Voor mijn eerste zoontje hadden we een matrasje van bij de Ikea waar ik eigenlijk altijd tevreden over was. Nu voor de tweede een matras besteld bij Bol.com die volgens de eigenschappen wasbaar was op 60°. Ik ging er dus vanuit dat je - zoals bij het matrasje van Ikea - de hoes eraf kon ritsen en in de wasmachine steken. Nu kwam het deze week aan en er is nergens een rits te bekennen, kan niet gewassen worden dus. Het is wel 1cm dikker als dat van Ikea maar voelt wel heel hard aan, vind ik. Of is dit een pluspunt? Nu geraak ik er niet over uit of ik het zal terugsturen of niet. Dat moet dan weer via AH punt of Kiala gebeuren en dat heb ik niet meteen in de buurt. (dacht aanvankelijk dat het via de gewone post teruggestuurd kon worden indien nodig) Het betreft deze matras: bol.com | ABZ D25 - Kindermatras Polyether 60x120x10 cm | Baby Wat denken jullie ervan?
Als je niet tevreden bent, is terugsturen misschien wel het beste. Anders heb je er misschien later spijt van. Wat je ook kunt doen is een losse hoes kopen die uitwasbaar is. En als je een matrasbeschermer gebruikt zal het ook minder snel vies worden. Uiteraard is het wel wat frisser als je de hoes kunt uitwassen. Ikzelf ben gevoelig voor huismijt, dus doe dat ook regelmatig. Maar er zijn ook bepaalde sprays, ik stofzuig mijn matrassen ook regelmatig, of je kunt een stoomreiniger gebruiken
Het staat overigens niet in de advertentie dat de hoes afritsbaar is. Wel een wasvoorschrift, maar dat is hoe je de stof moet behandelen... helaas past zo'n matrasje niet in een gewone wasmachine hihi... zal wel standaard info zijn die ze moeten vermelden
Dan heb ik het helaas een beetje verkeerd geïnterpreteerd Je zag ook op die foto de hoes omgeslagen, grrrr, misleidend Maar hoes in de was vind ik toch wel érg fijn. Net even gezien naar de Kiala punten, en er is er wel eentje niet zo ver van mijn gynaecoloog, en daar moet ik donderdag naartoe Ik ga dus je raad opvolgen en terugsturen. Trouwens, elk excuus om nog eens naar Ikea te gaan is een goede
Een stevig matrasje lijkt mij niet erg. Maar ik weet niet hoe je oudste was mbt spugen en naast de luier plassen, maar ik heb moltons van de hema en een dekmatras van Ikea gebruikt en het matrasje is nog als nieuw. Zelfs het dekmatras heb ik alleen voor de frisheid af en toe gewassen.
ohh, was de hoes toch afritsbaar volgens de advertenties, dan had ik er langs gekeken (te snel gekeken)... dan zou ik hem helemaal terug sturen, want dan heb je het verkeerde ontvangen lijkt me