Hoi dames, Wij gaan in Sept naar de Dom. Republiek. IS er iemand eerder geweest en heb je tips voor activiteiten/excursies?? Alvast bedankt
Wij zijn in Playa Dorada geweest, aan de noordkust van de Dom.Republiek. Duiken is echt aan te bevelen (weet niet of je een brevet hebt?), prachtige duiken hebben we daar gemaakt. En we zijn op trip door de jungle geweest. Weet echt niet meer hoe het heet. Maar het is een gebied met 10 watervallen. Je klimt omhoog, en glijdt (via de door de natuur glad gemaakte stenen / soort glijbaan) op de terugweg per waterval naar benenden. Erg Erg Erg byzonder. Alvast veel vakantiefun!
Bedankt voor de snelle reactie. Wij gaan naar de ooskust (Punta Cana). De jungle lijkt me echt heel leuk. En we hebben geen duibrevet, maar wie weet kunnen we snorkelen of iets dergelijks. Hebben jullie je excursies geboekt bij het Hotel??
Ja gewoon bij het hotel gedaan. Die tocht naar de jungle was op aanraden van het hotelpersoneel. Je kon er met een bus heen (gezamelijk met een groep). Maar wij hebben een taxi chauffeur gevraagd wat hij voor bedrag wou hebben als hij ons daarheen bracht, en vervolgens weer terug naar het hotel. Dit was nog iets goedkoper, en die man heeft ons zo leuk, ook nog wat extra dingen laten zien onder weg. Hij heeft een flinke fooi gehad. Bij die watervallen heeft hij gewacht (klim + naar beneden glijden duurt ongeveer 2,5 uur) op ons. Bij die watervallen staan gidsen die met je mee omhoog gaan lopen/klimmen, en naar beneden glijden (die weten de weg precies). Prijs voor zo'n gids weet ik niet meer, maar zeker de moeite waard!
Punta Cana is vooral luieren, er zijn niet echt bezienswaardigheden in de buurt. Wat wij er gedaan hebben: - een trip naar eiland Saona, heen met een catamaran, terug met een speedboot, leuk, gezellig, relaxed en vooral véééél rum! - één of ander James Bond tour op het water met speedbootjes (vond ik minder ivm gammel bootje) - en de leukste: een trip naar een aantal stadjes (o.a. Huegy, Altos de Chavon) je ziet dan echt iets van het binnenland, o.a. een schooltje, een sigarenfabriek, een markt, een kerk etc.
Ben een aantal jaren geleden naar Sosua geweest: Casa Marina Beach Resort, echt een aanrader. Ook leuke excursies te boeken: catamaran/dolfijnen zwemmen/ fietstocht/ kookworkshop etc. Succes met uitzoeken