Luiertas

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door papa270113, 11 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Ook geen luiertas gekocht, maar een "gewone" tas met wat vakjes.
    Flesjes, thermosdingen en poedertorens waren niet nodig dus dat scheelde al. De overige spullen daar is zat ruimte voor.
    Gebruik 'm nu nog steeds :D

Als je nu al overtuigd bent dat je kunstvoeding gaat geven is een luiertas wel handig lijkt me.
    Anders kan je ook voor een gewone leuke tas gaan shoppen!

2. Janna

Janna Fanatiek lid

Mijn dochter is bijna 2 en wij gebruiken de luiertas nog regelmatig. Ik heb er standaard de volgende dingen in zitten:

- verschoningsmatje
    - hydrofieldoek
    - pak billendoekjes
    - pak snoetenpoetsers
    - bepanthen
    - pakje zakdoeken (dl is nog al eens verkouden)
    - schone set kleding + romper

Ik vind het wel handig dat dit in een tas standaard klaar staat. Als ik weg ga, kan ik de tas zo pakken en meenemen. Ik hoef het niet eerst te verzamelen en in een tas te doen.

Overigens kostte onze luiertas maar 15 euro. Was toen een aanbieding bij het kv. Hij is nog steeds in prima staat. Het bijbehorende verschoningsmatje vertoont echter wel wat barstjes en scheurtjes. Die gaat het niet heel lang meer volhouden.

Natuurlijk kun je ook een andere tas kopen en daar een los verschoningsmatje bij kopen. Zo'n matje vind ik toch wel onmisbaar. Het is hier vaak genoeg voorgekomen dat we ergens waren en ik mijn dochter op de grond moest verschonen (wel binnen). Dan vind ik alleen een hydrofieldoek toch wel dunnetjes hoor.

Wat ik wel echt handig vind van de luiertas, is dat er in de binnenkant aan beide zijkanten een breed elastiek zit, waarachter je een flesje kunt doen. Ik deed altijd achter de ene een waterflesje met koud water en achter de andere een klein thermosflesje met gekookt water. Een leeg flesje en een gevulde poedertoren in de tas en op die manier kon ik overal een vers flesje maken op de juiste temperatuur. Maar zulke elastieken kun je natuurlijk ook makkelijk zelf in een tas naaien.

Daarnaast zitten aan de achterkant twee sets bandjes met drukknopen, waar je dus een lus van kunt maken, zodat je hem aan de duwstang van de kinderwagen kunt hangen. Dat vind ik ook wel ideaal, maar zoiets heeft misschien toch niet iedere luiertas.

Deel Deze Pagina