Hey dames, We zijn stilletjes aan de baby spulletjes aan het verzamelen. En ik en m'n vriend vragen ons eigen af wat we allemaal echt nodig hebben. En wat gewoon alleen mag, maar wat niet perse hoef. Want als ik bijv bij de Etos/Kruidvat binnenstaat en ik sta bij de baby spulletjes te kijken, dan vraag ik me eigen af wat je nou wel echt moet hebben, en wat je allemaal mag hebben. Snappen jullie mij aan beetje? We hebben kraamzorg aangevraagd, en daar zit wel een papiertje bij wat je allemaal moet hebben, maar lang niet alles. En de kraamzorg die komt pas in de 8ste maand langs bij ons. Onze moeder zijn ook al een dagje ouder, dus die weten het ook allemaal niet meer echt exact. Hopelijk kunnen jullie ons advies geven!
Via je kraamhulp kun je vaak een uitzetlijst downloaden en internet staat er ook vol mee. Vaak staat erbij wat je echt moet hebben en wat optioneel is. Verder is het ook wat je zelf prettig vind. De ene lijst is veel langer waar naar mijn mening ook onzin dingen op staan, voornamelijk lijsten uit winkels. Die willen ten slotte ook verkopen. Ik hou me aan de lijst van mijn kraamhulpbureau.
Wat je moet hebben hoor je wel van de kraamzorg. Maar daarin kun je ook nog kijken wat je prettiger vindt. Onze kraamzorg heeft lakens op de lijst staan terwijl ik liever een overtrek heb. Dus daar maak ik dan mijn eigen keus. Je moet overigens helemaal niets! alle speelgoed etc wat op andere lijsten staat is allemaal maar net wat je zelf fijn vindt. Bekijk gewoon de verschillende uitzetlijsten die je online kan vinden en maak daarin een keus wat je prettig vindt.
Bedoel je voorall de verzorgingsprodukten? Omdat je over kruidvat en etos praat? Ga je borst of fles geven? Als je fles gaat geven, koop niet teveel flessen. Het kan wezen dat je kleintje nou juist die fles niet wil. Tip: vraag de gratis babydozen aan, etos, prenatal,babydump en kruidvat. In sommige zit een fles. Er zit in sommige ook een speentje. Een mini sudocreme. Wat proefzakjes van neutral. Van verzorgingsprodukten had ik zelf: - het hele kraampakket ( zelf nog een pak zwarte Kotex bijgekocht) - flesje vitamine D - flesje vitamine K - 1 doosje paracetamol zetpillen geschikt voor pasgeborenen - 2 thermometers ( 1 voor mezelf) - shampoo en haarlotion ( niet perse nodig, haren spoelen met water is ook prima) - badolie -creme/olie om mee in te smeren -evt wascreme/gel/badschuim Had wat luiertjes, uit de dozen en uit t kruidvatpakket 1 kleine verpakking + 1 gekochte verpakking maat 1
De kraamzorg komt pas in de 8ste maand langs. Dus dat is hartstikke laat lijkt me. Bedankt voor je reactie!
Waarom is dat laat dan? Je hebt dan nog tijd zat toch? Ik heb voir de geboorte amper wat gekocht, eerst maar zien hoe baby er op reageert.
Ik vind dat zelf vrij laat. Mijn vriend was bijv 6 weken te vroeg. Dus bij m'n schoonouders thuis zijn ze toen niet meer geweest.
Maar bij 6 weken te vroeg ligt je baby in het ziekenhuis, waar alles is. En dan hrb je toch met baby gewoon de tijd om dingen te halen? Maar goed, een baby heeft gewoon niet heel veel nodig is mijn mening dus zou me niet te druk maken.
Ik snap je wel. Je wilt graag voorbereid zijn. Moet er zelf niet aan denken om last minute nog alles te gaan halen of als mijn baby nog in het ziekenhuis ligt. Wat je ook kan doen is in je omgeving vragen wat zij hebben gebruikt van het lijstje en wat niet. Kleding, verzorgingsproducten, lakentjes kan je gewoon op je gemak uitzoeken. Ga uit van 4 pakjes per maat en 6 rompers. Eventueel kan je dan later nog bijhalen maar dan hoef je niet alles te halen. Badje etc. kan je ook halen thermometer is volgens vele overbodig kan ook met elleboog. Niet teveel flesjes halen want in babydozen zitten inderdaad ook vaak een flesje en een speentje. Is ook nog afwachten of je kindje die wel aanneemt.
Zo nu en dan gaan we wat kopen, en wat we misschien overbodig hebben naja.. jammer dan haha. Mag mama gebruiken hihi, van Zwitsal
Hier heb ik verschillende lijsten gepakt van internet en vergeleken wat er bij allemaal op stond. Daar heb ik me een beetje aan gehouden. Verder niet teveel Zwitsal. Ik vind het stinken en sommige baby's kunnen er niet tegen. Ik denk dat ik straks over ga op neutral ofzo.
Er zijn zoveel lijsten inderdaad, ik zag op een gegeven moment ook door de bomen het bos niet meer! Van vriendinnen heb ik ook hun lijstjes gehad en heb er mijn eigen van gemaakt. Als je mij een pb tje stuur met je mail adres wil ik hem wel naar je sturen hoor
Klopt! Heel veel dingen zijn zo een onzin. Je baby heeft alleen een slaapplekje, kleertjes, badolie en luiers nodig. Je kan heel veel dingetjes achteraf kopen wat je dan nodig lijkt te hebben. Ik had direct na de geboorte trouwens wel kartonnen nagelvijltjes nodig omdat ze met hele lange nagels werd geboren. Ik had alles overcompleet (behalve die vijltjes dan) toen ze werd geboren, sloeg echt nergens op.
Ik moet er ook echt niet aan denken om alles op het laatst te moeten halen. Ben graag goed voorbereid. Je kunt idd zoals al eerder gezegd verschillende lijsten met elkaar vergelijken en eventueel in je omgeving navragen. Succes!