Hoi hoi Heb een vraagje wat adviseren jullie hoeveel kleertjes ik in huis moet halen , ben 2 dec uitgerekend.ik bedoel echt alleen kleertjes, rompers e.d. Laat het me weten. vr gr petra
Dit topic komt vaker voorbij. Hier had ik zowel maat 50 als 56 6 rompers met lange mouw en zelfde met korte mouw.dacht 3 of 4 boxpakjes 4 truitjes en broekjes.mutsjes niet vergeten dacht ook een stuk of 4.vestjes zal je zeker nodig hebben in december,zorg ervoor dat er geen muts aan zit,dat ligt niet lekker.sokjes!bij wibra hebben ze vaak lekker dikke en die van de kruidvat blijven goed zitten.een wikkeldeken is zeer fijn,en alle kleertjes lekker zacht.ze liggen er toch de hele dag in.hier kreeg ik in de kraamweek nog veel kleertjes in alle maten erbij,want wat meer dan ik heb opgenoemd is toch wel handig met spugen en doorlekluiers.veel shopplezier!
Wat ikzelf in huis had en wat om te beginnen echt wel genoeg was. Had zeven rompers 50-56, 1 pakje 50, 5 pakjes 56 ( broekje-shirt lange mouw) Zes paar sokjes, 1 jasje 56. Mijn manneke kwam drie weken te vroeg en was aan de kleine kant, maat 50 was zelfs ruim. Ohja, had zelf twee mutsjes en heb er nog 1 bij gekregen Kreeg van mn schoonma dag erna twee pakjes 50, van vrienden een pakje en van collega broekje en truitje 50. Daar heb ik 8 weken mee gedaan. de kraamvisite kwam ook vaak met rompers en dergelijke, maar dan 56 en 62, hoefde nauwelijks meer wat te kopen! Had bambino sokjes(kruidvat) Zijn supersokjes,maar bleken voor mn ukkie te groot, het paar zwitsalsokjes uit een doos paste wel goed. Koop niet teveel, je krijgtmeestal veel en anders is er via internet al snel iets besteld en bezorgd na de bevalling.
Ik heb nu 8 pakjes in maat 56. Ben van de week gaan kijken voor 1-2 pakjes er bij maar helaas niet kunnen slagen. Het aanbod aan babykleding hier is niet mijn smaak en de C&A heeft ook maar weinig van de collectie in Nederland. Vond de kleding vanaf maat 62 erg leuk maar dat is toch wel iets te groot toch?
gewoon een gaasje ofzo. 62 is inderdaad groot voor een newborn, 56 vaak ook nog wel maar dat ligt er een beetje aan.
Ik heb ongeveer drie setjes in de maten 56, 62 en 68. 6 rompers in elke maat. Stuk of 5 boxpakjes, mutsjes enzo.
Koop vooral niet te veel.. Je krijgt waarschijnlijk zat en als je wilt kun je altijd nog bij halen. Navelbandjes worden idd niet gebruikt, er gaat een klemmetje op en als de navelstreng met klem en al er af valt zit de luier er een beetje overheen waardoor het niet af geeft aan de kleertjes. En als wel, dan was je het toch? Beter koop je wat meer rompers dan 'bovenkleertjes', en koop voor nu alleen maat 50/56. Maat 62 is vaak écht te groot hoor voor een newborn.. Mocht jij er onverhoopt toch een baby maat 62 uitpoepen, dan wens ik je vooral veel succes..
Goed om te weten van die navelbandjes maar zal het ook hier even vragen. Al weet ik wel dat je de baby tot de navel geneest niet in bad doet. Je kan wel met washandjes schoonmaken. Dit vertelden ze tijdens de cursus.
Ik had op aanraden van mijn schoonmoeder maar 3 setjes maat 50 zou een grote baby krijgen dacht ze, maar meneer was mini, mijn moeder tante en man zijn de stad in geweest om setjes bij te halen, man er toen paar in 44 gehaald en mijn moeder en tante aangevuld met een 5tal setjes maatje 50 was ook zeker wel nodig.
Waar woon je? Want ik heb die van mij gewoon in bad gedaan, met navelklem en al. En daarna toen het nog een 'open wondje' was die navel ook. Het is juist goed, want dan gaat het bloed er een beetje af. Maar als jij een navelbandje wilt gebruiken, dan doe je dat toch? Als jij er een fijn gevoel bij hebt, lekker doen
Hier werd het luiertje een beetje omgevouwen zodat het niet eroverheen zat en verder alleen drooghouden na het badje.het navelstompje zou dan beter opdrogen. Hier ging ze gewoon in bad,niks in het water
ik heb wat grotere kindjes 4200 en 4340 gram mijn kindjes hebben een week of 3 in maatje 56 gezeten en toen zaten ze echt in 62 hoor. ik heb nu voor de 3e een pakje van prenatal voor als ze net geboren is. daarnaast 2 boxpakjes en nog 3 setjes. heb nog 3 setjes van mn dochter die houd ik erbij voor nood en heb 1 truitje extra voor gespuug heb 4 rompers met lange mouw in maat 56 en heb er nog 2 zonder mouwtjes die zonder mouwtjes is voor net na de geboorte die kun je helemaal openvouwen dan leg je ze erin en dan kun je ze dichtklappen en vastdrukken. heb dan nog een deken waar ze ingewikkeld kan worden. ik zou niet te veel halen. wat er eerder ook al gezegd is je kan altijd bij halen. en het ligt maar net aan het kindje hoe groot die is hoeveel je nodig hebt. zitten ze 3 weken in maat 56 heb je minder nodig dan wanneer ze er 8 weken inzitten. in het begin houd de kraamevrzorgster de was bij dus ligt bijna alles in de kast bij onze eerste wisten we niet wat het werd. mijn man heeft na de bevalling kleertjes voor onze zoon gehaald. ik was niet in staat de stad in te gaan
Huh? Onze dochter ging de 2e dag na haar geboorte in bad. Onze kraamhulp heeft ons geleerd hoe dat moet.