Maalmachine???

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mariska165, 21 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hoi meiden,

even een vraagje. Mijn jongste zusje is 10 jaar jonger als mij en ik weet nog heel goed dat toen zei begon met de maaltijd. Dat mijn moeder een machine had waar ze bijv de aardappels en groente en vlees bijelkaar deed en dit in een paar tellen gemaald had. Dit was een aparte machine voor het malen voor baby's.

Zijn deze nog te verkrijgen en waar kan ik deze vinden? In een babyspeciaalzaak of bijv ook bij de mediamarkt ed.

Misschien is er iemand hier die er ervaringen mee heeft?

Ben benieuwd naar jullie reacties

2. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er zijn van die machines te krijgen (wordt ook vaak in Ouders van Nu enz. mee geadverteerd). Zelf heb ik bij de eerste het prakje gewoon met de staafmixer bewerkt met een beetje flesvoeding erdoor om het smeuig te maken. Als er kleine stukjes in blijven zitten even met een lepel door een zeef drukken. Is veel goedkoper dan zo'n machine en de staafmixer heeft naderhand ook nog wel zijn nut in de keuken. Ga dit nu ook weer zo doen.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Er zijn allerlei speciale baby cooker machines ( Ik hoop trouwens dat je het prakje wilt malen en niet de baby? ) maar een keukenmachine is net zo makkelijk. Ik heb zelf een "Magic Bullet" ( Ja, zo'n tell sell ding, van de blokker ofzo ) en daar heb je kleine bekertjes op, maal dingetje erop, duw duw, gemalen!

Zelf ga ik toch voeding introduceren a la rapley, dus hele stukken voeding, die prutjes en prakjes lijkt me echt heelmaal niets!

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier ook volgens de Rapley methode bijvoeding aangeboden. Niets gepureerd dus. Ik zou dus zelf nog niets kopen. Toen ik zwanger was had ik geen idee dat je een baby ook stukken eten kon aanbieden. Ik wilde toen een babycook kopen. Maar ik ben dus blij dat ik dat nooit gedaan heb in de zwangerschap, want ik heb het echt niet nodig gehad.
    Ik raad dus echt af dergelijke dingen nu al te kopen. Als je toch wil gaan pureren straks, duurt het toch nog 6 maanden voor je kindje bijvoeding krijgt en heb je het snel gekocht.

5. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Bedankt voor jullie reacties.

Het was mijn bedoeling om het eten te pureren:D

Ik was me alvast een beetje aan het orienteren. Maar begrijp dus dat die dingen helemaal niet zoveel gebruikt worden. Het eten goed prakken kan dus ook prima begrijp ik.
    Ik wacht maar rustig af en dan kan ik idd altijd nog wel kijken wat ik doe.

6. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik prak ook alles gewoon met een vork, of soms met de staafmixer.
    Gelukkig went ze erg snel aan stukjes.
    Ik denk dat je er wel komt met vork en of een staafmixer (en het duurt uiteraard nog erg lang)

Ik moest even glimlachen over deze zin
    Dit was een aparte machine voor het malen voor baby's. :)

7. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Ik ben verzot op mijn staafmixer. En zodra de baby straks wat stukjes mag eten prak ik het gewoon :)

8. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Dus dat wordt een staafmixer,

ik heb er wel staan ............maalmachines voor baby´s en niet van he;)

grapjassen:D

9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hihi

Ik heb een staafmixer aangeschaft. Ik wilde er steeds al 1 maar had er steeds het geld er niet voor over. Laatst eentje gekocht, echt superfijn! Had ik veel eerder moeten doen. Ik heb hem al meerdere malen gebruikt om fruit voor mezelf mee te pletten voor lekkere smooty's en een lekkere pesta etc.
    Straks lekker er hapjes mee maken voor de kleine!! :)

Veel praktischer dan een grote keukenmachine. Het neemt allemaal wel weer ruimte in in je keuken en hoe kleiner hoe beter zo'n apparaat :)

10. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Wij gebruiken een staafmixer.
    Vanaf 4mnd mix ik het fruit en de groente.
    Vanaf 7 maand prak ik het eten.
    Behalve appel dat lust meneer niet met stukjes dus dit gaat nog steeds in de staafmixer.

Maar zou wachten totdat je aan fruit/groente toe bent wie weet verander je nog van gedachten

11. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Maalmachine voor baby`s wil juist zeggen dat je de baby wilt vermalen en dat wil ik je toch afraden :p! Als de maalmachine van baby`s is wil het zeggen dat hij van je kindje is (bezit). Jij wilt een maalmachine voor het malen van het eten voor je baby.
    Oke voledig off topic !:D

Ik heb nooit iets gepurerd met de staafmachine het wordt dan wel heel glad. Ik maak het wat fijner tussen een lepel en een vork. Overigens eet zoonlief mijn gemaakte eten wel en stukjes uit een 8 maanden potje absoluut niet;)

12. adi

adi Niet meer actief

Ik zou echt iedereen afraden om van die speciale kook/ maaltoestellen te kopen voor babyvoeding. Dat is echt puur geldklopperij joh.
    - Als je het eten wilt pureren kom je een heel eind met de staafmixer;
    - koken gaat ook in een gewone pan (ipv baby-kookmachine);
    - prakken lukt prima met een vork;
    - en voor je het weet geef je gewoon een stukje in de hand.

Oh en een aanvullende tip:
    - als je babybestek gaat kopen: wacht echt tot het moment dat je kindje toe is aan bestek. Dan zie je pas wat voor iets je nodig hebt (is echt afhankelijk per kind).
    Daarnaast zijn babyvorkjes echte on-dingen, daar krijg ik zelfs niks mee aangeprikt. Met een gebaksvorkje kunnen ze ook prima leren eten.

13. angel229

angel229 Niet meer actief

Wij hebben ooit eens een goede staafmixer gekocht. Dus deze gaat indien nodig gewoon gebruikt worden. Ik gebruik dat ding nu voor zoveel dingen, is eigenlijk een mini-keukenmachine. Ga geen geld uitgeven aan speciale baby-cook dingen. Zonde!!!

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

mee eens.

hier 3 keer gemalen en daarna gewoon geprakt en dat vond hij veel lekkerder

Deel Deze Pagina