Hey! Zijn er hier ook mama's die ervaring hebben met strikluiers voor newborns? Is het noodzakelijk hier ik het begin boosters bij te doen? En wat voor overbroekje raden jullie aan? Ik neig zelf heel erg naar Fluffy Nature overbroekjes.. Wolbroekjes lijken me erg fijn zitten voor de beeb maar ik heb gehoord dat deze altijd een beetje vochtig blijft wat me weer huiverig maakt.. + lanoliseren na elke wasbeurt etc.. En hoeveel zou ik genoeg aan hebben? 20 strikluiers? 5 overbroekjes? 20 fleece inleggerrjes voor droge billen en wat boosters als dat noodzakelijk is? Ik hoop dat iemand me kan adviseren
Je zou eens kunnen mailen naar Rianne van MooreGreen. Check website. Ik had veel aan haar advies maar heb nooit strikluiers gebruikt dus daar kan ik je niets over vertellen.
Hoevaak wil je wassen? Reken op 7-10 luiers per dag. Wassen na de 2e dag en dan is de 4e dag alles weer droog? Stay dry hoeft niet altijd. Wol broeken zijn heel fijn en zeker voor de nacht (dan heb je wel een booster nodig denk ik!) en hoef je niet na elke wasbeurt te kanaliseren hoor. Na een keer gebruiken luchten en dan kan je hem zo een paar nachten dragen. Dan eens in de 2-3x wassen lanoliseren.