Ik ben uitgerekend op 4 november. Nu vroeg ik me af of ik voor in het bedje dekens van fleece of van katoen moet kopen. Fleece is wel warmer dan katoen, maar is het nodig? Fleece is ook weer veel duurder. Wat doen jullie?
Ik doe nog helemaal niks, want ik ben nog niet zwanger.. Maar wat betreft je vraag... Fleece maakt zo statisch? Tenminste, dat heb ik altijd met dat soort dekens... Dus ik zou voor katoen gaan... Wat vinden de andere meiden?
Fleece wordt afgeraden omdat het veel warmer is dan katoenen dekentjes. Kindjes kunnen onder fleece hun warmte niet goed kwijt, net als met een dekbedje, en dit verhoogt de kans op wiegendood. Dus ik zou katoenen dekentjes kopen, die zijn ook lekker warm. En je kunt toch ook twee dekentjes in het bedje leggen en die eventueel nog dubbelvouwen? Dan heb je in totaal 4 lagen, nog een kruik erbij en beeb blijft lekker warm!
Bedoel je niet die fleecedekentjes die van 100% katoen gemaakt zijn? Die ademen net zo goed als "gewoon" katoen, maar voelen wel zo knuffelzacht als fleece. Ik ga waarschijnlijk voor gewoon katoen.
Ik heb die fleece die van 100% katoen zijn gemaakt, het zijn er 2 die je samen en apart kunt gebruiken.... Leek mij heel handig....
Katoenen lakentje en een fleechedekentje van 100 % katoen. Ik vind dat nu nog steeds een fijne combi.
Ik had er ook een van 100%, maar voelde wel aan als fleece. 1 tip; koop niet teveel dekentjes/lakentjes etc. etc. ik heb nl. een hele la vol liggen, terwijl zoonlief nu slaapt in alleen een slaapzak hij draait heel zijn bed door waardoor het gevaarlijk is om beddengoed te gebruiken. Zonde van alle mooie dekentjes....
Bedankt voor jullie reacties. Dus alleen als het 100 % katoen is. Maar goed, je kunt dus ook gewoon van katoen nemen, want anders is het toch te warm?
Ik ben 8 november uitgerekend en ik heb de duodeken (100% katoen) gekocht. Dan kan ik in de winter de dekentjes op elkaar gebruiken en als het tegen de lente aan gaat en ik merk dat het toch te warm is, 1 gedeelte gebruiken.
Ik zou wel even wachten met zo'n dure aankoop. Eva ligt vanaf dat ze 3 maanden is in alleen een slaapzak, omdat ze haar hele bed doorgaat en dekens en lakens dus gevaarlijk zijn...