Matrasje wieg

Discussion in 'De babyuitzet' started by Friesland90, Oct 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Hallo dames,

Wij hebben een aanschuifwiegje(co-sleeper) In dit wiegje zit een heel dun matrasje, dit zit overigens ook in de kinderwagenbak (wij hebben de quinny).
    Ik vraag mij af of dit niet te dun is en of het dan niet te hard ligt. Voor mijn zoontje weet ik niet meer hoe we het hadden, we hebben toen een wiegje geleend.

Als het te zacht is lijkt me ook niet goed, maar dit is wel erg dun.. Iemand die weet of er nog iets onder moet, of gewoon zo kan?

Ik maak het trouwens op:
    Molton, geen hoes maar wieglaken molton (niet waterdichte)
    hoeslaken

Dan komt er gewoon een lakentje met dekentje laag overheen, maar daar ligt ie niet op natuurlijk.

2. guus

guus Fanatiek lid

Mar 20, 2012
    2,083
    0
    0
    in het koude noorden
    baby1s wegen niet veel, voor hun is het dik genoeg (kinderwage zal ong 5 cm zijn denk ik)

3. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Excuus voor mijn late reactie, maar bedankt voor je berichtje!!!
    Dan zal ik het zo laten, mocht het toch niet goed zijn is er snel wat anders gehaald..

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik moet zeggen dat ik het matrasje van de reiswieg wat te dun vond.. dus ik heb bij Jan Sikkes Lappenland het materiaal gehaald voor een matrasje voor in de wieg. 7 cm dik schuim, stof voor hoes er omheen en was totaal voor nog geen 40 euro klaar en dat was dan inclusief een hoofdbeschermer (stof plus schuim) + een Handige mama die de matras incl bekleding heeft klaargemaakt.

Share This Page