Kindvriendelijk kapper Oosterhout (NB)

Discussie in 'De lounge' gestart door Gijsje, 26 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    MIjn zoontje is heel erg bang voor de kapper,gilt moord en brand en zit geen seconde stil.
    Wij hebben een thuiskapster maar dat wil zelfs ook niet.
    Nu dacht ik mischien een kapsalon waar ze van die autostoelen ofzo hebben proberen.
    Iemand een idee waar ze die hier in de omgeving hebben (liefst Oosterhout zelf)? En een beetje goed met kleine kinderen kunnen omgaan?

2. Jazzlyn

Jazzlyn Niet meer actief

Ik ken 1 kapper die zon speciale hoge stoel hebben met eens stuurtje eraan en dat voor de tv met tekenfilm naar keuze? Het is 20 minuten van Oosterhout af :)

3. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Welke kapper is dat dan? Is dat een speciale kinderkapper of in een gewone salon?

4. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Ik denk dat het voor hem beter is om niet te veel te switchen qua kapper/kapsalon. Zolang hij elke keer hetzelfde gezicht/pand ziet zal hij op een gegeven ogenblik het wel accepteren. Zoontje had het ook, nu bereid ik hem al van te voren voor op wat we gaan doen. In de stoel zit hij nu vaak nog onwenning en angstig, maar door naast hem te zitten en tegen hem te blijven praten, ontspant hij zich weer. Scheelt ook dat de kapster er goed op in speelt. ;) Maar neem van mij aan, hij heeft ook moord en brand gegild bij de kapper, dat we er nooit uitgezet zijn of dat de klanten wegrenden... :D

5. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Wen1975,We moeten em nu met 2 personen vasthouden wat natuurlijk geen doen is voor hem.Hij heeft gelukkig lang haar dus hoeft niet zo heel vaak maar nu hing zijn poni tot over zijn ogen dus het moest nu echt,gevolg nu dat heel zijn poni scheef is en het loopt gewoon voor joker want zijn haar hangt tot op zijn schouders,geen verhouding dus!
    Weet echt niet meer wat ik er mee moet kan wel janken z'n mooie koppie verpest met zo'n raar kapsel (ja het is maar haar en het groeit wee maar toch...).

6. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Vindt hij het eng? Of weet je niet waarom hij zo reageert? Lastig hoor, zeker als je hem idd met 2 man moet vasthouden. Geen ervaring met lang haar, zoontje hier heeft kort haar.

7. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Gijsje: ik ga zelf altijd bij Bas de Kapper.Ik vind dit een zeer fijne kapsalon.Ze nemen alle tijd voor je en zijn erg vriendelijk.Ik ben er zelf niet met kleine kinderen geweest,maar heb wel gezien dat ze heel lief zijn voor kinderen.Misschien moet je ze even bellen en het uitleggen.Bas de Kapper zit in de tempelierstraat in Oosterhout.

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik zou eens bellen met team kapsalon. Wij gaan naar de vestiging in Arnhem en daar hebben ze een autostoel, maar ook een televisie. Dan kun je een eigen dvd'tje meenemen.

Wellicht hebben ze dat bij de vestiging in Oosterhout ook.

Mijn zoontje gilde ook altijd moord en brand. Pas sinds de laatste twee keer gaat het beter. Afgelopen zaterdag heeft ie niet 1 keer gehuild. Leuk vind ie het nog niet hoor. Overigens wil hij absoluut niet in de autostoel zitten. Hij wil wel bij mij op schoot. Het helpt heel erg als je een begripvolle kapster hebt. Waar wij gaan kennen ze Sven inmiddels goed en betrekken hem bij alles. Zo mag hij zelf zijn eigen haartjes opvegen met de bezem, vind ie helemaal leuk. De kapster maakt ook een leuk praatje met hem.

Thuis veel oefenen met een schaartje, doen alsof je knipt. Schaar over zijn hoofdje laten gaan, bij zijn oortjes etcetc.
    Puur voor het gevoel en geluid.

9. Jazzlyn

Jazzlyn Niet meer actief

Gewone salon, maar hij vond het daar wel leuk. En na die leuke ervaring ging het ineens altijd goed gelukkig!

10. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    En op schoot houden tijdens het knippen? Hier knipt de thuis kapster hem als hij bij mij op schoot zit. Geef hem heel onverantwoord een koekje en zij kan haar gang gaan.

Maar ik lees wel ff mee, want mijn zoon is nog jong en ik weet niet of het zo blijft,, woon in dezelfde regio nml.

11. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Op schoot hebben we ook geprobeerd,met een ijsje,voor een leuke tekenfilm etc.
    Het begonnen toen hij vorig jaar met de oppas naar de kapper is geweest,het ging altijd prima dus dat vond ik wel kunnen.Ik had tegen mijn oppas gezegt doe maar lekker kort,die slimme kapster heeft toen een tondeuse gebruikt wat ie niks vond en hebben ze hem halverwege in de houtgreep moeten houden...grrrrrrrr!!!

Ik heb in Breda een echte kinderkapper gevonden,vanmorgen gebeld en we kunnen eind van de middag terecht! Ben erg benieuwd! Laat wel even weten hoe het gegaan is!

12. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Och arm ventje, kan hij al goed praten?
    Misschien kan hij zelf zeggen wat hij eng vind en kunnen jullie samen een oplossing zoeken. Of eerst eens proberen rustig aan de tondeuse te bekijken? Vasthouden/aanzetten? Al dat soort dingen. Je hebt zelfs al een tondeuse app voor de iphone.

Ziet hij jullie ook als jullie geknipt worden? Misschien helpt het al een beetje als hij ziet dat pappa (met tondeuse) en mamma het niet eng vinden.

Sneu hoor, ik heb inmiddels wel begrepen dat als de angst heel erg diep zit je alle truukjes kan proberen, maar weinig helpt.
    Op een gegeven moment als ze wat ouder worden en het beter begrijpen gaat het vanzelf goedkomen.

Succes vanmiddag!

13. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Gister bij de kinderkapper geweest,nog wel een beetje huilen en tegenstribbelen maar al snel vond ie het redelijk goed.Ik denk dat ie hier wel over zijn angst heen gaat komen! Eindelijk zijn haar weer eens lekker geknipt zonder houtgreep of wat dan ook,jipie!! Volgende keer dus weer!

Hier zijn we geweest:
    Kinderkapsalon Donald

14. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Fijn dat het goed is gegaan.
    Ik ga hier in oosterhout altijd naar team kapsalon daar hebben ze een sportauto om in te zitten en dat vind hij geweldig. Hem hebben ze ook een keer bij een andere kapsalon weliswaaar met een tondeuse geknipt zonder hem vooraf te waarschuwen voor het geluid en het kriebel gevoel dus toen was het ook een tijdje helemaal mis.

15. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Goed dat ik weet dat ze bij Team eventueel een autostoel hebben!
    Nu ga ik voorlopig even hier hoor,de moter was een succes!

Deel Deze Pagina