Welke buikdrager?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sa1980, 9 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    Hoi,

Ik wil waarschijnlijk voor de komst van ons 2e kindje een buikdrager kopen maar twijfel nog heel erg...

Ik heb ooit mijn dochter eens in een buikdrager gehad toen ze een maand of 6 was en vond het toen helemaal niets. Ze was klein en niet zo zwaar. maar zelf kon ze niets meer zien en hing maar in die zak en voor mij was het erg zwaar...

Volgens mij was deze van Scapa, ik mocht hem lenen van een vriendin.

Wat is jullie ervaring met deze dragers? Hebben jullie advies, tips, e.d.?

IN deze drager 'zat' ze rechtop.... is een liggende makkelijker?

2. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Er zijn hier al behoorlijk wat topics over dragers ;)

Zou iig voor een ergonomische drager gaan, dus gewoon een (geweven) draagdoek, bondolino, mei-tai, manduca, beco..

Kijk anders even op deze site: www.babybij.nl

Als je een goede en ergonomische drager hebt (dus geen BabyBjorn enzo), heeft je kind een goede houding (beentjes wijd, knietjes ter hoogte van het naveltje, en met bolle rug) en is het voor jezelf ook comfortabel en goed te houden, doordat het gewicht over je hele rug en heupen wordt verdeeld. Ergonomische dragers zijn in verhouding niks duurder dan de niet ergonomische (maar vreemdgenoeg veel verkochte) dragers..

Probeer anders even de zoekfunctie hier op het forum, is genoeg info te vinden. En anders is er nog het dragen en voeden forum (even zoeken op google).

3. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    heb zelf de logder shelter nooit gebruikt, wel in huis.
    we hebben ook een babybjorn active(met extra ruggensteun), en hierin kan hij vooruit kijken, maar ook met zijn gezichtje naar je toe, ideaal heb hem voor de oudste ook gebruikt

4. Tetje0885

Tetje0885 Actief lid

17 apr 2009
    490
    0
    16
    Ik vond de draagdoeken van de prenatal geweldig. Ik kon er een hele poos mee lopen zonder last van mijn nek/rug te krijgen. Zelfs toen mijn meisje al 6-8 maanden oud was. (en ik heb normaal gesproken wel snel last van mijn nek)

5. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb een beco en deze is heel erg fijn! Mijn dochter is nu 8,5 maand en ik draag haar dagelijks minimaal een uur. Binnenshuis op mijn rug en buitenshuis (bijv. tijdens het boodschappen doen) op mijn buik.

Ik zou bij de koop van een draagzak er op letten dat er ook een brede band onderaan zit. Op deze manier wordt het gewicht beter verdeeld en het draagt lichter. Je draagt dan ook met je heupen en onderrug ipv enkel met je schouders en bovenrug. Beco heeft dit, maar ook de manduca en de bondolino.

De babybjorn active vind ik in ieder geval een dikke afrader. Deze draagt enkel met je schouders en bovenrug en vond ik echt niet geschikt voor de wat oudere en zwaardere babys. Vergeleken met mijn beco vond ik het zwaar dragen en na een half uur al last van mijn schouders. De verdeling van het gewicht is gewoon veel minder prettig dat bijv. een beco.

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik heb zojuist mijn beco binnengekregen en hij is mooooooooi!!! Kwijl. Kan niet wachten tot baby wakker wordt en dan heerlijk dragen geblazen :D

7. Trees

Trees Niet meer actief

Rechtop is goed, mits het er niet uitziet als een zak aardappelen. Een kikkertje is beter ;).

Liggen wordt afgeraden en is met oudere baby's ook helemaal niet fijn.

8. Trees

Trees Niet meer actief

Welke heb je? Ik vind ze ook helemaal mooi :D

Ik vond het dragen pas vanaf een maand of drie echt prettig met de beco. Daarvoor kan het wel, maar ik had constant de neiging om een hand achter het hoofdje te leggen :)

9. Vagans

Vagans Niet meer actief

ik ben is bij de Prenatal gaan kijken en daar verkochten de de babybjorn en de Chicco... was aanzienlijk wat prijsverschil maar verder vond ik beide draagzaken er degelijk uitzien.

Heb toen via MP een Chicco draagzak gekocht, nog niet gebruikt (de kleine meid moet nog geboren worden) maar deze mevrouw heeft hem met veel plezier gedragen vooral tijdens de wandelingen met de hond (daarvoor wilde ik hem ook)

Dus vandaar mijn keuze.

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    De Dylan (dit is een random internetkindje)

Ja ga het proberen met de baby-insert maar heb altijd mijn draagdoek nog achter de hand. Beco is zo móóói hopelijk veel vragen en dan kan ik de kikkerhouding promoten ;) En bovendien vriendlief aan het dragen krijgen en dus minder baby in maxi cosi buiten de auto.

11. Trees

Trees Niet meer actief

Ik vind hem echt mooi en stoer!

Tot 3 maanden vond ik de doek fijner, maar nu gebruik ik vooral de beco. Met name voor het rugdragen vind ik hem erg makkelijk om te doen. Ik snap nog steeds niet hoe mama's het zonder draagzak doen?

Dit is onze beco
    Google Afbeeldingen resultaat voor http://secure.hostdeziners.com/www_babyingear_com/store/images/bing/8146.jpg

Iets minder papaproof qua kleur :D

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ohh die printjes zijn geweldig..!

Ja kan nu al niet meer zonder draagdoek, vriend is jaloers omdat zoonlief er zo lekker inzit en dan zo rustig wordt.. hele vooruitgang want toen ik hem voor het eerst aandeed vroeg hij: "vind je zelf nou ook niet dat je voor gek loopt?".
    Nu gaat hij met de Dylan onze zoon naar het kinderdagverblijf brengen totdat die in een fietszitje kan. Want dragen is van vreemd naar hip gegaan in de afgelopen paar weken ;) (alleen de draagdoek kan écht niet voor mannen.. zucht)

13. Trees

Trees Niet meer actief

Draagdoeken waren hier not done totdat onze dochter ene huilbaby bleek te zijn en alleen rustig in de doek was. Al heel snel was er een stoere grijze doek aangeschaft en werd treesman een draagman :D.
    Hij doet er zelfs boodschappen mee en ik bevestig maar heel vaak dat hij nog best een stoere man is.

We doen aan topicvervuiling :)

TS heb je al een keus gemaakt?

14. soley

soley Actief lid

11 jul 2010
    332
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik heb een Chicco en heb hem na drie keer dragen in de vuilnisbak gedonderd. Wat een onding. Niet goed genoeg te verstellen, mijn dochter hing er schots en scheef in, de beentjes hangen gewoon af in plaats van een goede houding aan te nemen (het arme kind hing gewoon op haar kruis te bengelen). Na tien minuten wandelen met de hond was mijn dochter aan het krijsen en ik had flinke pijn in mijn rug. Nog een paar keer geprobeerd, mijn man ook, maar het is echt een rotding. Ergonomisch zo slecht als ik weet niet wat. Hebben een Bondolino besteld via Nature babies, en dat was een wereld van verschil. Ik kan haar nu urenlang dragen, ze vindt het fijn om erin te zitten, en ze zit echt in een hele goede houding, je ziet het verschil meteen. En de hond is ook een stuk blijer, want nu zijn de wandelingen veeeeel langer ;)

15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Klopt maar moet toch even melden: wat een geweldig ding is de beco: baby zit er heerlijk in, lekker slapen tegen mama aan en mijn rug heeft nergens alst van (je voelt dat het gewicht op je heupen leunt). Toppertje! *helemaal blij :)*
    (de babyinsert was hier niet meer nodig, kereltje is daar al te lang voor. Hij zit goed in de drager en hoef zijn hoofdje niet te ondersteunen.)

16. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Wij hebben de babyBjörn Synergy. Omdat die lekker luchtig is.
    Was maar goed ook want onze dochter heeft het altijd warm :D
    We hebben er bij haar heel veel plezier van gehad en gaan hem zeker vaker gebruiken.
    Ook heb ik een draagdoek gebruikt, maar die voornamelijk binnen omdat we een winter kindje hadden en ik geen jas had die er overheen kon.
    Ik heb ook de loddger graag zak gebruik maar dat vond ik een onding.
    We hadden ook nog een sling maar dat vond ik ook niet prettig. Megan wel hoor maar ze werd snel te zwaar.
    Megan was namelijk ook tot 6mnd een huilbaby en dan is het heel handig als je baby bij jou kan slapen. Kom je ook nog aan leuke dingen toe ;)

17. Trees

Trees Niet meer actief

Wat fijn dat je er ook zo blij mee bent! De babyinsert heb ik er ook vrij snel uitgegooid, want hier ook een lange dame. Wel met een nogal wiebelig hoofd de eerste drie maanden ;).
    Ik ben inmiddels zo handig met mijn beco dat ik zo beetje alles kan doen in het huishouden met kind op de buik of de rug. Rugdragen is trouwens ook erg fijn en makkelijk met de beco. Het is net een rugzak die je op je rug hijst.

Wat ik trouwens zelf vaak doe is dat ik de beco al aantrek onder mijn jas voordat ik wegga met de auto. Zodra we ergens zijn hijs ik haar zo in de beco en kunnen we op pad. Erg handig met boodschappen doen en je hebt altijd je handen vrij om een flink gevulde kar voort te duwen. Probeer dat maar eens te doen met een wandelwagen!

Nog een tip. Helemaal gratis en voor niks :D. In draagzakken hebben kindjes nogal snel last van koude onderbenen, omdat de broekjes omhoog krullen. Van name-it heb je van die fluffy pakjes aan één stuk met voetjes en eventueel handschoentjes eraan en deze zijn niet te warm voor in de draagzak. Een skipak is namelijk te dik en te warm hier. In de lente zijn beenwarmers handig.

18. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    Dank jullie wel voor alle reacties. Ik denk dat ik ga voor een doek van Beco, lees hier jullie goede ervaringen.

Moet ik dan de gewone hebben van ongeveer 74 euro? Of raden jullie een andere aan?

En is het moeilijk om zo'n doek te knopen? Lijkt me nl best eng als ik het niet goed doe dat mijn kleintje zou vallen...

19. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik doe hem hier een vestje aan maar heb het idee dat hij het dan toch wat warm heeft (hij heeft het vrij snel warm) en lange kousen over zijn sokjes (maar die huggalegs zijn óók gaaf!) Moeten nog wel wat handiger worden en Siem is het er ook niet altijd mee eens, vandaag even boodschappen gedaan en wauw het is wel móói om te zien allemaal maar ook wel erg spannend (arm kind ;))
    Rugdragen ga ik proberen als hij het buikdragen helemaal ziet zitten. Vanaf nu iedere dag even oefenen (oh oh wat een straf ;))

Sa1980: alle draagzakken van beco zijn ergonomisch (soft structured carriers) dus in principe allemaal een goede keus. Ik heb een beco butterfly II dat is een iets duurdere variant.
    Kijk anders eens hier:
    Soft Structured Carrier - Draagdoek
    Blozekriekske.nl - De leukste draagdoek, draagzak, rugdrager en ringsling koop je bij Blozekriekske!

Daar kun je verschillende vergelijken.

Deel Deze Pagina