Bevallen in augustus, welke kleding voor baby?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Pais, 9 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pais

Pais Lid

15 sep 2012
    85
    11
    8
    Gelderland.
    Het zal ongetwijfeld ergens al eerder gevraagd zijn, maar ik zag het niet zo snel staan,.
    Ik moet in augustus bevallen en vraag me af wat ik mee moet nemen voor ons kindje?
    Zijn lange mouwen te warm, of moeten het juist lange mouwen zijn?
    Eveneens kort broekje/lang broekje?
    Een mutsje moet namelijk ook toch tegen het warmte verlies..

Ik zat te denken aan een jumpsuit/boxpakje, en dan 1 met lange mouw en 1 met korte mouw..

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Iig geen korte mouwen. Die kleintjes kunnen hun warmte niet goed vasthouden. Dus gewoon lange mouwen en lange broekjes.

3. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    Ik beval zelf ook in augustus en het is qua kleding best lastig. Het kan dan snikheet zijn, maar ook al herfstachtig. Zelf heb ik zowel veel rompers met korte als met lange mouw gekocht. En dan een paar losse shirtjes met korte mouw en een paar vestjes met lange mouw zodat ik veel kan combineren.

4. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Ik ben ook in augustus uitgerekend, maar heb de meeste pakjes in maat 50/56 ook gewoon met lange mouwen.
    Verder wel grotendeels mouwloze rompers, die vind ik toch het fijnst (heb nog een hele stapel van onze dochter liggen).

Wel heb ik al 2 zomersetjes, dus t-shirtje en korte broek, gekocht in maat 50/56. Gewoon, voor de leuk. Vond ze zo stoer, haha. Nu maar hopen dat hij het aan kan!

5. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Mijn jongste is met 30 graad geboren.

Maar gewoon lange mouwen lange broek slofjes en muts.

Voor ons is het heel warm buiten. Maar vergeet niets je kindje heeft 9 maanden bij 37 graden in je buik gezeten.

Korte mouw heeft de jongste nooit aan gehad. Ze liggen stil en koelen extreem snel af.

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik ben vorig jaar 19 augustus bevallen van onze dochter. Het was toen (bijna) de heetste dag van de eeuw (:cool:) maar onze dochter heeft nooit kleertjes aangehad met korte mouwen. Ze moest zelfs de eerste twee weken van haar leventje met een of soms twee kruiken in bed slapen omdat ze haar zelf niet goed warm kon houden. En mama lag maar te zweten hahaha. Tot op de dag van vandaag is het nog steeds een koukleum ;) en ze heeft nu nog maar een paar keer shirtjes/jurkjes aangehad met korte mouwen!

7. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Ik lees even mee. Eind aug uitgerekend. En nog geen idee dus wat de kleine aan te geven.

8. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier ook (eind) augustus uitgerekend! Ik heb zowel rompers met korte mouw als met lange mouw. Shirtjes net zo, overigens wel meer met lange mouw dan met korte. Broekjes zowel soort joggingsbroek model/stof als legging achtige broekjes. Ook wat truitjes en vestjes. En natuurlijk sokjes!
    Je weet idd niet wat voor weer het is, kan bloedheet zijn of herfstachtig. En kleintje kan zichzelf idd nog niet goed op temp. houden.
    Vond kleertjes kopen trouwens wel een uitdaging, we weten namelijk niet wat het word! Dus goeie reden om na de geboorte weer lekker te shoppen voor typische meiden- of jongenskleren, hihi!

9. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Ik heb 3 augustuskinderen en die hebben alle 3 geen korte mouwen/broeken aangehad in de kleine maatjes (en met mt 68 was het winter dus pas met 74 in het kort) wat wel kan is romper lange mouwen en tshirt korte mouwen erover heen (als het shirt te leuk is om niet te kopen ;))

M'n zoontjes zijn net voor dat gloeiend hete weekend afgelopen augustus geboren. Die lagen hier dat weekend met lange mouwen/broek onder een lakentje en dun dekentje in hun bedjes, maar zonder kruik of muts. Meer was te warm, minder toch te koud.

Had wel allemaal lekkere zachte niet te dikke tshirtstof broekjes en niet te dikke vestjes voor als het wat kouder was. Beetje met laagjes werken dan kom je een heel eind.

10. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Moet er wel bij zeggen dat wij een weekje naar Gran Canaria gaan als de kleine man 2 maanden is, koop dus wel een paar 'zomersetjes' in een kleine maat.

Heb trouwens even wat foto's van onze dochter teruggekeken, maar ze heeft de eerste keer korte mouwen en blote benen gehad toen ze 3 weken was. Wat was ze toen nog klein... Hihi!

11. Black Roses

Black Roses Niet meer actief

Met een lentekindje en twee winterkindjes heb ik nooit rompers met lange mouwen gebruikt. Te veel gedoe, die armpjes door die mouwtjes. Gewoon korte mouw en een truitje erover als het fris wordt :)

12. Joycey

Joycey Niet meer actief

Nou, ik heb wel shirts met korte mouwen (augustus-kindje) en een paar leuke vestjes eroverheen of rompers met lange mouwen voor als het te koud is.

13. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik had bij mn meisje in mn tas zitten voor de eerste dag: 2 rompers (1lange mouw, 1zonder), shirtje lange mouw, shirtje korte mouw, jurkje, maillotje, sokjes. Uiteindelijk kreeg ze aan: romper zonder mouw, shirt lange mouw, jurkje, maillootje.

Voor de rest had ik heel veel kleertjes die je met alle weer aan kon door te combineren met lange mouw romper/vestje/sokjes/maillootje/etc.

14. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Hier hetzelfde, vind het ondingen :p

15. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ik ben in augustus bevallen maar heb mn zoontje toen lange mouwen aangedaan
    En een vestje en dan nog een dekentje over de maxi cosi. Een baby moet nog leren zichzelf warm te houden

16. Myhiro

Myhiro Actief lid

13 okt 2012
    492
    0
    0
    Ik verjaar op 19 aug en het is echt aaaaltijd warm en mooi weer op mijn verjaardag! :) Ik ben uitgerekend op 26 aug en vind het ook best moeilijk! Als ik een week overtijd ga, is het alweer september en dan kan het ook nog best mooi weer zijn maar toch al een stukje frisser.. Wat ik nu al gekocht heb zijn rompertjes zowel met korte (niet mouwloos) als lange mouwtjes. (meer korte dan lange)
    En in de kleinste maatjes heb ik wel jurkjes en shirtjes met korte mouwtjes maar ook dunne vestjes die erover heen kunnen als het koud is. Broekjes zijn wel allemaal lang hoor. Heb ook 2 korte broekjes maar die waren slechts 99cent en vond ze zo leuk, dus niet erg als ze ze niet aan kan hihi ;) In de tweede maat kijk ik wel uit dat er geen zomer kledij meer tussen zit, lange mouwtjes en jurkjes met lange mouwtjes. Lange broekjes, dikkere vestjes etc ;)

17. Summer1987

Summer1987 Bekend lid

18 apr 2012
    583
    0
    16
    Hier ook, begin augustus..
    We hebben gewoon zo'n zacht pakje met lange mouwen en een lang broekje klaar liggen en een rompertje met korte mouwen.
    Misschien dat we voor de zekerheid ook nog iets anders meenemen..

Deel Deze Pagina