Ik heb gelukkig nog wat spulletjes van mijn dochter, maar ik denk dat wat extra setjes lakentjes geen overbodige luxe is Maar ik heb me wel voorgenomen niet alles dubbel te kopen, ik gebruik alles wat ik heb van mijn dochter en wat ik meer moet hebben is zo bijgekocht toch?
Ik heb ook voorgenomen niet alles dubbel te kopen. En nu is een standaard uitset lijst wel handig maar ik zou graag willen weten welke van deze dingen handig zijn om meet of dubbel van te kopen....
Beddengoed, dat hebben wij gewoon dubbel maar dat lijkt me niet meer dan logisch , ieder kindje heeft toch een eigen bedje. Kleding staat natuurlijk op die lijsten een minimaal aantal, dat hebben wij ook x2 gedaan. Maxi cosi, uiteraard dubbel gekocht. Hydrofieldoeken hebben wij een hele stapel, dus ook meer dan op de lijst staan. Washandjes hadden wij (gelukkig) maar 6 gekocht, vonden we totaal niet handig. Boxen hebben (nouja hadden wij destijds) twee, voor ieder kindje een eigen box vonden wij erg fijn en hadden 5 boxkleden. Badje hebben wij 1 gekocht en later 1 bij gekregen, in het begin vonden wij 1 meer dan zat (hadden ook een tummytub) maar gezien wij geen groot bad hebben en alleen een douche hebben we er dus later dat tweede badje bij gekregen, erg handig vinden wij. Kruiken hadden wij het dubbele aantal, dus voor ieder kindje 2 kruiken. Deze hadden ze beide ook echt een hele tijd nodig ivm het op peil houden van hun temp. Uhm, verder kan ik me even niets bedenken. Misschien heb je zelf nog dingen waarvan je je af vraagt of je ze beter dubbel of enkel kan kopen, waarmee je me kan helpen dus meerdere dingen te bedenken , waar ik je misschien antwoord op kan geven hoe wij het gedaan hebben. Liefs, Hanneke.
Van de meeste zaken zoals rompertjes, evt. katoenen luiers ed. ca 1,5x zoveel als bij een eenling. Kruiken hadden we voor ieder 1 bijna niet gebruikt, maar was ook erg heet toen ze geboren zijn, en hebben eerst twee weken in het ziekenhuis gelegen. Ik denk dat ieder twee niet zo overbodig is maar die zijn ook nog heel snel bij te halen. 1 Box (een redelijk grote), ging heel goed, toe ze wat ouder waren hebben we een babypark/kruippark gemaakt, ideaal. 1 Badje, gingen al snel meestal onder de douche, maar zitten tegenwoordig graag weer samen in 1 badje (zijn nu 2 jaar). Wipstoeltjes en Maxi-cosi inderdaad voor ieder 1. Maar bv. zo'n speelkleed hadden we maar 1 ,maar wel meerdere boxkleden om lekker op te liggen en later te spelen. Verder weet ik het ook niet zo goed, maar zoals Hanneke ook al aangaf vraag maar over welke dingen je meer wilt weten!
Op deze sites staat een tweelinguitzetlijst meerling uitzetlijst tweeling-uitzet twinspiratie.nl - Baby-uitzet voor meerlingen en via google vind je er nog veel meer. (dit waren de eerste 3 hits) Bedenk wel dat bijkopen altijd nog kan Wij hebben in de eerste maanden maar 1 box gebruikt. De 2e hebben we er vanaf ongeveer 6 maanden bijgezet en toen zaten ze ook nog vaak bij elkaar.