Op welke manier "klussen" was het raak?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MissyZuilen, 25 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik had even opgezocht, maar kon nog geen topic hierover specifiek vinden..

Voor alle zwangere meiden onder ons: In de ronde dat jullie zwanger raakten, hoe hebben jullie toen geklust?

Ik ben namelijk voor mezelf een soort onderzoekje gestart op welke manier "klussen" de meeste meiden/dames zwanger raken.. Dus zou het echt heel leuk vinden als je de vraag wilt beantwoorden en mij zo kan helpen. En misschien nog wel anderen die ook met deze vraag zitten.. Het zou ons echt kunnen helpen! Alvast héél erg bedankt!

Zoals bijv.: elke dag de hele cyclus, om de dag de hele cyclus, alleen de vruchtbare dagen elke dag, 1 of 2 x in de vruchtbare dagen.. Om de 2 dagen de hele cyclus.. etc.

2. Jana

Jana Actief lid

28 dec 2006
    347
    0
    0
    Ik weet niet meer precies hoe vaak we het toen deden... volgens mij onze 'normale' frequentie van een keer of drie per week. Dus ongeveer om de twee dagen (waar is mijn libibo toch gebleven... :rolleyes: :( ). Ik weet nog wel dat ik die ene keer, dat het volgens ons raak moet zijn geweest, bijzonder veel zin had. :p

3. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Bedankt.. Zag je ook nog iets aan je afscheiding die dagen?

Want ik had dus afgelopen weekend opeens enorm veel zin en had ook meer vruchtbaar slijm die dagen. Maar volgens mijn temp. kaartje heb ik nog geen ei-sprong gehad..

4. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Wij hebben het helemaal niet zoveel gedaan toen het raak was. Ik vermoed 1 of 2 keer in de vruchtbare week. En hij lag bovenop me.
    Had gedurende 4-tal dagen veel slijmverlies en als ik me goed herinner hebben we het een keer voor die 4dagen gedaan en de andere keer op de 4e dag van slijmverlies.

5. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    meteen na nod...om de dag geklusd tot aan volgende nod..

6. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    wij zijn begonnen op dag 8 om de dag, slijm bijgehouden en toen ik dacht dat het wel eens mijn ei kon zijn (dag 15-17) elke dag en daarna nog even om de dag voor de zekerheid en de laatste week nog maar 1 keer...

7. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Ontspannen, relexed en er vooral niet teveel bij en over nagedacht. Vooral genoten :) ! De leukigheid gaat er anders vanaf en het wordt dan echt een "klus"! De eerste ronde raak....

succes

8. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Bedankt meiden voor jullie antwoorden al tot nu toe!
    Ben benieuwd of het deze ronde voor ons raak is, nu we ook om de dag klussen.

Het nadeel is alleen wel vind ik, dat als je een onregelmatige cyclus hebt het dus gokken blijft wanneer je vruchtbare dagen zijn. En is het dus moeilijk om alleen tijdens de vruchbare periode te klussen. Omdat we deze x gewoon zeker wilde zijn dat we geen vruchtbare periode zouden missen, doen we het om de dag.

9. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo!

Hier ook de voor ons normale frequentie en dat zal 2 a 3 keer per week zijn geweest.
    We zijn bewust niet zo om de dag gaan vrijen, maar wanneer we zin hadden. Anders wordt het ook zo'n moeten.

Het is gelukt zoals je kunt zien... :)

Liefs Elly.

10. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    wij hebben 18 maanden lang van af dag 10 t/m dag 18 ofzo om de dag geklust.

11. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    hier ook om de dag geklust;)

12. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    gewoon om de dag lekkere sex hebben en vooral niet teveel denken aan eventuele zwangerschap. Liefs

13. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Haha, dat is makkelijker gezegd dan gedaan.. er niet teveel aan denken.. ;)

14. appelsientje

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    je lichaam is wat dat betreft erg vreemd, zodra jij denkt het komt wel een keertje en ik ga gewoon om de dag even lekker sexen dan kan het zomaar raak zijn.

Zodra je er teveel mee bezig bent en juist in (wat jij denkt) vruchtbare periode gedwongen gaat klussen dan zegt je lichaam, tja bekijk het maar. Dus probeer je mannetje ook een pleziertje te doen en probeer er niet teveel mee bezig te zijn. Gewoon lekker van elkaar genieten.

Het is lastig maar ik ken veel gevallen, waarbij mensen juist zwanger werden toen ze het eenmaal opgaven. Heel veel succes!

15. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik heb ook deze ronde niet echt het idee dat het raak zal zijn.. Ik heb mezelf vorige ronde toen ik ongi werd voorgenomen van, misschien duurt het bij ons wel 6 maanden tot een jaar en dan nog mogen we van geluk spreken als we zwanger raken. En daar hou ik me ook aan deze ronde..
    Ik heb alleen getempt om mijn cyclus wat in beeld te krijgen en meer ook niet.
    En gelukkig zijn mijn vriend & ik beide zo, dat als we geen zin hebben doen we t ook niet. ;)

Wat deed jij dan om er niet teveel aan te denken?

16. appelsientje

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Dat is het nou juist ik dacht er dus niet aan. Ik ging er echt helemaal vanuit dat het een jaar zou duren omdat ik al jaren aan de pil was. We hebben gewoon lekker gesext ongeveer om de dag, wanneer we maar zin hadden.
    En schrok ineens zo hard omdat het dus de eerste ronde raak was.. echt een grote verassing die ik dus ook heel lang niet geloofd heb.
    Ik denk dat het toch op een moment komt dat je het dus helemaal niet verwacht.

17. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ja dat is waar.
    In mijn omgeving was bijna iedereen gelijk zwanger.. daardoor had ik een totaal verkeerd beeld ervan en dacht echt dat wij ook gelijk zwanger zouden zijn.
    Nu weet ik wel beter en wacht ik gewoon zo geduldig mogelijk af wanneer het onze tijd zal zijn.. Maar door het tempen weet ik wel precies mijn cyclus en dat is ook de enige reden waarom ik temp. En zodra ik regelmatig ben, stop ik daar ook mee. Maar voorlopig schommelt mijn cyclus nog, dus ga nog paar rondes door met tempen.

18. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Tja, wij hebben het maar 2x gedaan in de afgelopen maand, blijkbaar wel op het goede moment. We waren er ook helemaal niet mee bezig, heb ook maar een aantal dagen getemperatuurd, met flinke tussenpozen, maar op een gegeven moment was m'n temp rond de 37 graden en daar bleef ie. (en daar zit ie nu nog steeds)

19. kevin

kevin Lid

6 sep 2006
    6
    0
    0
    Dat hebben wij van heel dicht bij mee gemaakt. Bij ons dochtertje duurde het ruim 1,5 jaar, we liepen zelfs bij een gynacoloog enz. Uiteindelijk wel spontaan gelukt. Nu zijn wij ruim drie maanden zwanger van ons tweede. Helemaal niet mee bezig geweest en in één keer raak. Wel welkom maar niet verwacht. We kwamen er pas na drie maanden achter. Het kan allemaal gek lopen. Ons kindje moet nog één worden, maar dat mag uiteraard de pret niet drukken. We hadden al zoiets van ga maar niet aan de pil schat, want vorige keer duurde het zo lang. Bizar hoe de natuur in elkaar zit!

20. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Vanaf ik was gestopt met de pil bijna iedere dag, maar toen het raak was toevallig een tijd bijna niet (geloof net 2-3 x of zo).
    Toen d88 we echt van dan zal het deze maand wel helemaal niet raak zijn. :)

Deel Deze Pagina