flanellen luiers

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Dromer, 15 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dromer

Dromer Actief lid

29 mei 2010
    152
    0
    0
    administratief medewerker
    Ik heb al begrepen dat de hydrofiele luiers niet mogen ontbreken. Maar waar zijn flannellen luiers voor? Er staat dat ik er 3 moet aanschaffen op mijn uitzetlijst.

2. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Ik vroeg het me ook af toen ik ze weer tevoorschijn haalde. Het schijnt dat de kraamhulp ze wel eens gebruikt als de baby een wat lagere temperatuur heeft. Lekker een flanellen luier om een warme kruik wikkelen en daarna de baby mee inpakken. Ze schijnen dan langer warm te blijven als alleen in een omslagdoek.
    Bij mijn vier kids heb ik ze nooit gebruikt.

3. sprankje

sprankje Actief lid

9 jul 2009
    135
    0
    0
    Ik gebruik ze om onder het hoofdje te leggen: heb nog al een spugertje en ze nemen meer op dan hydrofiel-luiers.

4. misa

misa Niet meer actief

Volgens mij worden ze bij heftige spuitluiers ook wel in het bedje gebruikt. Verder weet ik het niet!

5. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    ik leg er een onder het hoeslaken onder de billen
    over het verschoningskussen als allebei de hoezen in de was zitten.
    Op mn eigen bed als ik haar op bed voed

6. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik gebruik ze eigenlijk net als hydrofiel luiers. Voornamelijk vanuit het bad naar de commode en om even over ze heen te leggen als ze naakt op de commode ligt.
    Ik heb de ervaring dat ze wat minder vocht opnemen, maar vind ze wel warmer en zachter dan de hydrofielen.

Gebruik ze dus veel.

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik heb ze nog nooit gebruikt. Liggen netjes gewassen in de kast te wachten op de allereerste keer dat ze dienst mogen gaan doen. Maar waarvoor...geen idee!

8. mamavanmuisje

mamavanmuisje Niet meer actief

Ik heb ze nooit in huis gehaald en heb ze ook niet gemist.

9. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heb ze gebruikt voor op het aankleedkussen te leggen na het wassen.
    En de kaamverzorgster deed ze onder het hoeslakentje van het wiegje.
    En na de geboorte (thuisbevalling) hebben ze mijn dochtertje erin gewikkeld.

10. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Heb ze ook de eerste tijd in het bedje onder de billen gelegd (best lange tijd eigenlijk). Scheelt het nodige verschoningswerk als ze een spuitluier hebben gehad.
    Verder ook de eerste weken wel gebruikt om baby warm in te wikkelen, gewoon flanellen luier 'in' een omslagdoek, zit net wat warmer en steviger dan alleen een omslagdoek.

11. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Ik heb ze nooit gekocht! Toen ik nl met zo'n pakketje bij de kassa van de Prenatal stond (je volgt tenslotte braaf het lijstje) werd gevraagd waar ik die voor ging gebruiken. Ik had geen idee en die mevrouw gaf dus aan dat ik ze niet hoefde te kopen (goede verkoopster voor de baas:D). Ook bij de intake van de kraamzorg werd aangegeven dat ze niet nodig waren. Ik heb ze niet en ik mis ze ook niet!

12. ladybird

ladybird Lid

24 dec 2007
    61
    0
    0
    ik vroeg me al af waar je ze kon kopen? Maar bij prenatal dus.. en bij de hema dan?

13. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Hema heeft ze ook wel (tenminste in het verleden wel).

Volgens mij is het assortiment van de hema wel wat veranderd. Ik wilde hydrofiel washandjes bijkopen, maar zijn daar helemaal niet meer te krijgen (verkochten ze eerder per 3).

Deel Deze Pagina