ik heb sinds vandaag toch een pijnlijk schaambot. soort spierpijnachtig gevoel. vorige zwangerschap had ik ook bekkeklachten vanaf 20 weken maar dat kan nu toch nog niet zijn? en vorige keer had ik niet deze pijn maar meer in me rug. iemand enig idee wat het kan zijn?
ik kijk even mee.. heb er tijdens mijn zwangerschap geen last van gehad, maar heb het nu telkens een paar dagen voordat ik ongesteld moet worden
7 weken lijkt me wel erg vroeg, maar pijn in je schaambot kan inderdaad komen door bekkenklachten. Kijk eens wat het doet als je met een kussen tussen je benen slaapt? (iig van je kruis tot je knieen) Dan wordt de kraakbeenverbinding tussen de twee helften van je schaambot niet geplet. Als het meer aan de bovenkant van je schaambot zit kan het komen door bandenpijn. Probeer in dat geval je buikspieren zoveel mogelijk te ontspannen, deze trekken als het ware aan je schaambot, wat de pijn ook kan veroorzaken of verergeren. Hopelijk blijven de bekkenklachten weg of laten ze in ieder geval nog een tijdje op zich wachten!
ja paloe@ klopt tis meer boven aan mn schaambot. denk ik. tot waar loopt dat ding hahaha. tis zeg maar net op de rand waar je schaamhaar begint. ( en dan heb ik het denk ik over de gemiddelde coupe haha)
Ik heb ook een pijnlijk schaambot gehad. Vooral rond dezelfde periode als dat jij het nu hebt. Zeker als je het beschrijft als een soort spierpijnachtig gevoel. Ik heb bij mezelf het idee dat het mijn groeiende baarmoeder is. Vooral is ik me bijvoorbeeld uitrek heb ik meer last van, sterker nog er zijn momenten waarop dat gewoon niet gaat...
Ja, ook dat moet je maar zien als een goed teken ! Maar dat wordt nu gelukkig minder bij mij, maar ben ook 5 weken flink misselijk geweest