Vraag over hoesje voor wiegmatrasje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door melloncollie, 1 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik heb een matrasje op maat laten maken uit een stuk polyether.
    De man zei dat hij van het oude matrasje de hoes voorzichtig zou open maken, zodat ik het kon wassen en een ritssluiting in kon zetten. Echter, dat is hij vergeten (heb ik niet voor betaald hoor).

Dus nu is mijn vraag: waar kan ik een hoes laten maken voor om dat stuk polyether zodat het echt een 'matrasje' is? Of kan ik hier zelf nog iets aan doen ?

2. marjan77

marjan77 Bekend lid

bij meubelstofferingszaken. vaak zzp-ers. sociale werkplaatsen hebben vaak ook wel zo'n afdeling en niet duur!

3. melloncollie

Haha, dan ga ik eens bij mijn clienten langs ;)

4. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ik doe er gewoon een extra hoeslakentje omheen

5. melloncollie

Ja zat ik eerst ook te denken....maar ik ga toch voor een stof die ik op 60 graden kan wassen. Laat een rits in dat stuk stof zetten om hem eraf te kunnen halen.

6. marjan77

marjan77 Bekend lid

haha, zo weet ik het nl. ben zelf ook werkzaam in de (verst)gehandicaptensector

7. Rups

Rups Actief lid

29 jun 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb vanmorgen ook een matrasje op maat laten snijden van schruimrubber, was erg goedkoop, kon ook wel een hoes eromheen laten maken maar dan was ik 40 euro kwijt... je kan gewoon 2 waskussenhoezen eromheen doen of 2 hoeslakentjes aan beiden kanten is veel makkelijker , daaromheen een molton hoeslaken dan een hoeslaken en dan opmaken

8. nathalie1977

22 sep 2008
    13
    0
    0
    Wij wilde eerst ook een matrasje van schuimrubber laten snijden omdat wij een wiegje hebben van mijn oma, een afwijkende maat dus. Nou hoorde ik alleen best enge verhalen over schuimrubber matrasjes, de baby zou kunnen stikken enzo... Ik ben hier zo bang van geworden maar blijkbaar doen heel veel mensen het...

Ik heb ook geen idee waar ik een ander soort matrasje kan laten maken...
    :( Iemand een idee?

9. sjokoholic

sjokoholic Actief lid

17 jun 2008
    195
    0
    0
    ik weet er niet zoveel van, maar ik heb gezien dat je van die hoezen kunt kopen voor om het matrasje. En zo'n hoes is dan van dat ademende materiaal. Misschien kun je daar eens naar kijken, ik heb dat in de prenatal gezien. Ik vond het wel erg duur maar als je een afwijkende maat hebt....

10. melloncollie

Mijn matrasje is van polyether, niet van schuimrubber. Bovendien is vooral wat er omheen zit, dus de hoes, van belang als het gaat om wiegendood.

Inmiddels heb ik een keurig katoenen hoesje op maat laten maken met een ritssluiting erin. Het kost 40 euro, maar het ziet er wel erg mooi uit, is gemakkelijk te wassen ook nog eens. En gelukkig hoef ik niet heel erg op mijn centen te zitten dus lig ik er niet van wakker dat het me 40 euro kostte. Dat is uiteindelijk misschien wel goedkoper (en sneller!) dan allerlei hoezen over elkaar doen. Scheelt me straks ook weer een boel ruimte in de kast als de kleine dame niet meer in het wiegje past.

Maar problem solved dus ;)

Deel Deze Pagina