Hallo, Ik heb vorig winter een hele mooie tas van mijn werk gekregen als kerstpakket Een zilveren die goed bij mijn wandel/kinderwagen past, ook zitten er haken aan. groot genoeg en genoeg vakjes. Deze wil ik gebruiken als luiertas, maar wat moet ik er bij kopen, zodat het echt als luiertas door kan gaan? En weten jullie waar ik dit kan kopen? alvast bedankt!
Wat je er los bij kan kopen is een verschoningsmatje. Verschoningsmatje | Shop voor Verschoningsmatje bij www.twenga.nl Als je flesvoeding gaat geven zou je ook iets kunnen kopen om de fles warm te houden. Goh, hoe heet zo´n hoesje nou..? Ik heb ook een gewone tas. Ik vind de luiertassen of niet mooi, of te duur.
ja snap wat je bedoelt maar kom ook ff niet op die hoesje om je fles warm te houden... Mij vraag is meer hoevel vakjes heb je.. ik heb zelf ook een gewone oilily tas waarbij 1 grote vak en daarbinnen 1 klein vakje en aan de buiten kant 2 vakjes... En zolang je 1 a 2 vakjes heb waar de fles mooi in kan is het goed en hoef je hem verders allleen nog maar intedelen met spullen...zoniet kan je ook een houder kopen waar je de fles ook in kan doen blijf tevens ook warm en ken je aan de tas hangen zo kan je er ook makkelijker bij... dus je hoef je tas niet echt te verbouden... als je alles goed sorteerd net als mij dan komt het allemaal goed... me vriend vroeg toen we de tas nog echt altijd prop en prop vol hadden sam waar liggen de doekjes in de tas en dan gaf ik het antwoord en hij kon ze zo pakken... ipv dat die de hele tas door elkaar haalt...
Ik zou zeggen: stop er luiers in en je bent klaar. Misschien is het handig als je weet wat er zoal in een luiertas zit, dan heb je een idee wat handig is wat betreft inrichting. Bij mij zit er standaard in: - luiers - billendoekjes - verschoningsmatje - extra setje kleding (romper, broek, truitje, sokken) - slab - nu hij wat ouder is: klein doosje met wat stukjes soepstengel e.d. en een beker drinken. Op dagen dat hij naar de gastmoeder gaat, zitten er drie bekers drinken, , broodtrommeltje, fruit, slofjes en een slaapzak in. Dei luiertas van mijn zoon heeft een groot achtervak, dat ik met behulp van een rits kleiner kan maken. Dat is wel fijn als er geen slaapzak e.d. in hoeft. In dat vak zit reservekleding en soms dus de slaapzak en broodtrommel. Er zit nog een redelijk groot vak in, dat gebruik ik voor luiers, billendoekjes en verschoningsmatje. In dat vak zitten drie kleinere vakjes waar bekers / flesjes goed rechtop in blijven staan.
Het enige wat je nog 'nodig' hebt is een verschoningsmatje. Kun je vast los kopen bij een babyzaak of anders ff googlen. Maar je zou ook prima een hydrofiele luier kunnen gebruiken oid. Wij hebben een laptoptas van converse met vele vakken en ritsen gekocht omdat we dat mooi vonden. Heb nooit iets gemist buiten het matje om. Dus ik zou ook zeggen: gooi 'm vol met je spulletjes en klaar is Kees!
Een luiertas is niet perse een speciale tas hoor Je kan een verschoonmatje kopen bv bij de prenatal maar je kan er ook een naaien of een hydrofiel luier gebruiken. Verder is het handig als je iets van vakjes hebt zodat niet alles er los in zwerft. Bijvoorbeeld bij de kruidvat hebben ze voor 2 euro een hoesje voor luiers en billendoekjes zo iets luier etui - Google zoeken en pasgeleden hadden ze ook een tas-in-tas ding te koop. Maar je kan ook gewoon een toilettasje pakken, daar een billenzalfje in doen en wat andere dingetjes die je nodig denkt te hebben. Een setje kleding, een spuugdoekje... Wij gebruiken gewoon altijd een rugzak als luiertas, of ik gooi wat in mn handtas erbij.
Ik heb ook een gewone tas. Ik heb nu een zakje (van de kruitvat ooit) met aan de ene kant luiers en de andere kant doekjes met hysterisch kleurtje zodat ik die er zo uit kon vissen. Heb ook een verschoonmatje, die heb ik gebruikt toen mijn zoontje kleiner was (nu blijft hij toch niet meer liggen..zucht). Kan prima hoor
Oh en bij de hema kun je los van die thermohoesjes kopen voor een fles. Heb zelf bv gegeven en die paar keer dat er warm water mee moest heb ik een thermosflesje gebruikt en een keer een gewoon flesje met alu-folie er om heen.
Ik heb eventueel nog een tas-in-tas tasje over.. achteraf gezien vond ik hem toch niet zo handig dus heb m nooit gebruikt.. Hij is zwart met roze binnenkant, zit een los etuitje bij ook.. Mocht iemand hier intresse in hebben dan hoor ik het graag!