Tips voor kinderwagen

Discussion in 'De babyuitzet' started by Minny, Dec 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Hallo, ik ben in april uitgerekend van ons tweede kindje. Onze dochter zal dan bijna 2 jaar zijn. Nu weet ik eigenlijk niet zo goed of we nou een dubbele kinderwagen of zo'n wagen/aanhanger achter de fiets moeten kopen, want die kun je ook als kinderwagen gebruiken geloof ik.

Wat is jullie ervaring???

2. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Wij hebben een gewone duowagen gekocht, met 2 kindjes naast elkaar.
    Die fietskarren vind ik zelf niet zo geschikt voor baby's omdat ze heel laag zitten (lees: op uitlaatgashoogte ;)) en ze niet echt soepel sturen door die grote wielen achter en 1 klein wieltje voor. Dat is meer handiger voor als je de stad in gaat en dan even een boodschapje moet doen.

Wij hebben zelf voor op de fiets een maxi-cosi drager, dus op de bagagedrager en de ander zit dan gewoon voorop.

3. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Tja ik denk dat we gewoon een goedkope tweedehands duowagen moeten kopen, want ik vraag me af of we veel gaan fietsen met zo'n kleintje...

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik zou ook niet gaan voor een fietskar/ babyschaal als hoofd vervoersmiddel. Kindje kan niet lekker plat liggen zoals in een kinderwagenbak.

Maar als je al een enkele wagen hebt zou je ook aan een meerijdplankje kunnen denken. Mijn dochter is nu bijna 2 en loopt het liefst, als ze moe is wil ze wel op het plankje staan. De oppas kinderen hebben ook allemaal gestaan op een plankje ook allemaal tussen de 1,5 en 2,5 toen er een broertje of zusje kwam. Goede ervaringen dus.

Share This Page