes door de kamer. Hier heeft t geholpen om 'm met z'n rug tegen de muur te zetten en dan zelf er tegenover te gaan zitten, steeds een stukje verder. Wij gebruikten iets lekkers of interessants om hem te motiveren. :p

3. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Zo laat? Je weet dat 14 maanden gemiddeld is? Zo laat vind ik een jaar of 3, haha. M'n oudste liep na 18 maanden. Ik werd ook gek van alle vragen, maar ieder kind zijn eigen tempo, zei ik dan. En weetje, toen ze eenmaal liep, liep ze ook echt. Viel nooit en liep gelijk heel goed. Mensen die niet wisten dat ze nog maar net liep, waren dan ook verbaasd als ze het hoorden van ons.

4. enerisab

enerisab Actief lid

16 mei 2015
    267
    0
    0
  5. bea1988

bea1988 Actief lid

10 jan 2016
    245
    40
    28
    Mijn zoontje begon pas te kruipen de dag na zijn eerste verjaardag. Hij was bijna 16 maanden toen hij los liep. Is nu overigens niets meer van te merken dat hij laat was hoor, als ik niet oplet klimt hij via de tuinomheining omhoog of zit hij boven op de tafel. Geen zorgen maken, komt wel in orde :)

6. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Och jeetje meid.. 15 maanden is niet laat hoor.
    Een vriendin van mij heeft 2 kinderen waarvan er 1 liep vlak voor zijn 2e en 1 vlak na zijn 2e verjaardag. Iedereen had een mening. Zij had er lak aan.. en wat bleek.. niks aan de had. Ze waren wat sloom. Haalden alles in en konden praktisch direct rennen.

Laat je niet opjutten door de norm. Daarbij ligt het gemiddelde rond de 1,5.. Allemaal nog heel normaal.

7. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Is niet laat idd, maar wrs krijg je veel vragen van buitenaf 'Loopt hij nog niet?'

Dochter stapte rond de tafel, aan loopkar, ... toen ze 10 maanden was maar begon pas los te lopen toen ze 14,5 maand was

8. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Hier bijna 17 maanden maar ook nog niet los lopen, ik maak me eigenlijk geen zorgen hoor. Hij loopt overal langs en loopt razend snel achter zijn loopkar dat vind hij echt helemaal geweldig!
    Hij kan ook al even blijven staan, maar loopt ook nog niet los,
    aan de hand loopt hij wel.

Hij is wel erg klein voor zijn leeftijd dus ik krijg die vragen eigenlijk nooit of hij al loopt.

Komt vanzelf goed :):)

9. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Met 15 maanden liep ze hier ook nog niet los hoor. En nog steeds eigenlijk niet(nu 19 maanden). Ondertussen kan ze het wel, heeft ze ook laten zien, maar ze doet het gewoon niet. Begin er al een beetje moe van te worden en iedereen vraagt er ook naar idd. Maar ze zullen het vast wel een keer gaan doen.

10. vd21

vd21 Niet meer actief

15 maanden is wat later dan gemiddeld maar echt niet vreemd hoor.
    Kijk eens naar haar beentjes, ze staat er gewoon op toch? Je ziet niets geks.
    Het komt echt vanzelf, ineens lopen ze en dan houden ze niet
    meer op :)

Ons dochtertje liep echt weken aan onze vingers, ze wachtte net zo lang tot ze perfect kon lopen en toen liet ze voorgoed los met 14 maanden en 5 dagen

11. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gemiddeld is toch met 18 maanden?
    Die van mij liep met 17 maanden. En dat vond ik relatief snel voor die van mij :D en ja, sommige kinderen lopen met 9 maanden. Mooi onhandig haha, die snappen nog minder en lopen overal heen.
    Ik zou me echt geen zorgen maken. Irritant steeds die vragen he?
    Waarschijnlijk is jouw kindje nu met andere dingen aan het ontwikkelen. Mijn zoontje is motorisch niet de snelste maar praat in 5 woordzinnen met 20 maanden. Ieder z'n eigen weg!

12. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Mijn dreumes liep met 16 maanden. Na een week ging hij rennen en liep hij super stabiel.

13. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hier loopt ze ook nog niet los hoor! En inderdaad vragen van buitenaf. Lekker boeiend wat anderen vinden, elk kind ontwikkel zich in een andere volgorde. Onze dochter heeft bijvoorbeeld haar gebit al bijna compleet en haar fijne motoriek is erg sterk vind ik.

14. Doornroos

Doornroos Actief lid

8 sep 2014
    113
    13
    18
    Mijn zoontje liep pas los met 21 mnd. Voor hun 2e verjaardag moeten ze kunnen lopen. Zoontje kon supergoed en snel kruipen, vond lopen niet belangrijk geloof ik.

15. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    het is wel een ding vind ik, wanneer je kindje los loopt. Ik krijg ook veel vragen maar doe zelf ook niet altijd handig door de vragen voor te willen zijn en dan al te roepen dat hij nog niet loopt.. lekker handig dus :)

mijn zoon is ruim 20 maanden en heeft net zijn eerste losse stapjes gezet. Moet nog leren zelf op te staan etc, maar het begin is er. Of hij een praatwonder is? niet echt ;)
    Ik heb me wel een beetje zorgen gemaakt maar wist ook: het komt wel. Vroeg of laat. Tja, en dat maakt me toch echt niks uit behalve dat het soms 'handig' zou zijn.

16. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    toen de oudste met 15 maanden los liep vond ik dat eigenlijk best vlot..

17. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Onze dochter liep voor het eerst los zo rond de 18 maanden, wel gelijk heel stabiel.

Deel Deze Pagina