Deken van fleece of katoen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Manon F, 8 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik ben uitgerekend op 4 november. Nu vroeg ik me af of ik voor in het bedje dekens van fleece of van katoen moet kopen. Fleece is wel warmer dan katoen, maar is het nodig? Fleece is ook weer veel duurder. Wat doen jullie?

2. Daphne1984

Daphne1984 Actief lid

1 jul 2008
    446
    0
    0
    Nijmegen
    Ik doe nog helemaal niks, want ik ben nog niet zwanger..

Maar wat betreft je vraag... Fleece maakt zo statisch? Tenminste, dat heb ik altijd met dat soort dekens...
    Dus ik zou voor katoen gaan...
    Wat vinden de andere meiden?

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Fleece wordt afgeraden omdat het veel warmer is dan katoenen dekentjes. Kindjes kunnen onder fleece hun warmte niet goed kwijt, net als met een dekbedje, en dit verhoogt de kans op wiegendood. Dus ik zou katoenen dekentjes kopen, die zijn ook lekker warm. En je kunt toch ook twee dekentjes in het bedje leggen en die eventueel nog dubbelvouwen? Dan heb je in totaal 4 lagen, nog een kruik erbij en beeb blijft lekker warm!

4. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Bedoel je niet die fleecedekentjes die van 100% katoen gemaakt zijn? Die ademen net zo goed als "gewoon" katoen, maar voelen wel zo knuffelzacht als fleece.

Ik ga waarschijnlijk voor gewoon katoen.

5. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Ik heb die fleece die van 100% katoen zijn gemaakt,
    het zijn er 2 die je samen en apart kunt gebruiken....
    Leek mij heel handig.... :rolleyes:

6. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb er eentje van katoen en dan een sprei van fleece en katoen.

7. Katoenen lakentje en een fleechedekentje van 100 % katoen. Ik vind dat nu nog steeds een fijne combi.

8. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Als het maar 100% katoen is.

9. jacolien

jacolien Actief lid

20 jan 2008
    389
    0
    0
    urk
    jah vanmorgen intake gehad en fleece mag dus niet zij ze tegen mij
    kon kiezen uit wol of katoen!

10. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Ik had er ook een van 100%, maar voelde wel aan als fleece. 1 tip; koop niet teveel dekentjes/lakentjes etc. etc. ik heb nl. een hele la vol liggen, terwijl zoonlief nu slaapt in alleen een slaapzak :) :) hij draait heel zijn bed door waardoor het gevaarlijk is om beddengoed te gebruiken. Zonde van alle mooie dekentjes....

11. Bedankt voor jullie reacties. Dus alleen als het 100 % katoen is. Maar goed, je kunt dus ook gewoon van katoen nemen, want anders is het toch te warm?

12. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik ga het velux dekentje kopen die is wel redelijk duur maar wel 100% veilig !

13. Linda86

Linda86 VIP lid

Dat hebben wij hier ook! Weet alleen nog niet of het bevalt, want de kleine is er nog niet... ;)

14. Babylicious08

Babylicious08 Actief lid

25 mrt 2008
    210
    0
    0
    Ik ben 8 november uitgerekend en ik heb de duodeken (100% katoen) gekocht. Dan kan ik in de winter de dekentjes op elkaar gebruiken en als het tegen de lente aan gaat en ik merk dat het toch te warm is, 1 gedeelte gebruiken.

15. Dat vind ik ook wel een goed idee, waar heb je deze gekocht? En hebben ze die ook in rood en blauw?

16. Ik heb het even opgezocht, bijna 90 euro, vind ik wel erg duur, zal vast wel goed zijn.

17. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ja ik ben echt een neuroot qua bedje zeg maar we hebben ook het aerosleep matrasje en zo ....

18. Ik heb dar niet zoveel geld voor over, maar moet je doen als je je daar goed bij voelt, toch?

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.246
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou wel even wachten met zo'n dure aankoop. Eva ligt vanaf dat ze 3 maanden is in alleen een slaapzak, omdat ze haar hele bed doorgaat en dekens en lakens dus gevaarlijk zijn...

20. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ja dat is waar !

Deel Deze Pagina