Zoals de titel al zegt...welke moederfiets is nou echt goed? We zijn aardig aan het orienteren maar er is zoveel...zie door de bomen het bos niet meer. - Gazelle Bloom - Batavus Mambo Deluxe - Sparta Amazone 4 Life Welke heb jij en bevalt deze? En welke zitjes heb je hierop? Hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb een Gazelle Bloom, en ik vind het een hele fijne fiets. Hij fietst heerlijk, je hebt zeeën van ruimte met een stoeltje voorop, en ik vind het persoonlijk de mooiste moederfiets. Ik heb ook een Batavus Mambo overwogen, en die vond ik net zo fijn fietsen. Ik heb uiteindelijke voor de Bloom gekozen, omdat ik zo ontzettend tevreden was over mijn vorige Gazelle-fiets, en omdat ik hem mooier vond. Ik heb als zitje voorop een Blauwe Yepp-mini. T.z.t Wil ik ook achterop een yepp zitje.
Ik heb mijn gewone fiets omgebouwd tot een Moederfiets, door er een moederstuur op te zetten. Ideaal. Ik vind dat ik nog veel meer ruimte heb als met een echte Moederfiets. Ik heb als stoeltje de Yepp mini voorop. Gr. Sannie
Ik raad je aan om vooral meerdere fietsen uit te proberen. En dan vooral mét een zitje voorop. Pas dan weet je welke fiets voor jou het prettigst is. Ik heb op meerdere fietsen gefietst en merkte duidelijk verschillen. Heb vrij lange benen en niet elke moederfiets had daardoor voldoende ruimte voor mijn benen. Ik ben daarom ook héél blij dat ik meerdere heb mogen testen en zo de juiste fiets voor mij heb kunnen vinden. Dus ik zeg: hop, naar de fietsenmaker en fietsen maar
hier ook, via mp helemaal goed en mooi...heerlijke fiets..ook door vele versnellingen.. ok tijdens de zwnagerschap kon ik met 39 weken nog prima fietsen!
Ik heb dit weekend een Sparta Amazone Trendy via MP gekocht, met zitjes (ok die achter vind ik niet mooi, en voor moest een nieuw flapje en zitkussentje in) voor maar 275,-. Ziet en fietst als nieuw! Ik heb natuurlijk nog niet met de kleine man gefietst, dua daar kan ik niks over zeggen maar ik heb hem wel in het zitje gezet, en dat vond hij al prachtig (had meteen de bel te pakken). Beetje jammer dat wanneer hij erin mag, het mooie weer ook zeker weten voorbij is...ach komen vast nog meer mooie dagen..
gezelle bloom heb ik hier! En 2 bobike stoeltjes erop alleen die vind ik niet zo fijn, gordeltjes draaien altijd en dat maakt het verstellen lastig. De gazelle vond ik veel fijner dan de sparta, die had een veel breder stuur en ik voelde me net zo`n moterrijder. de batavus kon ik niet op. was te groot en dan kon ik nog niet met mijn voeten bij de grond (voor mij de reden voor een moederfiets, omdat ik met een 28" niet veilig kon afstappen).
Ik heb de Batavus Mambo.. Heel tevreden, wel zware fiets hoor. Gewoon grof en groot, fijn met 2 kindjes dat wel.
Ik moet zeggen dat iki graag een moeder fiets wilde, maar aangezien wij wel af en toe fietsen maar niet super vaak heb ik een bo-bike zitje gekocht en opmijn gewone ( goedkope stadsfiets van halfords) gemonteerd. Stuur iets hoger gezet en het fiets als een tierelier. Dus ik heb er niets eens meer naar een moeder fiets/moeder stuur gekeken.
Hier een gewone Gazelle, Miss Grace met Bobike zitjes.. Ik vond de moederfietsen niet mooi en vaak wat lomp. Nu eentje met een mand, zitje en buggydrager.. Gaat super! Succes met je keuze!
Ik heb geen echte moederfiets, ik vind ze zo lelijk, dus ik wilde gewoon graag een gewone fiets waar ik wel makkelijk (een) zitje(s) op kon doen. Ik heb gekozen voor de Gazelle Miss Grace. Echt een mooie fiets en er kan prima een voorzitje op. Ik ben er erg blij mee!
Ik heb al bijna 5 jaar een Batavus Mambo. Ik ben in die tijd niet 1x naar de fietsenmaker geweest (afkloppen!!). Het is een oerdegelijke fiets, maar wel zwaar. Hij fietst heerlijk, je zit rechtop, net als op een oma fiets. Hij ' zwabbert' niet als je kindje achterop een rare beweging maakt, een veilig gevoel. Ik heb voor de Mambo gekozen omdat ik de vorm van het frame het mooiste vond van alle moederfietsen, het lijkt vrij veel op een normale fiets, terwijl de frames van andere moederfietsen zo'n rare knik/kronkel hebben tussen het stuur en het zadel. Succes met je keuze!