Hey meiden, Ik wou jullie vragen; Hoelang heeft het geduurd voordat jullie seks hadden, na de keizersnee? Ik zou het best willen, maar vind het eerlijk gezegt best een beetje eng. Omdat het toch nog erg gevoellig is (de wond zelf, en errond) en misschien binnen ook nog niet helemaal genezen is? Toen ik het met de dokter over 'de pil' had, begon hij over seks hebben na een keizersnee. Hij adviseerd om de vrouw bovenop te laten zitten, zodat de vrouw kan aangeven hoe diep de man naar binnen kan gaan... Zijn jullie het hier mee eens? Misschien een beetje gekke vraag hoor, maar zou het toch wel graag willen weten. Alvast bedankt voor jullie reacties. Groetjes, Manon
Binnen in is het genezen als je niet meer vloeit is mij vertelt. Zelf heb ik geen KS gehad maar de eerste x sex is denk voor iedereen spannend na een bevalling. Zelf hebben wij gewoon ouderwets gedaan en de man bovenop om het zo te zeggen. Wij hebben het de eerste x gewoon heel voorzichtig gedaan. En het was wel gevoelig ( heb een hele grote knip gehad) vooral het litteken. Maar dat blijft nog wel even. Gewoon rustig aan en begin er pas aan als je zelf een zeker gevoel heb!
gehehehe had het wel onwijs gemist.. en na al dat ziekenhuis gedoe ivm de verwekking van Dean waren we zoooo toe aan gewoon sex ipv babymaaksex enz...(2 jaar geduurd en ook nog eens behandelingen gehad ) tijdens mijn zwangerschap was ik ook helemaal aan het herstellen van al die ellende dat we niet veel hebben gesext tijdens de zwangerschap.
haha! nou ik heb dus sinds anderhalve week na de keizersnede al onwijs veel zin in sex, maar nu nog steeds heb ik bruinverlies, dus neem aan dat het nog steeds niet mag...vind het wel balen, want in de zw.schap hebben wij ook bijna geen sex gehad, maar heb nu zoveel zin erin...
Bij ons was het geloof ik na het vloeien, maar dat was 6 weken. De 14e dag na de bevalling mocht ik van de VK alweer met de pil beginnen, dus dat zat al goed. Heb er niet echt last van gehad, de wond is wel ontstoken geweest, maar zelfs dat was niet een belemmering
Natasja; Zo! Poepoe! 2,5week! Dat is vlug. Hoe een zin ik ook had, zoals Mirell ook al aangaf, ik had toen ook nog pijn! Heerlijk! Dat je toen al niet meer vloeide @Lynn; Ik had 1,5 na de ks, ook zin in sex! Ik vloei vrijwel niet meer, alleen als ik me teveel inspan. Zeg, jij zat toch bij de mamma's van stuitlig kindjes? Heb ik dat goed?! @Jantsjuh; Ik mag van de dokter pas 4weken na de ks aan de pil gaan beginnen. Ik ben nu iets langer dan 3weken verder, en het vloeien is zo goed als gestopt. Alleen als ik me teveel inspan, teveel doe komt het terug. Oe, gatsie. Vervelend zeg. Dat de wond ontstoken was. @Mirell; Wat vervelend dat je zo ziek bent geweest. Moet niet fijn zijn geweest! Fijn (en terecht natuurlijk) dat je mannetje zo geduldig was! Hier wacht mannetje-lief ook heel heel geduldig!
Hai Manon, ja hier ook een stuitlig kindje, ik heb destijds die stuitlig club opgericht alleen nu zitten er weer allemaal nieuwe meiden... hoe is jouw herstel? Ik doe alweer 8 dagen alles alleen thuis want mijn vriend zit in het buitenland. Gaat eigenlijk best goed.
@Lynn; Ja, zie je! Ik dacht wel dat jij het was! Ik heb daar ook nog eventjes meegeklets! Ik kan me nog herrineren dat ik je succes heb gewenst voor je ks. Kijk! Wat fijn dat alles goed gaat. Nog wel eens last van je wond? Is het bij jouw ook een 'raar' gevoel boven de wond? Is het bij jou ook onderhuidsgehecht? Hier gaat het herstel ook best goed moet ik zeggen. In het begin viel het heel erg tegen. Ik dacht dat ik heel wat was, toen ik thuiskwam, deed dan ook best veel, maar kreeg terug klap.. Teveel gedaan.. toen bed-rust! 3dagen niet uit bed geweest. Nu gaat het de goede kant op! Gaat elke week beter! Als ik niet teveel doe, gaat het prima! Als ik me heel erg inspan, vloei ik soms nog wat, maar het vloeien is toch wel voor het grootste deel over, gelukkig! Ver wandelen gaat ook nog niet. Hooguit rondje van 10min. Hoe gaat het met je kindje? Groetjes, Manon
Heb ook een keizersnee gehad en mij is verteld dat ik eerst een menstruatie moest afwachten voor ik aan de pil mocht beginnen, maar dat is dus niet zo? Heb veel zin in sex, maar durf niet goed met condoom bang dat het scheurt ofzo, dus bij ons blijft het even bij wat handwerk
hier ruim 1 maand geleden een KS gehad. Aan sex durf ik nog niet te beginnen, vind het nog beetje eng.Ook vloei ik nog een klein beetje, heb ik een klein stukje ontstoken stukje bij mijn hechting, en doet het bij de binnen hechting nog wat pijn. Ik heb ook dat mijn huid erg pijnlijk is... dus daar mag ook niet aangekomen worden hihi... VOlgende week naar de gyn voor controle. Dan eens goed hebben over wat voor anticonceptie ik zou kunnen gebruiken. Reageer heel vervelend op de pil, en het spiraaltje deed heel erg pijn. Misschien dat die laatste nu minder pijnlijk is omdat er een baby in mijn baarmoeder gezeten heeft... Misschien toch maar proberen.
Ik heb idd dat rare gevoel boven de wond ook, maar het trekt al bij merk ik. Bij mij is het ook onderhuids gehecht. Ik heb tot dat de kraamhulp wegging (10de dag) weinig zelf gedaan en vooral veel gerust, ik heb maar 1 dag iets teveel gedaan, waardoor ik de andere dag echt even extra moest rusten, maar verder eigenlijk (nog) geen terugslag gehad gelukkig. Wandelen hier ook een rondje van 15 minuten, en eergister toen het ging regenen, en mijn meisje alsmaar huilde in de mc, ben ik met enorm vlotte pas terug naar de auto gelopen vanaf de winkels, stukje van 5 minuten, maar eenmaal bij de auto voelde ik de wond wel hoor daarvan. Ik vloei ook nog steeds bij tijd en wijle bruin slijm, dus ook nog steeds geen gemeenschap durven hebben. Ik heb de 14de controle bij de arts. Met danique ging het best goed tot einde vorige week en dit weekend, heb heel sterk het vermoeden dat ze verborgen reflux heeft, ik heb zo met haar te doen, ze heeft zo'n pijn, ik zie het echt aan haar...morgen ga ik de HA bellen want ik ga dit niet langer aankijken, het is zo overduidelijk! Hoe gaat het met jou dochtertje?
@Dani; De dokter vertelde tegen mij, dat ik mocht beginnen 4weken NA de operatie, dat is dus deze week voor mij maar ik ben nog niet ongesteld geweest ... Dus weet het ook niet. Ik volg de dokter gewoon op, en ga eind deze week beginnen. @Ringedinge; Hee, een Late-November-mamma! Hihi. Ik ben dus niet alleen, bij jouw is het ook nog gevoellig. Oh gatsie, wat vervelend dat het wat ontstoken is, dan is het inderdaad vast binnenin ook gevoellig. Bah! Vind het toch allemaal maar raar aanvoelen hoor. Voeld zo 'apart' als ik over de wond wrijf. Ik heb ook wel eens een spiraaltje laten plaatsen! Oooo, echt! .. nooit meer! Wat deed dat pijn! Ik viel der echt bijna flauw van! haha! Ik had er zo'n rot gevoel bij, na een week weer laten verwijderen. Zat me niet lekker. Gewoon even met de gyn bespreken, heeft vast goede tips. Prikpil misschien? of Nuva-ring. @Lynn; Je lichaam geeft het snel genoeg aan hé, al is het maar íets' teveel. Je merkt het zo snel! Ah, gossie! Wat onzettend sneu voor je meisje. Er is echt niks ergers als je kindje pijn zien hebben hé! Vreselijk! Je denkt dus dat ze verborgen reflux heeft? Zeker even de HA bellen! Wat doet ze? Of waaraan merk je het? Succes ermee! Met ons meissie gaat het prima! Zinzi doet het goed. Drinkt goed! 120cc, 6maal daags. En slaapt ook goed. We moeten er s'nachts 1x uit. Rond 3/4uur. Hoeveel drinkt jou dochtertje? & Slaapt zij al door? Weltrusten meiden! Liefs, Manon
Fijn dat met Zinzi alles goed gaat! Ik heb nog 6 voedingen net als jij, ook idd snachts nog een keer eruit. snachts laat ze er iets langer tussen zitten en wacht ik tot ze zelf wakker is, overdag maak ik haar na 3 uur zelf wakker. Ik geef nu nog bv maar ben aan het afbouwen. ze heeft nu twee keer een flesje gehad maar jee wat een verschil zeg, aan de borst is ze zo driftig en gulzig en verslikt ze zich veel, en hapt ze veel lucht, en nu ik gisteren en vandaag voor het eerst een flesje heb gegeven, jee ze drinkt super rustig en beheerst en relaxt uit de fles! wat een verschil, ik wist natuurlijk niet anders omdat ik alleen bv gegeven heb, maar nu ik het verschil zie, bouw ik zo snel mogelijk af. Hopelijk zal ze daarna ook minder last van dat maagzuur hebben, want als ik het zo zie ligt misschien een deel probleem toch bij het slechte drinken uit de borst, ja ze krijgt genoeg melk binnen hoor, daar niet van, juist teveel als ik het zo bekijk... kolven en de fles geven zie ik niet zitten, dan ben ik de hele dag alleen maar bezig met die voedingen, dus ik geef fv in de fles...
@Lynn; Oké, jullie meissie drinkt ook nog 6voedingen. Hoeveel cc geef je haar dan? Ja, jij maakt haar echt wakker voor een fles, om de 3uur? Zinzi laat er vaak 4uur tussen zitten. s'Nachts wacht ik tot ze zelf wakker word, maar meestal laat ze er niet langer tussen dan 4uur, soms komt ze zelfs wat eerder. Zou het best lekker vinden als ze de nachten door ging slapen, haha! Maar ik reken er maar niet op dat dat snel gaat komen. Het hoort er allemaal bij hé. Wie weet gaat het straks stukken beter, als ze straks eenmaal over is op de fles. Zou natuurlijk wel heel mooi wezen. Ik wist ook niet dat dat zo een verschil gaf hoor. Zinzi drinkt ook best gulzig, en heel soms verslikt ze zich dan ook. Pff, ik snap het hoor dat je het niet beide ziet zitten. Je bent er dan zoveel mee bezig. Succes met het afbouwen! Ik hoop dat het gaat helpen, en dat ze minder maagzuur zal hebben. Liefs, Manon
Nou ben inmiddels bij een chiropractor geweest, want hier toch veel veel dingen waarvan ik dacht: hoort dat nou echt bij een pasgeboren baby?? Ze heeft dus KISS syndroom en haar zuigreflex is niet goed, dat verklaart het slechte drinken aan de borst (en natuurlijk die harde stroom melk) en o.a. de mogelijk verborgen reflux, en nog meer klachten (altijd protest met aan en uitkleden, meer dan 6 uur huilen per dag, heel veel overstrekken, niet in eigen bedje willen slapen, niet op de rug willen liggen) dus daar krijgt ze nu behandelingen voor. het lang in stuit liggen, de keizersnede, mogeljk de stressvolle zw.schap van mij zijn de faktoren voor de ontwikkeling van KISS bij haar. Ik zit nu op 3 voedingen fles en 3 bv, hoop volgende week helemaal klaar met bv te zijn. Kolf de drie bv nu wel voor haar, zodat ze minder last heeft met drinken, en geef jhbpm erdoorheen.zodat de voeding beter indikt in de maag. ze laat er snachts vaak 4-5 uur tussen zitten, maar overdag maak ik haar idd wakker, want anders dan kloppen de voedingen niet meer. Zij wil er ook weleens 4 uur tussen laten zitten nml. Ik geef nu 90 cc, omdat ze nog op 6 voedingen zit, zodra ze gaat doorslapen dan stap ik over op 120 cc
On topic: JAAAAAAAAAAAAAA het is gelukt, we hebben zondagochtend seks gehad whahahahaha Danique lag rustig te slapen en ik had condooms gekocht van de week, dus ja wij hebben het erop gewaagd, hihi, zo dan daar was ik wel even aan toe hoor, en het deed niet eens echt pijn, het was wat gevoelig de eerste mnuut maar daarna ook niet meer! JOEHOE dat doet een mens goed hahahaha
Komt vanzelf wel...ik denk dat het echt een moment moet zijn dat je er zelf gewoon veel zin in hebt...en wat bij mij ook erg hielp was dat ik geen bv meer gaf, en daardoor ook eens zonder die stomme bh met zoogcompressen en pijnlijke tieten in bed kon liggen, dat gaf ook een fijner gevoel dat je je meer kan ontspannen...