Baby in een Cafe.. HELP!?

Discussion in 'Verzorging' started by babyincafe, Jul 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. babyincafe

babyincafe Nieuw lid

Jul 28, 2008
    2
    0
    0
    Hallo moeders en vaders...

Graag wil ik al jullie meningen over of je met een pas geboren baby in het cafe kan zitten.

Zo ja, Waarom wel?

Zo nee, Waarom niet?

Zelf ben ik van mening dat een baby niet in een cafe hoort, alleen kan ik dit niet beredeneren. Dus graag jullie meningen en redenen!?

2. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Er wordt nu toch niet meer gerookt in cafes?

Wat wil je doen in de cafe? Tot 12 uur snachts door brengen?

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Een baby hoort zeker niet in een café thuis. Dat is voor volwassenen niet voor kinderen. Of er nou wel of niet gerookt wordt, er wordt over het algemeen ook flink gezopen. Dat is meestal ook de grootste oorzaak van ruzies/vechtpartijen.

Ik vraag me alleen erg af waarom je deze vraag stelt. Wil je echt zeggen dat er mensen zijn die met een pasgeboren baby naar het café gaan?

4. Keiko

Keiko Actief lid

Jul 28, 2008
    497
    0
    0
    Tja dat ligt er natuurlijk maar net aan. Wat voor een cafe? Wat voor sfeer, wat voor overig publiek, op welke tijd van de dag, staat er harde muziek aan, wordt er hard gepraat, hoe lang daar blijven, wat daar doen, etc etc.

Beeb in de maxicosi naast de boombox en ma met pils aan het biljart?

Of in een vrijwel verlaten rustig cafe bij moeder aan de borst terwijl ze onder genot van een appelsapje even bijkletst met een vriendin?

5. babyincafe

babyincafe Nieuw lid

Jul 28, 2008
    2
    0
    0
    Helaas zijn er mensen die zonder toestemming met mijn baby naar het cafe gaan, zonder toestemming..!
    Zij vinden het namelijk bloedje normaal om met een baby, die niet eens van hun is in een cafe te zitten. En alsof dat nog niet genoeg krijgt de baby nog een fles bier in zijn handen, is namelijk grappig!

Op het moment dat ik zeg dat een baby niet in het cafe hoort verwachten zij bloedserieus een antwoord.... Een reden kan ik niet geven waarom het niet hoort, maar tot nu toe heb ik zoveel mensen gehoord die het met mij eens zijn.. al kunnen zij ook geen reden geven...

dus zoek ik hopeloos naar een reden

6. conny75

conny75 Fanatiek lid

Jan 18, 2007
    1,881
    0
    0
    tilburg
    Een reden om een baby niet mee naar een cafe te nemen is omdat er alcohol geschonken wordt.
    Nog een reden is dat het een uitgaans gelegenheid is, je neemt een baby toch ook niet mee naar een disco.
    En de belangrijkste reden vind ik dat het bij jou zonder toestemming is gebeurd, ik zou die mensen nooit van mijn leven meer in de buurt van mijn kinderen laten komen. Het is walgelijk om zo met de baby van een ander om te gaan.

7. Keiko

Keiko Actief lid

Jul 28, 2008
    497
    0
    0
    De enige reden die belangrijk is, is toch gewoon dat jij het niet wilt?! :confused: Het gaat er helemaal niet om of het 'hoort' of niet. En aangezien zij het blijkbaar doodnormaal vinden, zul je ze met geen enkel argument kunnen overtuigen, vrees ik.

Lastig als het je betweterige (schoon)ouders zijn...

Niet dat het wat uitmaakt voor dit probleem maar hoe oud is je kindje? Een 'pasgeboren' baby geef je toch niet makkelijk een bierfles in handen lijkt me.

8. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Ik vind het nogal een verschil maken wanneer ze daar geweest zijn. Op zaterdagmiddag lekker even wat drinken met evt. een bittergarnituur erbij is heel iets anders dan op zaterdagavond in de herrie en drukte.

(en als ik op andermans kind pas en ik mag tijdens het shoppen alleen bij de Hema/V&D gaan zitten, dan vind ik dat eerlijk gezegd ook onzin ;) )

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    wij gaan vanuit de mark wel is een in cafe zitten maar dit is 4x per jaar ofzo en om 12 uur in de middag. er zijn dan heel veel kindjes en het is dan net een kdv :).

10. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

Dec 11, 2006
    504
    0
    0
    Het ligt er idd een beetje aan onder welke omstandigheden. Ik ben het eens met wat San79 zegt.
    Maar als jij niet wil dat zij met JOUW baby in een café gaan zitten, dan hebben ze dat gewoon niet te doen. Daar hoef je helemaal geen goede reden voor te hebben hoor.

11. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Hihi, maar als ik te horen krijg "whaaaaat, hoe durf je daar wat te gaan drinken op zaterdagmiddag, ga maar naar de Hema!" dan zou ik toch ook mooi zeggen "ga maar lekker zelf met je kind op pad dan".

Ouders bepalen, maar sommigen worden onredelijk. Ik bedoel: als je zelf al niet eens een reden hebt waarom je iets niet wilt, dan is dat toch al vaag?
    Van de dingen die ik niet wil, weet ik meestal ook wel te benoemen waarom ik ze niet wil (veiligheid, ontwikkeling, etc).

12. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

Dec 11, 2006
    504
    0
    0
    Tuurlijk ben ik helemaal met je eens, als jij op andermans kind past moet je in principe zelf weten waar je wat gaan drinken. Maar ik verwacht van de mensen die ik op mijn kind laat passen dat die zelf ook verstand hebben.
    Kan er helemaal naast zitten, maar bij de TS krijg ik een beetje het idee dat ze zich laat ondersneeuwen door andere mensen. En feit blijft natuurlijk wel dat het haar kind is, dus zij bepaald uiteindelijk wat er gebeurt. Onredelijk of niet.

13. conny75

conny75 Fanatiek lid

Jan 18, 2007
    1,881
    0
    0
    tilburg
    sorry hoor maar als ik in goed vertrouwen mijn kind bij een ander achterlaat voor oppas dan ga ik er niet vanuit dat hun naar een cafe gaan. Als ik er dan naderhand achter zou komen dan zijn die mensen gelijk afgedaan bij mij. En om dan te zeggen van dat je zelf maar bij de hema moet gaan zitten vind ik onzin. Als je niet weet dat je kind mee gaat naar een cafe is dat wel heel makkelijk gezegd.

14. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Ik geef aan dat er verschillende soorten van cafébezoek zijn.
    Als ik als oppas commentaar krijg als ik op zaterdagmiddag wat leuks ga doen en daarna nog even ergens wat ga drinken, dan wil ik idd niet meer oppassen. Ik zou dan echt bedanken voor de eer. Dat mag ik vinden, ik zou niet weten waarom dat onzin is?

15. conny75

conny75 Fanatiek lid

Jan 18, 2007
    1,881
    0
    0
    tilburg
    ik bedoel het zelfde als patricia zegt. TS geeft aan dat zij het er niet mee eens is, day de baby mee gaat naar een cafe.
    Als je dan graag wilt gaan zeg dan dat je niet wilt of kunt oppassen, maar om dan te zeggen dat ze zelf maar met de kleine bij de hema moet gaan zitten vind ik onzin. Omdat ik het idee krijg dat TS het zelf niet wist dat de baby mee ging naar het cafe.

16. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Laat maar, je vat mijn bericht anders op dan ik het bedoel en ik heb geen fut om het te verduidelijken, veel te warm ;)

17. TaniaNMay

TaniaNMay Nieuw lid

Jul 30, 2008
    2
    0
    0
    secretaresse
    haarlem
    als de persoon oppast op een kind kan je natuurlijk geen kind meenemen naar een cafe, wat voor 1 het ook is.

je moet wel heel erg van drank houden als je terwijl je oppast op een pas geboren baby een kind meeneemt naar een cafe

sommige mensen moet je gewoon geen kids toevertrouwen

ik hoop dat dit gewoon een forum is en niet serieus mensen hun pasgeboren kinderen meenemen naar cafe's

18. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Ik denk niet dat dit wat met het forum te maken heeft. ;)

19. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Daar ga je toch niet serieus op in?
    Op andere forums noemen ze zulke mensen `Trollen´. Aanmelden om alleen maar even een provocerende opmerking te maken of een funfaketopic te maken. ;)

20. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,089
    3,873
    113
    Och, je hebt toch verschillende soorten café's en tja, ik zit ook wel eens een enkele keer op een zaterdagmiddag op een terrasje of in een café met de baby. Daar zitten ook genoeg mensen aan de koffie of de cola hoor en zo zie ik weinig verschil met de La Place ofzo.
    Vind het wat anders als je op zaterdagavond in een stampensvolle kroeg waar het blauw staat van de rook, je niet kunt praten door de harde muziek en allerlei zatlappen om je heen hebt er met een baby te gaan zitten. Tja, daar zou mijn baby ook niet hoeven te komen.

Share This Page