Omdat ik op woensdag werk en we allebei laat thuis zijn kook ik meestal de dag ervoor voor 2 dagen zodat we het maar hoeven op te warmen. Past`s vinden we niet zo lekker als ze opgewarmd zijn. Maar ik ben een beetje door mijn iedeeën heen wat ik kan maken. Wat maken jullie meestal als je voor 2 dagen kookt wat ook nog een beetje gezond is?
Ik maak altijd een voorraadje (gaat hier de diepvries in) van; - Chili con carne - Soepen (meestal, tomaten - uien- erwtensoep) - En soms maak ik extra quiche en vries ik dit in (is trouwens vaak veel lekkerder als je het later eet)
ik maak idd ook een voorraad, rijst gerechten zijn ook goed op te warmen, of soep en dan hoef je alleen een (kruiden) stokbroodje in de oven te doen.
Wij vriezen geregeld in: Chili con carne Kip piri piri Kip kerrie Hachee Goulash Stoofschotels(zoals;runderstoofpotje met sperciboontjes) Ovenschotels(zoals;lasagna,witlof ham/kaas met puree etc) Nasi Bami Macaroni Soepen Stampotjes(zuurkool,boerenkool etc) Quiche Gevulde nog niet afgebakken stokbroodjes
Wij eten 2 dagen na elkaar gehaktballen. Verder ad ik nog een paar suggesties die ik hier boven ook zag staan.
Idd twee dagen gehaktballen en bijv restje groente, moet je wel de aardappels doen. Ik doe vaak groente van de vorige dag, (bijv spitskool is toch te groot, of koop extra broccoli) in een ovenschaal, aardappelpuree maken of uit een pakje van maggi. Is in 10 minuten klaar. (Nog wel de oventijd natuurlijk.)
Ik maak ook zeker een keer per week eten voor 2 dagen klaar! Lekker makkelijk de 2e dag. Chili con Carne (en die vind ik zelfs de 2e dag nog lekkerder smaken dan als hij net gemaakt is!!) Pastasauzen maak ik ook atlijd voor 2 dagen. De volgende dag warm ik de saus even op in de magnetrom en kook ik de pasta/macaroni/penne even apart. Dat smaakt lekkerder als dat je bijv. de macaroni al door de saus mixt, en het is 10minuutjes werk. Deze week heb ik een stamppot andijvie op t menu staan voor 2 dagen, met verse worst.
quiches, wij eten altijd een kwart ieder, dus kan je er 2 dagen van eten. Lekker met een salade erbij Oven voorverwarmen op 180 graden. Beboter een springvorm. Doe er dan wat paneermeel in. Bekleden met bladerdeeg (vind ik lekkerder dan kant en klaar deeg voor hartige taart!) Dan een laagje paneermeel op het bladerdeeg (wordt het minder nat) Dan een pakje spekjes uitbakken in een wok. Een grote zak gesneden prei er bij. Dan wat kruiden erbij, ik doe meestal flink wat kerrie en wat peper. Zout hoeft niet want de spek is erg zout. In een maatbeker een pakje ongeslagen slagroom en 2 eieren en een hand vol geraspte kaas mengen. Groente en spekjes in de springvorm, dan het ei-slagroom kaas mengsel er over heen. In de oven voor een minuut of 40. je kan ook ipv spekjes stukjes ham doen en ipv prei broccoli. Of zalm en spinazie en dan met dille er door...afwisseling genoeg! En ik vind het de dag later altijd nog lekkerder!
tarly is ook lekker voor 2 dagen én super makkelijk: pak tarly, pak mix voor tarly, roerbakgroente, kipfilet, tarly koken alles wokken en door elkaar doen en klaar! De tarly is geloof ik van honig