Ik, met mijn 2 linkerhanden, heb een co-sleeper gemaakt van een Ikea ledikantje Maar er zit dus een spleet nu tussen mijn bed en de cosleeper.. hoe hebben jullie dit opgelost? Ik heb een handleiding op internet gevonden en die zeggen dat je er een dekentje tussen kunt doen, opgerold. Dit heb ik nu ook gedaan maar ben benieuwd of er ook nog andere oplossingen zijn
Je hebt van die 'dingen' die je tussen/over twee matrassen kunt doen om de spleet te verbergen. Ik heb geen flauw idee hoe ze heten maar misschien kun je zoiets gebruiken.
Thnx voor de tips! Ik weet wat je bedoelt ratatosk, weet alleen ook niet hoe het heet... Ik ga eens op zoek
een matraswig heet dat volgens mij. TE koop bij ikea. IKEA | Matrassen | Foammatrassen | SKARV | Matraswig
JuJu ik weet niet of het dik genoeg is... maar ga eens kijken Heb er nu een opgerold dekentje tussen liggen, werkt ook prima eigenlijk. De co-sleeper bevalt supergoed maar ik moet bekennen dat hij hiervoor bij mij in bed sliep ->) Ben nu toch maar voor de wat veiligere optie gegaan voor samen slapen! (en nu heb ik weer meer ruimte in m'n eigen bed )
Heb je uit het ledikantje gewoon de spijlen uitgehaald, of hoe moet ik me dat voorstellen? Ik wil met de volgende baby misschien ook een cosleeper, ik heb dat bij deze baby erg gemist.
Het is nog niet te laat. Wij hebben ook pas met een maand of 6 een co-sleeper gemaakt van het ledikant.
Ik heb dit bedje gebruikt en dus gewoon een zijkant er uit gelaten, makkelijker kan bijna niet IKEA | Baby | Babybedden | GULLIVER | Babybed Dit is wel een handige link: Hoe maak je zelf een co sleeper? | Huis en Tuin: Doe het zelf En dit is het resultaat
Oh ideaal. Die ga ik onthouden We laten ons zoontje gewoon op zijn eigen kamer slapen, dat is hij gewend en dat gaat goed. Om dat nou helemaal om te gooien omdat moeders dat zo leuk vindt, vind ik geen goed plan. Maar bij een volgende baby lijkt het me geweldig en ook erg handig met de bv.
Hoe doe je dat eigenlijk als je bed hoger of juist lager is dan de co? ik wil voor een evt. derde een cosleeper maar ik dacht eerst aan zo een die kant en klaar is, volgens mij kun je daar alles in hoogte verstellen etc. Al is zo'n Ikea bedje veel goedkoper!
Ik had bij mijn vorige kindje ook een co-sleeper van ons Ikea-bedje gemaakt en ga het nu meteen na de kraamweek (als de klossen weg zijn) weer doen. Heerlijk! Ik heb een opgerolde dekbedhoes naast het matrasje gestopt aan de buitenkant (waar nog wel spijlen zaten). Die deukte namelijk niet in (handdoek wel) en zo werd het matrasje strak tegen mijn eigen matras aangedrukt. Het bedje had ik met spanbanden aan mijn eigen bed vastgemaakt en zo zat het superstrak vast, zonder spleten of kieren waar armpjes in konden komen. Over het matrasje en de opgerolde hoes heb ik de molton en het onderlaken gespannen en zo was het een mooi vlak en strak geheel. De eerste keer heb ik het pas na een paar maanden gedaan, maar evengoed was het een superoplossing! Ik vind het jammer dat het niet in de kraamweek al meteen kan. Behalve het hoogteverschil door de klossen, kan ik overdag niet met het kindje in onze eigen kamer slapen omdat ze met een belachelijk kabaal aan het werk zijn voor ons huis. Overdag rijd ik dus met het bedje naar de logeerkamer om te slapen... Dus helaas dan met spijltjes tussen ons in. Of gewoon lekker bij mij in bed natuurlijk! Ik heb alleen een man die dat deze keer pertinent niet meer wil (we hebben destijds voor en na de co-sleeper niet enorm veel geslapen met het kindje erbij in bed).