In onze familie- en vriendenkring zijn momenteel meerdere zwangeren. Omdat ik het altijd leuk vind om zelf iets te maken lijkt het mij leuk om een luiertaart of handdoektaart te maken, echter ik kan in de provincie Zuid-Holland nergens een adres vinden om een workshop oid. te volgen. Kan iemand mij helpen aan een adres of zijn er wellicht boekjes om dit te leren. (bij bol.com kan ik niets vinden) Het gaat mij puur om de beginselen te leren.
ik heb er ook al een aantal keer 1 gemaakt maar geen workshop gevolgd o.i.d. De luiers strak oprollen en een blauw of roze lintje erom doen. Als je ze allemaal gerold heb, dan kun je gaan stapelen. Ik doe om de onderste een rand breed karton, dan blijft het mooier staan. Daar kun je een leuk papiertje om doen. Ik doe op de bovenste laag ook een cirkel van karton en zet daar de volgende laag op, en zo verder. Dan kun je er nog tutjes aanhangen of andere babydingen.
Luiertaart is niet zo moeilijk hoor. Luiers oprollen en een elastiekje erom. Op een stevige ondergrond in een rondje zetten en zo 2 of 3 lagen stapelen. Beetje versiering erop. Ik had van die kleine lint"bloemetjes" (sorry, geen idee hoe het heet, hoop dat je me snapt) als slagroomtoefjes erop gedaan. Wat lintjes eraan en kleine cadeautjes erin. Hartstikke leuk cadeau.
Ik wil er voor mijn zus eentje maken, maar vind het ook best lastig hoor. Zou ook best een lesje willen volgen...Gewoon om het er wat 'professioneler' uit te laten zien... Tuurlijk kan je er ook een bestellen, maar zeker voor sommige mensen (in mijn geval mijn zus) is het leuker om er zelf eentje te maken. Ik weet trouwens dat Isademi hele mooie luiertaarten maakt! Dus mocht je er toch niet aan toekomen TS, kan je haar eens berichten. Werkelijk prachtig!
Daar kan ik in ieder geval een beginnetje mee maken. Een leidraad is erg handig in dit geval! Heb er zin in!
Misschien kan je hier nog leuke inspiratie op doen?! DippyDiapers.nl voor originele luiertaarten en meer Succes ermee!
Om de taart zelf te maken kan ik je niet helpen. Zelf hebben we een hele leuke gehad, dus miss heb je hier wat aan: Er zaten zwembandjes bij, een zwembroekje, zonnebrand, knuffeltje, bovenop een knuffel met zo'n touwtje dat als je er aan trekt er een geluidje uit komt. De verschillende lagen van de taart waren ook verschillende maten luiers. En zelf vind ik het nog een leuk idee om er zwemluiers bij te doen.
In de hobbyhandig 161 staat een luiertaart met instructies. Mocht iemand intresse hebben wil ik best dat stukje even inscannen en pb-en. Je kan het op de site van het tijdschrift bekijken, staat een inkijkexemplaar met ook de blazijde van de luiertaart.