Omdat ik minder ga verdienen, hebben we onze poetshulp voor de helft opgezegd (vindt ze gelukkig geen probleem), dan zouden we de rest samen oplossen. Maar nu vindt mijn vriend, omdat ik minder ga werken, dat ík dan maar moet doen waar de poetshulp niet aan toe komt. Maar ik vindt weer dat het verzorgen van Ruben toch ook wel bij het huishouden hoort, daar ben ik toch minstens 6 uur per dag mee bezig. Natuurlijk doe ik wel wat in het huishouden, maar als ik iets aan hem vraag om te doen, vraagt hij weer waarom ik dat nog niet gedaan heb. Het komt er eigenlijk op neer dat we een kindje hebben gekregen = veel meer werk. De hulp half hebben opgezegd = meer werk. Maar dat meneer niet van plan is om daarin mee te helpen, voor hem blijft dus alles hetzelfde (zelfs zijn hoeveelheid slaap, ) op een paar luiers verschonen en een badje na. Kunnen degenen die deze situatie NIET kennen, mij vertellen met welke argumenten zij dit hebben opgelost?
Helpt je man dan helemaal niet met de baby? Hoeveel uur ben je minder gaan werken dan? Vind het een beetje vreemde situatie. Het is toch ook zijn kind en jij werkt toch ook nog? Mijn man doet nu het grootste gedeelte van het huishouden en ik ga straks 24 uur ipv 36 uur werken. Op de dagen dat hij werkt zal ik de verzorging van de baby en het huishouden doen maar voor de rest doen we het nog steeds samen...
Wow, helpt hij helemaal niet met de baby? Of in huis? Wij zijn allebei veel & vaak weg, en zodra we thuis zijn gaat het eigenlijk automatisch.. Staat er afwas, dan doet degen die thuis is die.. Gaat ook zo met badjes doen, eten geven, inkopen en al het andere eigenlijk!!! Al is het hier niet eerlijk verdeelt, ieder doet gewoon wat die nodig acht en dat gaat al een hele tijd gewoon prima! En daarbij, het huishouden doen is toch niet het belangrijkst in je leven? Ik zou gewoon lekker van je babytje genieten en kijken waar je aan toekomt. De rest kun je dan alsnog evt. als vaste 'opdracht' aan je man geven.
Hij helpt gelukkig wel met de baby, maar als ik vraag om een keer te stofzuigen, moet ik dat wel heel erg goed beargumenteren wil ik het voor elkaar krijgen. Maar ik heb het er net nog met 'm over gehad, en uitgelegd dat 6 uur maal 7 dagen in de week 42 uur is, en dus een fulltime baan erbij en maar een dag in de week minder werken. Dit bleek gelukkig iets meer indruk te maken. Maar dan nog denkt hij dat ik 42 uur tv kan kijken (tijdens het voeden). Gelukkig was dit laatste een grapje .
Wat vervelend meid Zal ik je een tip geven? Laat hem eens een dagje op jullie kindje passen. Waarschijnlijk ziet hij nu niet hoeveel werk een kindje is. Als hij een dagje heeft "opgepast" komt hij er wel van terug denk ik (uiteraard heet het geen oppassen want het is zijn eigen kind, maar het staat duidelijker)
Ik denk dat we er wel uit gaan komen. Het berichtje heb ik geplaatst toen de irritatie zeer vers was. Ik was gewoon benieuwd hoe anderen dit opgelost hadden.
Tuurlijk komen jullie er wel uit ik denk dat meerdere mensen het hebben hoor Je moet in een compleet nieuwe ritme komen en dat heeft ook zijn tijd nodig Fijne pasen
Ik heb een schoonmaakfreak als echtgenoot dus wat betreft het huishouden heb ik nooit een probleem (alhoewel ik soms helemaal iebelig kan worden van het gepoets!) maar wat betreft de verzorging hadden we wel een issue (de eerste weken). Toen ben ik een dagje op pad gegaan (met 9 weken, net gestopt met de BV) en toen merkte hij hoe intensief die zorg (nu nog) is... Dus de tip van laat hem het een dagje doen is de beste die je zal krijgen. Daarbij is het voor je kindje ook goed. Papa doet het anders maar ook goed en een beetje wisseling is prima. Goed om te horen dat het beter gaat. Een forum is ook heerlijk om even je frustratie, boosheid of verdriet van je af te schrijven.
ik moet zeggen dat het huishouden best op een laag pitje staat op het moment. als er iets echt nodig moet worden gedaan doe ik het pas.. vind het ook nu niet meer zo belangrijk heel eerlijk gezegd. Ik hou het wel netjes maar ben niet elke vrije dag aan de poets. doe af en toe wat tussendoor. voorheen deed mijn vriend de badkamer bv maar sinds Jill er is doet ie dat niet meer dus doe ik af en toe een klein beetje. Verder heb ik een hele lieve moeder die , wanneer ze hier oppast, af en toe ff de strijk weg werkt. En ik heb ook al 1 keer Jill een middagje naar opa en oma gebracht en ben lekker aan de poets gegaan, kan ik ook zo af en toe vreselijke zin in hebben! en idd, je vriend op de kleine laten 'passen' werkt ook erg goed! hij kwam er toen pas achter hoe zwaar het is
Wij zijn beide een dag thuis met Nana en dan doen we ook direct het hoognodige in het huishouden, douche,wc,keuken was enz. Verder ruimen we de woonkamer op als de kids op bed liggen en doen we de afwas we doen dit dan ook echt samen, want we willen beiden graag lekker rustig op de bank kunnen zitten.
Hoi, hier worden de taken ook verdeeld, op de dagen dat ik thuis ben doe ik het huishouden er gewoon een beetje bij, boel afnemen, stofzuigen dweilen en de was, ook tijdens het middagslaapje kan ik nog even wat doen, s'middags is mijn tijd dan volkomen voor de kleine, en s'morgens kruipt en loopt ze achter me aan en vindt het reuze interessant om b.v. de wasmachine te vullen of leeg te trekken de dagen dat we beide aan het werk zijn begint degene die het eerste thuis is meestal begint mijn man dan de stallen te doen, ik zet het eten op etc. Ik vindt het erg fijn dat we het met z'n tweetjes kunnen oplossen. Hoop dat jullie er samen uitkomen jette
Wij doen eigenlijk het huishouden alleen in het weekend. Dan draai ik de wassen, stof en zuig ik, dweil ik eventueel, mijn man maakt de wc, badkamer en keuken schoon. We zijn dan hooguit 2 uur bezig. Doordeweeks doen we wel kleine dingen als opruimen en afwassen, maar die draaien gewoon op automatisme mee. Uh wij doen dus evenveel, terwijl ik wel meer tijd beschikbaar heb. Maar mijn man vindt het geen probleem om gewoon mee te helpen. Daarbij heb ik een hekel aan het huishouden. En samen zijn we veel sneller klaar en dus meer tijd over voor leuke dingen.
Jeetje, ik zou zeggen laat hem een dagje op je kleine passen. Hij heeft blijkbaar geen idee wat dat inhoudt. Ik moet zeggen dat ik dit probleem niet ken, wij hebben nog nooit een discussie gehad om wie wat moet doen. Het gaat hier helemaal vanzelf. Op de dagen dat ik thuis doe, maak ik ook het huis schoon. Dat is iets waar ik niet per se een hekel aan heb (heb meer een hekel aan een vies huis) dus dat gebeurt gewoon. Maar mijn man doet net zo goed schoonmaken hoor. In het weekend pakt hij geregeld de stofzuiger of poetst hij de badkamer of de keuken, geheel uit zichzelf. En als hij in het weekend het idee heeft dat ik toe ben aan een paar uurtjes meer slaap, dan MOET ik van hem blijven liggen en gaat met de kleine naar beneden. En dat doet hij eigenlijk heel erg vaak. Lief he. Ik zou zeggen draai de rollen 1 dag om. Jij werken en hij thuis op jullie kleine passen. Even kijken wat hij dan vindt
nou ik ben een pietjeprecies in het huishouden en poets de hele dag door, de verzorging van levi doe ik ook meeste zelf en over een paar weekjes ga ik weer 3dagen in de week erbij werken ja ben druk maar ben lekker bezig daar hou ik van!!! als ik mijn man vraag doe ff stofzuigen dan doet ie het ook wel maar ik doe liefst alles zelf
Hier heeft mijn man al veel opgepakt tijdens de zwangerschap: door mijn misselijkheid lukte koken niet meer... dus ook als ik vrij was, kookte hij dan nog als hij uit z'n werk kwam. Boodschappen deed ik altijd eens in de week, (op vrijdag: mijn vrije dag en wel praktische boodschappendag, zo vlak voor het weekend aan). Dat is hij tijdens de zwangerschap ook over gaan nemen, omdat ik zo misselijk en moe was. Op het eind had ik nogal last van BI, dus toen heeft hij nog een paar dingen van me overgenomen. Dat is zo gebleven al die tijd. Momenteel als ik tijd over heb, duik ik de tuin in die een half jaar geen onderhoud heeft gehad, (gelukkig is Thirza eind van het najaar geboren! ), dat wil manlief niet doen, (en kan ik me levendig voorstellen: hij heeft nogal last van hooikoorts). Al heeft hij tijdens mijn zwangerschap desondanks wel af en toe het gras gemaaid. Verder doe ik nu incidenteel wat losse klussen in huis: keuken wat uitgebreider, koelkast schoonmaken, badkamer even extra. Dat soort dingen. De was ben ik al die tijd blijven doen, (op de dagen dat we kraamhulp hadden na), want daar is m'n man nogal een onhandige mee. Verder doet hij dus eigenlijk alles, op de tuin na. En ik ben momenteel degene die doordeweeks losse boodschapjes haalt. Oja, en kleine klusjes doe ik dan wel veel, dingen die m'n man als echte vent over het hoofd ziet, Ik zou dus ook niet weten hoe ik meer in het huishouden op zou moeten pakken, ondanks het feit dat ik een dag minder ben gaan werken... De zorg voor Thirza vraagt idd veel tijd. Gelukkig heeft manlief dat wel door: af en toe ben ik op zijn papadag al vroeg de deur uit en dan moet hij echt behoorlijk aanpoten om alleen het hele huis gestofzuigd te krijgen en de kamer te dweilen... Hij snapt dus wel dat het aanpoten is en dat ik aan veel niet toekom. We proberen het dus zoveel mogelijk te verdelen.