baby eind mei geboren, wat voor boxkleed?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door fafje, 11 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

Mn zoontje (sept)heeft zo'n warm dik boxkleed altijd gehad, van stof..
    maar nou zat ik te dneken, in de zomer, si het ehct warm..ook in ons huis..mss is een plastic dan fijner...en als het niet zo warm is...kan ik altidj een dekentje of omslagdoek onder de baby leggen?

wat denken jullie, of heeft iemand een tip wat een lekekr luchtig boxkleed is? ik heb ze nu van jollein

2. zwendel

zwendel Niet meer actief

ik zou in de zomer geen plastic nemen, gaat alleen maar zweten. ik zou gewoon een stoffen nemen hoor absorbeert eventueel zweet en gaat zeker niet plakken. nu bij de bart smit heb je een nijntje boxkleed voor 15 euro. ikzelf vind de stof erg fijn en vind hem ook niet superdik.

3. fafje

fafje Niet meer actief

ja das ook weer zo natuutlijk...

ik had namelijk het idee deze zomer, was het echt warm voro mn zoontje...

volgens mij is Koeka ook wel lekekr materiaal...wat ik nu heb is ehct zó stoffig, velours achtig

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Bij de Hema hebben ze vrij dunne boxkleden. Kruidvat heeft ze ook wel eens. Alleen op zo'n plastic kleed leggen, zou ik niet doen. Het ligt een stuk harder, maar het lijkt me ook erg plakken als het warm is.

5. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    ons kindje wordt in april verwacht en ik heb de roze boxkleed van Snoozebaby gekocht, is wel wat dikker dus ligt lekker en het neemt goed vocht op als ze wel een beetje zweten.
    ik hou zelf ook niet van geplak aan bv blote benen dus voor zo'n babietje voelt dat vast ook niet lekker of je moet je kindje op een hydrofiele doek ofzo leggen wat wel vocht opneemt maar het lijkt mij iig niets, plastic boxkleden zijn vaak ook zo dun en hard.
    en ik heb ook de bruine geblokte gekocht van Jollein is ook wat dikker.
    had je al gezien dat de Babydump weer 25% korting heeft op alle boxkleden?

6. fafje

fafje Niet meer actief

thanks! ja die geblokte heb ik! maar die lijkt me zo heet! ons huis is altijd ook zo warm...
    anders zou ik ook zo'n boxmatrasje + dun boxkleed kunnen nemen mss...

7. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Bij de wibra hebben ze heerlijke boxkleden, voor 8 euro geloof ik. Ze zijn wel dun, dus ik heb ze bovenop mijn dikkere (en duurdere) prenatal boxkleed liggen, maar qua comfort voor de kleine zijn ze veel fijner, lekker zacht en prima te wassen en in de droger te doen. Ik had ze gewoon als reserve, maar ben nu dus fan.

8. fafje

fafje Niet meer actief

heb ik ook een paar mee in mn handen gestaan van wibra idd!!

helaas zijn steeds de grijze " op" ...ga straks mss weer ff kijken, das sowieso geen geld om voor "erbij " te hebben

9. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ik zou ook zeker niet voor een plastic gaan. Vind dat echt van die plakdingen..niet alleen door zweten, maar ook door kwijlen ed..
    Ik zou gewoon wel voor een lekker dik kleed kiezen. Ligt lekker zacht en je kindje ligt er toch alleen maar bovenop...denk dat de warmte dan wel meevalt

10. zustertje

zustertje Niet meer actief

Onze dochter is van 17 mei 2011 en wij hebben een dik koeka boxkleed een super ding en het is nooit te warm geweest hoor.
    Voor plastic zou ik zelf nooit kiezen.

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Ik zou ook niet voor plastic gaan, zeker niet in de zomer...veels te zweterig en plakkerig.

J. is van half mei en ik had een velours boxkleed en een katoenen boxkleed. Ging allebei prima.

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.551
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb een plastic boxkleed als "ondermatras" in de box liggen en daarboven op zo'n kleed van Kruidvat, beetje fleece-achtig.

13. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    #13 Kanshebber, 12 jan 2012
    Laatst bewerkt: 12 jan 2012
    Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar, marjanneke, of het gebruikelijk is om onder zon dik kleed van velours ook een plastic ondermatrasje te leggen. Is alleen het kleed op het hout zacht genoeg? Hoe doen de anderen dat?

14. fafje

fafje Niet meer actief

nee ik wil ook geen plastic toch maar...maar opzich een kleintje zweet nog niet ehct heh, ja via het hoofd...maar nog geen nat lijfje ofzo...maarja als ze ook ngo es zo dun zijn slaat het ook nergens op..

ik dnekd dat ik voor Koeka ga, lekker dik en dat wafelspul voelt super lekker aan

15. misa

misa Niet meer actief

Wij gebruiken dezelfde stoffen boxkleden weer. Lijkt me in het begin veel lekkerder liggen dan het zweterige plastic.
    Wij kozen er wel vaak voor om er een hydrofiel onder te leggen.

16. fafje

fafje Niet meer actief

trouwens, ik zag dat de plastic boxkleden gevuld zijn met katoen, dus dnek ook wer niet dat het zoooo warm zal zijn?

ik gebruik namelijk ook een aankleedkussen zonder hoes...dat is precies hetzelfde spul en dat vind ik ehct meevallen, totaal niet plakkerig eigenlijk..

17. misa

misa Niet meer actief

Ik denk dat een aankleedkussen wel een beetje ander materiaal is dan een boxkleed. Of niet? En een aankleedkussen gebruik je anders dan een boxkleed. De vulling is misschien katoen, maar het blijft een plastic laag waarop het kindje ligt.

Maar je kunt het altijd proberen! Je hebt de boxkleden van de vorige keer vast nog wel, mocht het toch niet fijn zijn!

18. zwendel

zwendel Niet meer actief

ze zweten misschien nog niet veel maar plasic wordt ook warm waardoor je er aan vast gaat zitten. ga maar eens een tijdje met blote benen op een plastic klapstoeltje bijvoorbeeld zitten. je hoeft niet te gaan zweten maar je kan toch gaan vastplakken. lijkt me voor zo'n kleintje niet prettig. Op een aankleedkussen liggen ze ook maar even, in de box vaak langer

19. fafje

fafje Niet meer actief

ja das ookw el zo...ja dat aankleedkussne is het zelfde materiaal als het boxkleed ( zilver met zo'n printje)

maar daarom dahct ik..dan kan ik er altijd een dunne doek ofzo onder leggen...

maarja als ze zo dun zijn, schiet het ook niet op...dus idd dames we gaan niet voor plastic :D

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou gewoon het boxkleed gebruiken wat je al hebt. Een kind ligt erop hè en niet eronder ;), het zal echt niet warmer liggen dan een dun boxkleed, maar ligt gewoon lekker. Ook als het warm is lijkt het me voor die kleintjes lekker om op een lekker zacht kleed te liggen.

Deel Deze Pagina