Ik heb het Minnen meegroeibedje van Ikea, dat is 80 x 130 cm. Hij staat nu op de kleinste stand. Ik gebruik de hoeslakens van Ikea zelf, die dingen die je in 3 delen kunt kopen. Eigenlijk vind ik het maar lelijke dingen, ze zijn er alleen in het wit en dat katoen kreukelt enorm. Wil gewoon een jersey hoeslaken. Wat hebben jullie over het matras, zou een hoeslaken voor een juniorbed ook passen? Die zijn alleen vaak smaller, maar ietsje langer. Ik heb geen zin om iets te kopen wat uiteindelijk niet past, wie heeft er tips of ervaringen met ander hoeslakens dan dat ding van Ikea zelf?
Ah dank je ! Ja, dit soort belagrijke vragen gaan nou eenmaal door je hoofd hè, rond het einde van het jaar...welk hoeslakentje op dat bedje past .
Ondertussen heb je nog steeds geen antwoord bij deze levenbedreigende kwestie o jee, o jee! Mag je gewone lakens gebuiken bij kinderen eigenlijk? Anders kun je dat misschien doen, zit je ook niet met die hoeken. (ik doe een poging je te redden! )
Of je doet een gewoon 1 persoons hoeslaken. Is wel wat te groot dan maar 'k weet niet of je de zijkanten goed kunt instoppen.
Hebben ze bij de Ikea niet van die eenpersoonshoeslakens voor een topmatras? Dat zou ook eventueel kunnen passen omdat die wat minder dik zijn dan de hoeslakens voor een normaal eenpersoonsmatras.
Bedankt, dat zijn weer wat ideeën waar ik wat aan heb, of tenminste het zijn ook opties om uit te proberen. Zo'n hoeslaken voor een topmatras ken ik helemaal niet, zal eens kijken of ik zoiets kan vinden. Een normaal laken kan inderdaad ook, maar ik ben erg van het gemak en met zo'n laken ben ik altijd aan het klungelen . Een gewoon hoeslaken zal ik van de week eens proberen, kijken of dat een beetje op zijn plaats blijft met mijn woelwater.
Wij hebben een peuterbedje en daar heb ik de jersey lakentjes van de ikea van gebruikt.De prenatal verkoopt ook deze maten geloof ik!