slaapzakje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door panda86, 30 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Onze zoon die is nu al bewegelijk in bed. We treffen hem af en toe al boven het dekentje aan. Nu zit ik te denken aan een slaapzakje helemaal als het straks nog kouder gaat worden. Nu heb ik wel een aantal vraagjes.

- Wat doe je met het gedeelte wat over blijft?
    - Doe je gewoon kleertjes+ sokjes)/pyjama aan bij een slaapzak
    - Gebruik je ook gewoon het lakentje+ dekentje zoals nu? Word dit niet te warm?
    - Kan hij niet in het slaapzakje "schieten"/ wurmen?

Hopelijk zijn er dames die mij vragen kunnen beantwoorden:)

2. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Ik doe niks met de lap die onderaan overblijft.
    Kleertjes kun je gewoon aanhouden.
    Mijn zoontje ligt nu in een gevoerde slaapzak onder een lakentje en een dekentje. Dat is nu niet te warm. In de echte winter hebben een dikkere deken of 2 op elkaar.
    Je moet even kijken naar de maten van het gat bij het hoofdje en de armpjes. Als je zijn hoofdje erdoor zou kunnen trekken moet je of een andere slaapzak kopen of de gaten even innemen met een paar stikjes.

3. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Orienteer je in slaapzakjes, wat wil je winterzak of 4 seizoenen met vaste mouw of afritsbare mouw. Op de site van ikbenmama kun je er vergelijken

Ik vind puckababy the bag ideaal, sinds dit jaar is er ook n uitvoering voor de allerkleinste. Ze zijn prijzig maar superfijn.
    Ik heb dochtertje nu in teddyzak liggen met n romper met lange mouw. Als t frisser wordt gaat broekje aan en daarna ook pyamashirt als t echt koud is komt de extra zak er nog om.

Ik heb nooir dekentjes bij slaapzak gebruikt, ondanks zak kunnen ze nog gaan wiebelen in bed.

4. Senna84

Senna84 Actief lid

11 jan 2012
    443
    0
    0
    ligt heel erg aan je kindje, blijkbaar (zoals ik lees hierboven) zijn er kindjes die zowel een gevoerde slaapzak hebben als een lakentje en een dekentje.

Als ik dat bij die van ons had gedaan had ik oorlog. Misschien een handige tip om eens een paar dagen bij te houden wat de temp van je kleintje is.

Die van ons zit van nature al vrij hoog in zijn temp, altijd. En heeft dus echt meer dan genoeg aan een gevoerde slaapzak zonder mouwen in de echte winter. Daarin heeft hij wel een pyjama en romper aan maar zelden sokjes.

Wij zijn bij leeftijd van 3 weken over gegaan op slaapzak. Heerlijk!

Met die flap die overblijft doen wij ook niks, lekker laten flappen. Ik was in het begin ook bang dat ze zich erin wurmen. Die van mij is vrij beweeglijk maar heeft dit nog nooit gedaan, zelfs nooit een poging toe.

Als je je hier echt grote zorgen om maakt kan je een wat duurdere zak kopen die kan je helemaal op maat kopen, dan heb je vaak ook weinig tot geen flap en kan die zich er ook niet echt in wurmen.

Wel wil ik je voor de duurdere waarschuwen, zijn prima zakken hoor maar naar mijn mening onnodig duur. De goedkope ikea, wibra, zeeman zakken doen het meer dan prima.

Groetjes!

5. Andastra

Andastra Actief lid

15 sep 2012
    454
    0
    0
    Vooral niet willen besparen op slaapzakken door direct een grotere maat te willen kopen.

Voor zo'n kleintje heb je echt het kleinste maatje nodig zodat ze hun hoofdje en armpjes niet door de gaten kunnen wringen.

Zolang baby stil ligt 's nachts vind ik een slaapzak niet nodig, maar zodra ze bewegen schakel ik ook over.

Heb nu een slaapzakje van babyboum met wantjes aan voor in de winter. Voor mijn dochter heb ik ook the bag van puckababy en zou niets anders meer willen. Dus misschien koop ik de newborn nog voor beebje :)

6. C1987

C1987 Actief lid

3 apr 2013
    145
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb laatst een slaapzakken gekocht voor m'n dochter, het is echt een slaapzakje voor kleine kindjes (maat 50-62), hierdoor heeft het ook een kleine opening voor het hoofdje.. Het is een slaapzakje van lodger, super fijn vind ik. Ook Ikea heeft slaapzakjes met een kleine opening voor het hoofdje..

7. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Ik heb pas ook een topic erover geopend. Ik gebruik nu ook een slaapzak voor ons meisje van 12 weken, nu slaapt ze veel rustiger en heeft het niet meer zo vaak koud. Ik leg haar soms zonder broekje in de slaapzak en met laken en deken, ik heb gevoeld maar het is niet te warm voor haar. Succes!!

Deel Deze Pagina